La Noir Verni werd XM V6 24V

Permalink

Je moet voor je XM dus niet bij een Citroën-dealer wezen hoor ik wel :evil:

Ik heb alleen vóór comfort-bollen. Ik hou wel van die lange rustige deining. Ze hebben overigens naast het centreren van het stuur ook de rechtuitstand gesteld dmv de diravi knop. Ze gaat als een speer rechtdoor :)

Ik voel in de automaat geen verschil. Schakelt goed op en ook belangrijk, weer terug zodat ze goed "op de motor" afremt.
Wel slaat m'n km teller steeds meer bij de bekende 20 t/m 60 km/u. Ik denk dat ik bij de volgende beurt beide teller kabels laat vernieuwen.
Permalink

Dat kan je heel goed zelf doen, is niet echt moeilijk.

V6 '94 Rouge Griott Nacré

V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

Permalink

Mooi, dan is het nu dus een blijvertje :D

Nou nog een keer van voor tot achter heul mooi en goed wassen, kleien/cleanen en in de was zetten.

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Permalink

Heel goed dat de diravi is afgesteld :wink: . Zodra je rechtdoor rijdt, moet je het stuur los kunnen laten zonder afwijkingen en scheve bandenslijtage.

Ik hou ook van het rustige dein gedrag van hydropneumatische vering 8) .

Bij mij heeft het vervangen van de tellerkabels niet geholpen om de teller rustig te krijgen. De wite snelheidsopnemer kan ook nog het trillen van de km teller veroorzaken, door wrijving.

Permalink

En beter veren wil niet zeggen dat je heuvels harder kunt nemen, de auto moet dan nog steeds veel verwerken :wink:

Permalink

Dat hangt erg af van de demping, bij te slappe demping gaat de auto met vertraging slaan en de voor- en achteras zijn uit fase als de demping voor en achter ongelijk zijn.

Bij te stugge demping gaan de assen weer snel slaan en dan rijdt ook weer niet lekker :wink: .
Permalink

Citrophile zegt:

Dat hangt erg af van de demping, bij te slappe demping gaat de auto met vertraging slaan en de voor- en achteras zijn uit fase als de demping voor en achter ongelijk zijn.

Bij te stugge demping gaan de assen weer snel slaan en dan rijdt ook weer niet lekker :wink: .

Exact goed beschreven! Nee, ik maak daar geen gewoonte van Mark maar die overweg (ligt op een flinke dijk) en de twee drempels daarna zijn een goede test voor mij omdat ik die precies ken. La DS vliegt er ook zo over heen, sans scrupules :lol:

En met een petjes Golf of Audi achter op mijn bumper kan ik het helemaal niet laten...hi hi 8)

Mike, ik sluit achter in de rij aan met m'n felicitaties :D Uit je relaas blijkt dat het wachten meer dan de moeite waard is geweest.
Als Mark nu 'ns opschiet met z'n poetscursus, kun je afscheid nemen van de DS ;-)
Overigens adviseer ik je wel af en toe in de Beamer te rijden: zo'n XM went snel 8)
Permalink

La Noir Verni zegt:

Zal Stoof eens vragen.

Deze lijken wel op de wielen van Benny, maar de ET waarde is maar liefst 35! :shock:

Toch staat erbij dat ze geschikt zijn voor de XM.

http://www.online-velgen.nl/velgen/1085-wolfrace-hybrid-shadow-chrome/

had je reeds antwoord gepb't.

Maar bij een gelijkblijvende J waarde kun je moeiteloos dezelfde ET aanhouden. Mits je natuurlijk niet ineens veel bredere banden gaat nemen!
Voor een 17 inch wiel zou je rond een 215 50 17 uit kunnen komen
of 225 45 17

Bij mijn 18 inches ben ik 8 J ET 38
Sarinora heet 8,5 J ET 48

Bij laatstgenoemde moest er binnenkant wielkast wat gecorrigeerd worden, bij moi buitenzijde wielkasten (rollen)

Als je eruit bent wat je zou willen radd ik je aan om niet online te bestellen, maar toch eens een babbeltje te gaan maken bij een velgencenter. (ff spammen voor een CS sponsr) Met Angelo's bandenservice in Gorinchem heb ik en meerdere CS leden goede ervaringen!
check zijn site maar eens daar staat oa mijn XM en (e)Xantia.

http://www.angelosbandenservice.nl/Fotos/Showroom/index.html
pagina 2 :idea:
Permalink

:shock: :!: De DS weg doen??? WIM! Wat zeg je nu toch? Heb je wel eens in een DS gereden? Ik nodig je graag uit, zoiets doe je niet zo maar weg, daar krijg ik heel veel spijt van als straks het zonnetje weer schijnt.

Stoofje, die online velgen zitten bij mij hier om de hoek en ik kan gewoon de velgen bekijken. Ik wil er ook weer geen 1,5 k aan uitgeven. Snap dat je natuurlijk Angelo wil promoten maar hier zou het toch ook moeten lukken??
Permalink

niet om de boel zwart te maken, maar de kwaliteit van zulke shops is vaak beduidend minder. Ben niet op de hoogte met jouw adres, maar er wordt door stunters vaak met onecht merkmateriaal geschermd.....
Je kunt vaak tijdens meetings (shows) zien welke wielen van zulke winkels afkomen :cry: bladderende bloemkolende velgen ed.

Let ook op wat voor band je erbij "krijgt" als dit een tralala merk is ben je wellicht binnen een jaar al toe aan nieuwe sloffen.....met bijbehorende kosten.

Mijn wielen kostten toen meen ik ongeveer 1300 euri, dit was overigens wel een speciale prijs vanwege CS/secretaris ed.
De prijs was inclusief velgsloten van OZ, balanceren met speciaal "balletjeslood" ( :!: :idea: ) en banden die goed voldoen met een prijsje van 135 € stuk voor dat geld heb je dus vooral nog geen vredestein michelin of dunlop...
Mijn setje 18 inch onder de Xantia was toen iets duurder mede door de TOYO banden van 165€ per stuk :roll: heir reed ik vervolgens wel 65.000 km mee en hadden topen nog voldoende profiel 8) om ze fatsoenlijk mee te kunnen verkopen met die wielen.

ergo, kijk eerst eens bij velgenlad oid en kijk dan nog eens voor vergelijk bij een ander bedrijf.

vind bij de door jou genoemde overigens de tweede het "mooiste" ben nog ff aan t kijken geweest, voor jouw zwarte XM zou ik de Fox r3 of SWH Rosso r12 ook wel mooi vinden. Maar wielen is nogal smaakgebonden natuurlijk :wink:
Permalink

Dankje Stoof!

Tsja, standaard zitten er natuurlijk kauwgomballen onder. Er zitten allerlei bandenmerken bij waar ik nog nooit van gehoord heb oa. Minerva, Silverstone ?? Die Fox r3 doet een beetje aan een lichtmetaal gestyleerde blokjes velg denken vind ik, wel geinig...

We zullen onze medeforummers wat meningen vragen. Hier komen de titlelkandidaten....

WAT VINDEN JULLIE DE MOOISTE 17" VELG ?????

http://www.mijnalbum.nl/Foto-AYFNCAZD-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UDM3WXKI-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-FSUCGPQC-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MSHAWWWZ-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-OML4HELN-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-Q3GYNZZH-D.jpg

Met het idee dat mijn Dame wel een V6 is maar natuurlijk geen sportieve 24V, dus er moet ook iets chiques in zitten, als je begrijpt wat ik bedoel :wink: Daarnaast is de XM ZWART.....
Permalink

3 en 6, maar het liefst zie ik blokjes velgen met een zwart accent onder jou dame...

Permalink

Ik vind dat Wes hier wel een punt heeft, inplaats van de blokjesvelg in origineel grijs dit te laten uitvoeren in zwart.

Je zou een fotoshopper moeten hebben die dat in een voorbeeldje kan doen.

Permalink

Misschien bij nader inzien ook niet...... :roll:

Permalink

in persoon ben ik niet zo'n "naafkappen-fan" (ter geruststelling van Mark, blokjesvelgen uitgesloten :wink: blokjes vind ik "de mooiere" originele velg, monte carlo vind ik niet mooi :oops: )
Dus imho zijn de onderste 2 het mooiste, ook enigszins "ingetogen" de bovenste vind ik te "schreeuwerig" en te veel randjes hebben. Moest ik kiezen tussen deze ging ik voor de 1 na laatste :wink:

Bij de prijzen ga je ook aardig omhoog als je betere banden neemt viel me op
Permalink

:lol: Helaas kan ik dit niet fotoshoppen. Daarom is het ook zo moeilijk..

Mijn rvs strips zijn nieuw en ik dacht dit mooie blinkende chrome terug te laten komen in de velg. De blokjes velgen worden zo snel vies en shabby...

Ik zal ze morgen eens in het echt gaan bekijken, vanmiddag eerst de Beamer ophalen 8)
Permalink

Je kan een stoute poging wagen op CS om je voituur met andere wielen te laten shoppen.
Als je dan een foto van je zwarte madam plaatst (zijaanzicht natuurlijk) en de wielen erbij lukt dit vaak binnen een dag. Ik ben er iig totaal niet in thuis :wink:

Euhh, als ik gedwongen zou worden een keuze uit slechts die te maken, zou ik voor 1 of 5 gaan. Die hebben nog enigszins een wat klassieke uitstraling. De andere vind ik veel te modern om bij je Grande Dame te passen. Ze is naar huidige begrippen te klassiek gelijnd. Maar da's natuurlijk wel mijn strikt persoonlijke mening :wink:
Permalink

Da's ook stiekum mijn voorkeur... aan de andere kant mag La XM ook wat bij-de-tijdser worden. Op afstand lijken de velgen nr1 een beetje op die van Benny.

Leuk he? plaatjes kijken!
Permalink

La Noir Verni zegt:

Da's ook stiekum mijn voorkeur... aan de andere kant mag La XM ook wat bij-de-tijdser worden. Op afstand lijken de velgen nr1 een beetje op die van Benny.

Leuk he? plaatjes kijken!

dat zouden dan de winter velgen in 17 inch moeten zijn. de Koya riviera lijken ze geenszins op :wink:

Maar je krijgt een beter beeld als je een fotosoepje hebt gezien van eea.
Heb ik bij mijn (e)Xantia niet gedaan, mar dat was ook een redelijk standaard wiel in 5 spaken onder een redelijk moderne voituur. Bij de XM heb ik wel een soepje laten maken en heb ik lang getwijfeld over welk wiel ik zou nemen. Qua belijning vond ik het huidige (fondmetal tp7600) het mooiste bij de CM passen. (de 1 na laatste had ik ook op mijn lijstje staan enige tijd..)
Imho moet het wiel niet alle aandacht opeisen, een te bling wiel bij jouw (en mijn) donkere kleur is het voor mij niet :wink:

Citroen XM Eclusive, 3.0 ltr - V6 - 24V - Bj. dec.1994.

Permalink

Dit zijn mijn velgen, zoals jullie ongetwijfeld weten :P :wink:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-T4QXWB4O-D.jpg
In iedergeval succes met het vinden van de juiste velg :wink: En het is ook erg persoonlijk :cry:

Permalink

sorry :oops: :oops:
Permalink

Benny, grote vriend, wil je aub niet op elk bericht quot - en. Ik scroll me de pleuris. Alleen als je terug wil komen op een post die wat langr geleden geplaatst is, is dat wel handig :wink:

Jouw velg ziet er inderdaad weer totaal anders uit, maar welke van de kandidaat velgen zou jij kiezen?????

Permalink

Daar vraag je me wat, ik vind toevallig de velgen, die Rob eronder heeft gezet, vreselijk mooi, maar dat komt natuurlijk ook door de sportieve inslag van de auto en kleur. En ja, wat is mooi bij zwart, je zou zeggen......bling bling, maar ik denk dat dat iets te veel van het goede is. Zwart met wat chroom erin verwerkt lijkt mij wel mooi :wink: :wink: :wink: Dus ik ga voor de tweede of derde velg :wink: :wink: :wink: Maar zoals iedereen zegt, je moet het hele plaatje zien, voordat je een besluit neemt.

http://profile.v2.nl.alcar.fdi-dm.de/alloyv2m/index.php5?lcs=NL4fDnju01…

http://www.avtogumi.com/index_en.php (Kiezen voor Wheels Simulator-velgmaat-kleur auto kiezen enz. enz.

Hier kan je auto's met velgen configureren :wink: :wink: Ook de XM :wink:

Al peinzende, mijmerende en dagdromende meen ik als volslagen leek het volgende welgemeende advies te kunnen geven:
Zwart en donkerrood zijn 2 kleuren bij uitstek waar glanzend chroom heel mooi bij afkleedt. Ergo, als je voor bling-velgen gaat, neem dan ook je sierstrips onder handen. Benny's auto is een mooi voorbeeld van wat ik bedoel. 8)

Permalink

Wim, heb je de Wheels simulatie al uitgeprobeerd? Kan je aardig goed zien wat er zoal onder een XM past. :wink:

Nee? Wasda? expleen plies ;-)

Dat gemijmer over rood en glimmend chroom komt niet zomaar uit de lucht vallen hoor. M'n Kever was rood. Een heel mooie donkere kleur rood, tegen bordeaux aan. Met strak glanzend chroom. Supergeil!!
Moet toch 'ns wat foto's scannen en in het mooie plaatjestopic plaatsen. Goh, waar zijn de foto's? :roll:

Permalink

Wim,
link aanklikken,
dan links in het rijtje "Wheels Simulator" aanklikken,
krijg je een nieuw venster, rustig even wachten, hij moet laden!!
Citroen kiezen,
bovenin bij "Controls"op het gekleurde vakje klikken
Kleur XM kiezen
Daarnaast "velgmaat" kiezen
Bij "Wheels Brand, "All" kiezen
Krijg je 270 Velgen en als je ze een voor een aanklikt, zie de velg onder de XM
Zo krijg je dan een idee, hoe het totaalplaatje wordt.
Succes. (Geldt natuurlijk ook voor Mike)

http://www.avtogumi.com/index_en.php :wink: :wink: