hai allen,
Ik ben expelliarmus, broer van example, woon in amsterdam en werkte in z'dam bij Fiege, een transport bedrijf. ik rij momenteel met mijn xm 20i
break confort '92 kleur vert triton, zeer fijne wagen. :P :P
Heb al een waslijst aan auto's gehad, waarvan de meesten toch wel frans. :wink: ik sleutel graag zelf, maar als het te moeilijk wordt, zoek ik meestal iemand die me verder kan helpen. :P :oops: :wink:
liever niet de dealer.
Nee hoor, geintje, je laat de punten die van een doorsnee XM een goede XM maken aanpakken, waarvoor hulde!
"Breaky" staat nog steeds bij gert en is hopelijk morgen of overmorgen klaar.
Ze heeft dan een nieuwe apk en type2 draagarmen voor met nieuwe rubbers, ook een nieuw stuurhuis harmonikarubber en de busjes van de hoogteregelaars zijn vernieuwd en wat ze nog meer tegen zijn gekomen zijn, wat ik nog niet weet.
Daarna ergens volgende week gaan we aan de motor beginnen, nieuwe klepseals en koppakking + kleppenstellen, db riem + waterpomp en spanrolen nog wat klein grut.
Ik is heel benieuwd........
Na twee weken XM loos geweest te zijn, is zij weer terug bij mij in de straat en ik is buiten gewoon te vrede over het geleverde werk Gert, het heeft dan ook wat gekost, maar dan heb ie ook wat. 8)
Ze rijd buiten gewoon strak en heeft geen rammeltjes meer in het vooronder, de type2 draagarmen zitten er onder met nieuwe rubbers, dat was wel nodig!! Kijk verder maar op het lijstje. :wink:
Verder: Zweef ze!
Mooi dat de operatie zo succesvol geslaagd is.
Hebben we daar foto's van? Anyone?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
De rubbers waarmee het subframe aan de carrosserie vastzitten?
IK vraag dit omdat bij mijn bijna konstant een gerommel te horen is. Ben dat goed beu maar hoor van verschillende kanten dat dit bij de XM hoort. :roll: Het zijn niet de reactiestangen. JP heeft het ook in zijn XM...
Ik heb zelf in al mijn jaren als bestuurder van diverse XM's als oorzaken voor rammelende geluiden in de voortrein de volgende delen allemaal wel eens moeten vervangen:
-Draagarmrubber
-Stabilisatorstangrubbers
-Pokkepokstangetje
-Stuurkogel
-Fuseekogel
-Veerpoot
-Stuurhuis
-Remklauw
-Aandrijfas
Dus, veel succes met zoeken als je last hebt van gerammel.......
Als ik haar smorgens start moet ik na dat ze loopt ook wat gas bij geven en dan loopt ze weer mooi, ik ben er inmiddels aan gewent, maar wil dit toch tzt op lossen, iemand een idee?
Iets anders zou misschien kunnen, dat de groene koelwatertemperatuursensor is verlopen. D.w.z. dat de temperatuurcurve iets verschoven t.o.v. het origineel. Daardoor reageert de injectiecomputer verkeerd op de doorgegeven temperatuurswaarde. Vaak wordt er "te warm" gemeten en loopt de motor op een te arm benzine-lucht mengsel. Dit wordt niet gecorrigieerd door de lambda sensor :wink: .
Dit is ongeveer hetzelfde probleem v.w.b. het hikje met gasgeven, had ik ook bij mijn 2 BX 19TZI`s. Of met een weerstandje prutsen/solderen in de bedrading van die groene temperatuursensor of gewoon vervangen door een nieuwe temperatuursensor.
Verder geen voortrein geluiden meer?
Ik heb al eens een nieuwe gaskleppotentiometer geplaatst, waar bij ik bij montage wel een klik hoorde, heb daar geen aandacht meer aan besteed, ik zal hem nog eens demonteren en zien of daar idd nu al slijtage aan zit.
Bij mijn weten zitten die op een type 2 er niet meer op......
"Breaky" heeft een beurt gehad, olie, bougies, luchtfilter en natuurlijk heb ik haar geJP't, ik moet zeggen dat ik het wel merk, maar het is heel subtiel.
Ergens volgendeweek worden de hoogteregelaars schoon gemaakt en krijgt ze een nieuw distri snaartje en spanrol+waterpomp.
Bollen en nieuwe lhm laat ik doen bij chyparse, kom ik daar ook weer eens.
Laat je je hydractiefbollen +15% doen?