Citroofreak z'n V6

Ja hoor, er is er weer 1 opgedoken. Een Rouge Griotte Nacré V6.24. En ik ben de gelukkige eigenaar.

Ik ben Citroofreak aka Michiel. 29 jaar en woonachtig in Coevorden. Mijn autohistorie beslaat reeds vele vierwielers. Dagelijks maak ik mijn kilometers in een Volvo FH13 met 420 pk. Ik ben dus trucker. Op het moment bezit ik een 2cv6 club, een ZX 1.6, een Peugeot 406 HDI110, een Volvo 240 station en sinds vandaag een XM V6.24 uit 1994.

Na eerder ervaring opgedaan te hebben in een Gris Gabion 2 liter comfort en een 16v automaat type3, ben ik nu dus in het bezit van de (in mijn ogen) überXM. Het is een hele vroege serie2. Voorzien van beige leer, fabrieksradio met wisselaar en fabrieksalarm (met die geinige sensoren in de tweeterroosters). Voor de purist is de auto qua uiterlijk niet perfect. Het en der iets kleurverschil en een amateuristisch gerepareerde schade op het linker achterscherm. Het interieur is nog in zeer goede staat. Er zou alleen even een stevig sopje door mogen.

Een paar kleine dingen temperen de lol enigsinds. De hydractief staat in storing, (tevergeefs heeft de vorige eigenaar hem uit proberen te lezen met de MP) de pokkepokstangetjes zijn  hoorbaar en de klepjes van de asbak en boven de radio zijn lam. Hoort laatstgenoemde klepje wel bóven de radio??? Ik heb het idee dat de radio in het bovenste dinvak hoort en het klepje onder. Anders blijft hij toch nooit in de vergrendeling van het knopje zitten?? 

Permalink

Hè bagger... Afgekeurd. Lekkage van de stuurbekrachtiging (yuup, de retour van de centrifugaalregelaar) En lekkage bij de linker remklauw voor. (veerpootretour??) In ieder geval mag ik nog even aan de klus.Ho

Permalink

En nieuwe keuring is binnen. Ook is op miraculeuze wijze de vering voor weer losgesprongen. Nadat de banden op de voorgeschreven spanning zijn gezet is het weggedragen ook nog eens veel voorspelbaarder geworden. Voor het mooie zou er nog een leidingbundel vervangen moeten worden, maar deze is nfp....

V6 '94 Rouge Griott Nacré

V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

Permalink

Heeft de auto soms erg lang stil gestaan, weet je dat?

Nog wel ff die benzine slang vervangen he

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.