Hoi allemaal,
Mijn XM heeft hier en daar een deukje en een krasje. Ze is niet moeders mooiste, maar echte schoonheid zit van binnen. Want ze heeft ook weinig op de teller en rijdt fenomenaal. Mijn vriendin en ik zijn er erg blij mee, en willen graag nog lang met haar op pad. Maar de vorige eigenaar heeft erg slecht voor haar gezorgd. Veel onderhoud is veel te lang uitgesteld, maar we weten niet precies wat. De historie is nauwelijks bijgehouden. Bij ieder garagebezoek komen forse gebreken aan het licht die veel geld kosten om te repareren. Nu eens een rotte kabelboom, dan weer remschijven dun als scheermesjes. Nu is ze afgekeurd voor de APK. Maar we willen Denise niet weg doen, dus alles wat stuk is wordt gemaakt, en dan laat ik d'r nog een keer keuren. Ik maak me alleen inmiddels ernstige zorgen om de distributieriem. De auto heeft inmiddels 130.000 kilometer gereden, en ik weet simpelweg niet zeker of de riem ooit vervangen is. De vorige eigenaar zegt dat het 'volgens hem een keer gedaan is' bij een grote beurt, maar die kan zoveel zeggen. Op het blok zit ergens een verweerd stickertje, maar dat is onleesbaar geworden... Ik ben bang dat straks alle investeringen voor niets zijn geweest als het motorblok ineens uit elkaar dondert. Maar het vervangen van de riem bij een garage is nu, zeker gezien de andere reparaties, even te duur. Zijn er in de gelederen van de club mensen die kunnen inschatten hoe oud zo'n riem is? En of hij vervangen moet worden? En die me daar dan eventueel bij kunnen helpen? Ik woon in Utrecht.
Groet!
RE: Gevraagd: Hulp bij controleren of vervangen distributieriem
Ik heb het uiteindelijk toch maar laten doen.
go with the flow