XM's te koop

XM Turbo CT Exclusive

XM V6 24v Multimedia

Af en toe kom ik toch hele aardige, bijzondere, dure of juist hele goedkope XM's tegen op Marktplaats of Autoscout. Zoals deze: 

http://ww3.autoscout24.nl/classified/263922876?asrc=st|sr,as

Citroen XM 2.0 TCT Exclusive (verkocht)

Permalink

Kleurtje zat ik ook al naar te kijken, apart en nice! Jammer dat het een automaat zonder CC is.. Prijsje is idd zeer klein, zal mij benieuwen welke "dealer" hem naar NL haalt...

Het zou ook nog Blue Mondial kunnen zijn?

1999 XM 2.0 Turbo CT Exclusive

1983 LNA 11RE Cannelle

1984 Renault 4 GTL

V6 '94 Rouge Griott Nacré

V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

Permalink

Binnenkort te koop bij FE te zwartsluis, komt er wel een nul meer achter 

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

XM 3.0 V6 24v Aut 1998

Permalink

Mooie blauwe kleur, zo op het oog dezelfde kleur als mijn XM. Dacht altijd dat het Bleu Buckingham was maar volgens mij was het eigenlijk Bleu Mondial. Misschien ben ik partijdig, maar vind het wel een van de mooiste kleuren voor een XM! 

XM Turbo CT Exclusive

XM V6 24v Multimedia

Permalink

Als het een serie 1 was dan had Martin Lind 'm vast op laten halen  

Die heeft trouwens nu deze in de aanbieding. Vers uit Frankrijk.

XM Turbo CT Exclusive

XM V6 24v Multimedia

Permalink

Kan ik me voorstellen. Gewoon lekker in gaan rijden in zo'n mooie XM.. 

Als antwoord op door Veen

10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.

Nu C6 2.2 HDi, zwart

Permalink

Veen zegt:

Volgens de bschrijving is deze eenvoudige SX van het Belgisch koningshuis geweest  

En nu (bijna) in Limburgse handen.... (maandag ophalen).

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)

XM Turbo CT Exclusive

XM V6 24v Multimedia

Permalink

Echt? Ga je er in rijden of haal je alleen de pomp eruit? 

Nu C6 2.2 HDi, zwart

Permalink

Ligt er nog wat aan hoe ie er op de brug uitziet, maar waarschijnlijk voorlopig even wel. Pomp heb ik hard nodig, want de mijne lekt nu.
Maar eigenlijk is ie te mooi om zo maar uit elkaar te trekken. De kosmetische schade is goed op te lossen: rechter voorflank, alleen scherm, niet de motorkap of bumper; kleine beschadiging deur in het verlengde daarvan; klepspoiler kapot waarschijnlijk door een ondoordachte actie in een parkeergarage; beide heb ik nog liggen, zij het in een andere kleur.

En aantrekkelijk: blok heeft 2 ton minder gelopen dan de blauwe Break.

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)

XM Turbo CT Exclusive

XM V6 24v Multimedia

Permalink

Zie dit... een V6 24v met nog geen ton op de teller ??  Het is geen schoonheid.

Bellen tijdens de maaltijden. 

XM Turbo CT Exclusive

XM V6 24v Multimedia

Permalink

Best een leuke break met LPG-onderbouw. De lak moet misschien ff bijgewerkt.

Nu C6 2.2 HDi, zwart

Permalink

Mooie kleur, zie je niet vaak.

Getriggerd doordat het een plaats in Limburg was, die ik niet kende, heb ik even nerdirig gedaan: via de plaatsaanduiding van Marktplaats kom je in het postcodegebied, in dit geval maar 1 straat, die je met Street View dan kan afrijden: en ja hoor, daar staat ie, geparkeerd voor nr. 32. Gescand door de Google auto in juli 2016. Opvallend: toen nog met een serie 1 grille. Is dus later vervangen.

XM Turbo CT Exclusive

XM V6 24v Multimedia

Permalink

Ouwe stalkert      Doe ik ook regelmatig hoor, FF spieken in Google streetview. Een eenvoudig stukje deskresearch kan dan dit soort leuke info opleveren.

Permalink

Ook gekeken, is het wat voor jouw? Hij heeft geen achter spoiler

Citroën XM is bijzonder, Hou hem heel !!

Permalink

Dan kreeg je 'm gratis van mij. Damm, daar wil je toch niet in gezien worden............

Nou ja, smaken verschillen zullen we maar zeggen !

XM Turbo CT Exclusive

XM V6 24v Multimedia

Permalink

Ik vind 'm ook net iets té dik. Er is een set die is ontworpen door Style Citroën (het eigen ontwerpbureau) fabrikant PU-RIM en persoonlijk vind ik die best aardig.

En staat die auto nou binnen bij een soort kapperszaak anex fietsenwinkel met een brug? Vreemd 

Xm 'Exclusive' 2.9 ES9J4 Handgeschakeld - Mauritius Blue (KPKD) <Org. 8488>

XM 'Exclusive' 2.9 ZPJ4 - Perla Nera Satin (EXEd) - CiTuning - <Org. 5243>

Permalink

Toch echt wel... 

En dan lekker bij het stoplicht met denderende synthwave uit je open raampjes de hydraulics showen. Met als pretbonus golfjes of ander sportspul uitdagen. Uiteraard met de kennis dat er 50 meter verderop zo'n heerlijk venijnige drempel ligt. kiss

Dat laatste even onder voorbehoud.., geen idee of je niet dat Zender/Musketier spul onder je eigen wagen vandaan ramt in zo'n geval. 

XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op. 

Als antwoord op door Veen

Xm 'Exclusive' 2.9 ES9J4 Handgeschakeld - Mauritius Blue (KPKD) <Org. 8488>

XM 'Exclusive' 2.9 ZPJ4 - Perla Nera Satin (EXEd) - CiTuning - <Org. 5243>

Permalink

Veen zegt:

... Er is een set die is ontworpen door Style Citroën (het eigen ontwerpbureau) fabrikant PU-RIM en persoonlijk vind ik die best aardig.

Heb je daar plaatjes van? Want zelf kom ik niets tegen als ik zoek. Het meest 'fatsoenlijke' wat ik tegenkom is dit. Maar dat is Zender.

XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op. 

XM Turbo CT Exclusive

XM V6 24v Multimedia

Permalink

Eigenlijk is die Zender-set nog iets subtieler zie ik nu. En ook beschikbaar voor serie 2.

Misschien moeten we hierover even een aparte topic openen 

blaueboot zegt:

Toch echt wel... 

En dan lekker bij het stoplicht met denderende synthwave uit je open raampjes de hydraulics showen. Met als pretbonus golfjes of ander sportspul uitdagen. Uiteraard met de kennis dat er 50 meter verderop zo'n heerlijk venijnige drempel ligt. kiss

Dat laatste even onder voorbehoud.., geen idee of je niet dat Zender/Musketier spul onder je eigen wagen vandaan ramt in zo'n geval. 

Als ik dat omzet in een plaatje kom ik hier op uit kiss  

Permalink

Niet zeggen dat dit een zachte verende en soepel rijdende Citroën is.

Iemand mee laten rijden en plank gas geven en daarna laten zien wat nu het tipse confor is .

Citroën XM is bijzonder, Hou hem heel !!

Permalink

Zo'n opgeleukte xm komt eigenlijk alleen in zijn laagste stand goed tot zijn recht, maar ik zou het zelf niet willew, vind het gewoon niet bij de auto en de rijder ervan passen.

XM Turbo CT Exclusive

XM V6 24v Multimedia

Permalink

Flinke prijs voor een 2 liter. Wel een mooie tellerstand...

Permalink

In geen 14 duizend jaar, en het lijkt dat de auto voor een beetje te hoog staat......

XM Turbo CT Exclusive

XM V6 24v Multimedia

Permalink

Misschien omdat er een klein licht motortje in zit??  Vreemd dat de knoppen van de veiligheidsgordels voorin wel wat rozig verkleurd zijn. Blijkbaar een hele zonnige 'perfect geklimatiseerde' garage.

Nu C6 2.2 HDi, zwart

Permalink

Wat zijn dat voor rare ronde voorspeakers? Nooit eerder gezien.