Ik begrijp heel goed je probleem. Dit is een onverwachte tegenvaller. En die komen altijd op momenten dat het niet uitkomt. :?
Heeft te maken met de Wet van Behoud van Ellende. ;-)
Hier bij autosloperij Rutte in Velserbroek mag je zelf je onderdelen eraf slopen, misschien is dat een idee? Niet echt in de buurt, maar er zijn vast meer sloperijen die zo werken.
En als die schotel dan verrot blijkt te zijn gooi je 'm lekker terug. :P
Wel zonde van je tijd natuurlijk ... :roll:
Nou het demonteren op een sloperij terrein lijkt me nou niet een van mijn favoriete klusjes...zit ook nog aan een donor te denken onderhand...maar moet dan nog een plekje vinden... :wink:
Mike, als je aan het slopen wilt gaan, stuur tzi_break van het CiFo dan 'ns een pb'tje. Die is bezig met deze advertentie. Ik heb in principe al met 'm afgesproken dat ik voor de grille en voorbumper ga.
De veerschotels van serie1 en serie2 verschillen van elkaar, volgens Marco zou de diameter van het schroefdraad van de veerpoten net iets verschillen. Ook de onderdeelnummers van serie 1&2 veschillen van elkaar.
Tenzij je ook de veerpoten meevervangt, dan is het geen probleem lijkt mij. De diameter van de veerpoten verschillen ook nog een van elkaar per motortype, dus eerst goed meten :!:.
Persoonlijk zou ik ze van een sloper trekken, a: je leert er van en b: het kost een stuk minder. Je kunt er lang over door blijven praten maar iets moet er gebeuren.
Ja dat ervan leren ben ik wel met je eens hoor Wes, maar idd heb geen zeeën van tijd. Dwz, ik ben de hele dag thuis natuurlijk want thuis is ook de zaak, maar ik kan niet in mijn kloffie vlug de winkel binnen gaan en mensen een roomwitte 3 zitter presenteren :lol: :lol:
Maar de DS maakt de dagelijkse kilometertjes nu en met dit weer is dat puur genieten natuurlijk. Als er nieuwe ontwikkelingen zijn post ik ze wel! Iig bedankt voor jullie tips en adviezen :!:
Ja, die is op zoek naar de juiste schotel, de dagschotel wellicht... :lol:
Er schijnen idd verschillen te zijn, heb wel het Citroën nr doorgegeven, but hey, i'm not the expert!
Omdat ik de afdekplaat nog niet terug geplaatst heb, vanochtend alle blote bedradingweggewerkt waarvan later pix''s.
De afdekplaat zelf had ik zondag al schoongemakt en in de blanke lak gezet.
Goed te zien is dat de bescherming van de kabelboom over de kop van het blok na 20 jaar volledig vergaan is. Leek me een gevaarlijke situatie.
Ook alle T-wraps en de kunstof geleidings ring waren gebroken en hard geworden. Heb een ijzeren beugel gemaakt en gemonteerd zodat deze kabelboom mooi "los" van het blok komt te liggen:
De gele lijn volgt alle nieuwe beschermleidingen. De rest zat er al. In het groene rondje de nieuwe beugel:
Als laatste de kap er weer over die schoon is gemaakt en in de blanke lak is gezet. Ook de bougiekabels helemaal schoon. Verder een practisch nieuwe dop op kvs-reservoir en nieuwe behuizing relais en de afdekplaat van o.a. de VC. Deze waren bij mij gescheurd en kon ik van de slopert meenemen. Links boven de kwaaie veerschotel :evil: Beneden ligt een aanbieding van Praxis. Een verdomd handig reis-setje in een klein opklapbaar hardplastic etui. Nu: 8,95. Heb alleen 2 andere torx maten erbij gedaan en nu kun je er veel mee!!! Misschien zijn ze er nog, gisteren gekocht!
Vandaag bleek de sloop gesloten dus geen serie1 koplampen kunnen bemachtigen. Wel iets anders gedaan wat me al een hele tijd irrtieert (ken je dat gevoel??)
Na 20 jaar blijken de raamrubbers op de deuren fors gekrompen. Gevolg is dat op de hoeken het rubber terugtrekt en zijn verbinding verliest.
Op het plaatwerk bij die verbindingen ontstaan roestplekjes. Sommige XM zijn onder die rubbers er al aardig slecht aan toe, bij mij valt het mee. Heb ze geschuurd en gegrond, Daarna weer in Noir Verni gepoten. En momenteel staan de rubbers in de klemtang want heb ze vastgekit.
Verder nog de bijkeuken opgesierd met 2 canvas fotó's van
La Noir Verni :lol: Smooi-hè ???
Vanavond de bumper roset van de DS gemonteerd...wat een hoop verschillende maten bouten ziiten er in zo'n ds neus..pffff Maar ze zit. Alleen nu de kinnebak (Onderkant bumper) weer vast monteren. Onbegrijpelijk dat de vorige eigenaar niet overal nieuwe boutjes heeft gebruikt...dat doe je toch als je de auto weer opbouwt :evil:
DeXM van Hielke is verkocht dus heb nog geen donor. De beige lederen fauteuil komen over een week of 2.
En nog steeds geen veerschotel.... weet niet hoe ik dit ga oplossen maar vermoed dat het The German -Way gaat worden.... :roll:
Ik kan me goed voorstellen dat de vorige eigenaar van je DS geen nieuwe bouten gebruikt heeft hoor... Alles is specifieke maat, en ga dat maar eens bestellen in die aantallen. Kost je nóg eens een vermogen, en je had al zoveel uitgegeven aan de restauratie.
De oude bouten schoonmaken en met een lik kopervet vastzetten is ook prima. Maar dan moet je dus wél dat kopervet gebruiken, anders ben je gewoon aan het beunen! En als ik jou zo hoor, wringt daar de schoen juist.
Kinnebak is altijd kl*te trouwens, aangezien dat ding altijd in weer en wind zit.
Jammer voor jou dat de XM van Hielke verkocht is, maar voor hem wel fijn. Hij heeft er zó lang mee lopen leuren. Ik hoop dan wel dat er gewoon mee gereden gaat worden, gesloopt zijn er al genoeg. Het is volgens mij een auto die best nog wel een paar KM's aan kan, ook al heeft ze er al genoeg gelopen.
V.w.b. je veerschotel: tja, wil je het écht sure-shot in 1 keer goed oplossen... dan ontkom je er bijna niet aan. Anders blijf je klooien waarschijnlijk, of je moet aardig wat geluk hebben.
Nog even een vraagje over de veerpoten. Straks heb ik onze Chiel, net 8, even gevraagd om met stationair draaiende motor het stuur van rechtuit naar vol links en vol rechts te draaien. Dan zie je de veerpoten met de bollen ook meedraaien. Nou draaien; ze "twisten" eigenlijk meer. als een wokkel.. (hetzoutje bedoel ik)
Ik denk dat ik morgen eerst monsieur Jan van Gompel eens bel. Zekers te weten dat hij veerschotels heeft liggen, hij heeft alles. Alleen de prijs is meestal de bottleneck. :roll:
Heeft te maken met de Wet van Behoud van Ellende. ;-)
Ja, dit is het officiële Citroën nummer :wink:.
En als die schotel dan verrot blijkt te zijn gooi je 'm lekker terug. :P
Wel zonde van je tijd natuurlijk ... :roll:
De DSuper doet nu de dagelijkse kilometers?
Tenzij je ook de veerpoten meevervangt, dan is het geen probleem lijkt mij. De diameter van de veerpoten verschillen ook nog een van elkaar per motortype, dus eerst goed meten :!:.
Maar de DS maakt de dagelijkse kilometertjes nu en met dit weer is dat puur genieten natuurlijk. Als er nieuwe ontwikkelingen zijn post ik ze wel! Iig bedankt voor jullie tips en adviezen :!:
Er schijnen idd verschillen te zijn, heb wel het Citroën nr doorgegeven, but hey, i'm not the expert!
Omdat ik de afdekplaat nog niet terug geplaatst heb, vanochtend alle blote bedradingweggewerkt waarvan later pix''s.
De afdekplaat zelf had ik zondag al schoongemakt en in de blanke lak gezet.
Goed te zien is dat de bescherming van de kabelboom over de kop van het blok na 20 jaar volledig vergaan is. Leek me een gevaarlijke situatie.
Ook alle T-wraps en de kunstof geleidings ring waren gebroken en hard geworden. Heb een ijzeren beugel gemaakt en gemonteerd zodat deze kabelboom mooi "los" van het blok komt te liggen:
De gele lijn volgt alle nieuwe beschermleidingen. De rest zat er al. In het groene rondje de nieuwe beugel:
Als laatste de kap er weer over die schoon is gemaakt en in de blanke lak is gezet. Ook de bougiekabels helemaal schoon. Verder een practisch nieuwe dop op kvs-reservoir en nieuwe behuizing relais en de afdekplaat van o.a. de VC. Deze waren bij mij gescheurd en kon ik van de slopert meenemen. Links boven de kwaaie veerschotel :evil: Beneden ligt een aanbieding van Praxis. Een verdomd handig reis-setje in een klein opklapbaar hardplastic etui. Nu: 8,95. Heb alleen 2 andere torx maten erbij gedaan en nu kun je er veel mee!!! Misschien zijn ze er nog, gisteren gekocht!
De afdekplaat en computerbak met relais behuizing zien er goed uit 8).
Not yet mate, not yet. :mrgreen:
Na 20 jaar blijken de raamrubbers op de deuren fors gekrompen. Gevolg is dat op de hoeken het rubber terugtrekt en zijn verbinding verliest.
Op het plaatwerk bij die verbindingen ontstaan roestplekjes. Sommige XM zijn onder die rubbers er al aardig slecht aan toe, bij mij valt het mee. Heb ze geschuurd en gegrond, Daarna weer in Noir Verni gepoten. En momenteel staan de rubbers in de klemtang want heb ze vastgekit.
Verder nog de bijkeuken opgesierd met 2 canvas fotó's van
La Noir Verni :lol: Smooi-hè ???
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
DeXM van Hielke is verkocht dus heb nog geen donor. De beige lederen fauteuil komen over een week of 2.
En nog steeds geen veerschotel.... weet niet hoe ik dit ga oplossen maar vermoed dat het The German -Way gaat worden.... :roll:
De oude bouten schoonmaken en met een lik kopervet vastzetten is ook prima. Maar dan moet je dus wél dat kopervet gebruiken, anders ben je gewoon aan het beunen! En als ik jou zo hoor, wringt daar de schoen juist.
Kinnebak is altijd kl*te trouwens, aangezien dat ding altijd in weer en wind zit.
Jammer voor jou dat de XM van Hielke verkocht is, maar voor hem wel fijn. Hij heeft er zó lang mee lopen leuren. Ik hoop dan wel dat er gewoon mee gereden gaat worden, gesloopt zijn er al genoeg. Het is volgens mij een auto die best nog wel een paar KM's aan kan, ook al heeft ze er al genoeg gelopen.
V.w.b. je veerschotel: tja, wil je het écht sure-shot in 1 keer goed oplossen... dan ontkom je er bijna niet aan. Anders blijf je klooien waarschijnlijk, of je moet aardig wat geluk hebben.
Is dat bij jullie allemaal ook zo?
Ik denk dat ik morgen eerst monsieur Jan van Gompel eens bel. Zekers te weten dat hij veerschotels heeft liggen, hij heeft alles. Alleen de prijs is meestal de bottleneck. :roll: