Wintervelgen? Met all-weather banden?
Nee, die blokjesvelgen worden gestald. Zoals Wes suggereerde maak ik ze vert vega en dan kan ik ze gebruiken bij rallywedstrijden. :mrgreen:
Maar zere neus: Ik vind het zonde om nu de banden om te zetten en er voor te betalen. En dan over een paar weken nieuwe banden en er weer voor betalen.
Ik heb al ontdekt dat dat helemaal geen verkeerde prijs is.
Ik heb vanavond de velgen 'ns rustig bekeken en ze zijn op zich netjes geschilderd. Heel netjes mag ik wel zeggen. Er zijn 2 opmerkingen:
- Hier en daar zijn er kleine haarvaatjes zichtbaar. Gelukkig geen craquelé, maar verkeerd gedroogd.
- De binnenkant zit vol met remstof.
@Mark: die Duitser verkoopt doe-het-zelf pakketten.
@Coen: kun jij me het adres van jouw velgenboer geven?
Wim? Ik zag je vanmiddag weg rijden met je dame en een ding viel me op, de voorkant hangt lager dan de achter kant, merk je niks met rijden? Dan zal het wel opties bedrog zijn geweest!?
Ik heb de stangetjes van de hoogteregelaar vervangen en die van de Xant leek ietsje langer. Maar op de brug stond ze mooi recht. Zal toch 'ns kijken.
Overigens rijdt ze nu formidable. 8)
C 8) 8) L ...die Total Stickert...die heb ik over het hoofd gezien zeg!
Waar heb je die gekocht gisteren? Misschien kan ik Mark nog instrueren om er voor mij een mee te nemen....[/b]
Zit je foto te bewonderen...wat een prachtige XM wordt het toch, zeker met originele velgen binnenkort. Echt mijn complimenten, en ik ben jaloers op jouw budget bewaking! :wink:
Ja, en ik zie ze nog steeds. :D Waarvoor mijn oprechte dank, want dan ik mijn vriendin laten zien waarom ik ze gekocht heb. Ze snapt het nog steeds niet. ;-)
Heb je ook mijn pinkers gezien? :mrgreen:
Ja, Mike: pinkers is Belgisch voor richtingaanwijzers. Ik vind het een veel mooier woord. ;-)
Natuurlijk JP. Als ik zoiets koop, moet ik het er meteen inklooien. :lol: Blijkt die nieuwe pomp z'n aanzuigaansluiting op dezelfde lijn te hebben als de HD-leiding. Dus horizontaal in plaats van bovenop. Nou ja, de aanzuigslang is gelukkig nog flexibel genoeg om die bocht te maken.
Ik weet niet wat ik gedaag heb, maar de riem blijkt bij deze pomp te groot te zijn. :roll: Van de week maar een andere snaar kopen die een centimeter of 2 kleiner is. De diameter van de poelie is wel goed.
De pomp loopt mooier (natuurlijk) en binnen is geen geratel meer te horen. Het gepokkepok van de rammelstokjes is nu nog irritanter. :lol:
Misschien een andere diepte van de V-groef? Op zich is de lengte niet zo relevant. Ik kan hem over een centimeter of 5 stellen.
De volgende ergenis op de irri top5 wordt ongetwijfeld de bandenruis. :lol:
Oh boy, oh boy, oh boy. ik wordt helemaal heppie: woensdag ga ik naar Coen want daar staat 'onze' sloop XM gestald:
Met een vrijwel gave voorbumper en goede grille voor La Soixante.
Heb jij die nieuwe HD-pomp gekocht van die Duitser? Was de enige niet-6.2-pomp die ik voor de XM zag op de hele beurs. Ik vond het zelf teveel geld voor een HD-pomp, als een gebruikte het ook nog jaren uit kan houden. Heb deze dus laten liggen, maar ben ook geen andere tegengekomen.
Vandaag heb ik La Soixante verwend:
De voorste hydractief klep schoongemaakt. De fotoreportage staat hiero.
Ik heb het rustig aan gedaan en het viel reuze mee. Me wel lens staan draaien aan de wartels, maar die bleken heel stroef over de leiding te gaan. Ze waren eigenlijk al lang vrij. :oops:
Nadat de klep weer was gemonteerd op m'n gemak naar Brezan gewandeld, daar had ik 's ochtend pokkepokstangetjes besteld. (met 20% korting, leve de ASK :lol: ).
De rechterstang ging los volgens het boekje. En met GG kwam de nieuwe ook op z'n plek. Links ging aan de bovenkant ook netjes los. Onder schoot de imbussleutel uit de as, die daarmee gemold was. :evil: Uiteindelijk heb ik een ijzerzaag de conversatie maar laten aangaan. :lol:
Wat ik me afvraag is waar de achterste hydractief klep zou moeten zitten. Toch niet boven/naast de hydractiefbol? Want dan moet je die hele constructie demonteren om er überhauptitair bij te kunnen. :roll:
EYU is de kleurcode voor de blokjesvelgen, het is maar 2 modeljaren geleverd :wink:.
OF misschien als wintervelg? Daar wordt Mark altijd nerveus van... :mrgreen:
Nee, die blokjesvelgen worden gestald. Zoals Wes suggereerde maak ik ze vert vega en dan kan ik ze gebruiken bij rallywedstrijden. :mrgreen:
Maar zere neus: Ik vind het zonde om nu de banden om te zetten en er voor te betalen. En dan over een paar weken nieuwe banden en er weer voor betalen.
Er staat een Duitser op CM die dat soort werk doet, kijk morgen maar eens :wink:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ik heb vanavond de velgen 'ns rustig bekeken en ze zijn op zich netjes geschilderd. Heel netjes mag ik wel zeggen. Er zijn 2 opmerkingen:
- Hier en daar zijn er kleine haarvaatjes zichtbaar. Gelukkig geen craquelé, maar verkeerd gedroogd.
- De binnenkant zit vol met remstof.
@Mark: die Duitser verkoopt doe-het-zelf pakketten.
@Coen: kun jij me het adres van jouw velgenboer geven?
Overigens rijdt ze nu formidable. 8)
Voor de zekerheid toch de hoogte voor en achter gecontroleerd:
Volgens mij staat ze netjes.
En hier de Totalsticker:
Naar mijn idee maakt dit de auto af.
Waar heb je die gekocht gisteren? Misschien kan ik Mark nog instrueren om er voor mij een mee te nemen....[/b]
Zit je foto te bewonderen...wat een prachtige XM wordt het toch, zeker met originele velgen binnenkort. Echt mijn complimenten, en ik ben jaloers op jouw budget bewaking! :wink:
Heb je ook mijn pinkers gezien? :mrgreen:
Witte zij knippers??? :lol:
Natuurlijk JP. Als ik zoiets koop, moet ik het er meteen inklooien. :lol: Blijkt die nieuwe pomp z'n aanzuigaansluiting op dezelfde lijn te hebben als de HD-leiding. Dus horizontaal in plaats van bovenop. Nou ja, de aanzuigslang is gelukkig nog flexibel genoeg om die bocht te maken.
Ik weet niet wat ik gedaag heb, maar de riem blijkt bij deze pomp te groot te zijn. :roll: Van de week maar een andere snaar kopen die een centimeter of 2 kleiner is. De diameter van de poelie is wel goed.
De pomp loopt mooier (natuurlijk) en binnen is geen geratel meer te horen. Het gepokkepok van de rammelstokjes is nu nog irritanter. :lol:
Hoe minder bijgeluiden des te beter je de rest hoort :lol:
De volgende ergenis op de irri top5 wordt ongetwijfeld de bandenruis. :lol:
Met een vrijwel gave voorbumper en goede grille voor La Soixante.
Top hoor, je moet hem binnnenkort maar laten taxeren :lol:
De voorste hydractief klep schoongemaakt. De fotoreportage staat hiero.
Ik heb het rustig aan gedaan en het viel reuze mee. Me wel lens staan draaien aan de wartels, maar die bleken heel stroef over de leiding te gaan. Ze waren eigenlijk al lang vrij. :oops:
Nadat de klep weer was gemonteerd op m'n gemak naar Brezan gewandeld, daar had ik 's ochtend pokkepokstangetjes besteld. (met 20% korting, leve de ASK :lol: ).
De rechterstang ging los volgens het boekje. En met GG kwam de nieuwe ook op z'n plek. Links ging aan de bovenkant ook netjes los. Onder schoot de imbussleutel uit de as, die daarmee gemold was. :evil: Uiteindelijk heb ik een ijzerzaag de conversatie maar laten aangaan. :lol:
Wat ik me afvraag is waar de achterste hydractief klep zou moeten zitten. Toch niet boven/naast de hydractiefbol? Want dan moet je die hele constructie demonteren om er überhauptitair bij te kunnen. :roll: