vervanging schakelstang XM 1996

Jeffrey Smith

Euvel : ontwrichte/ontkoppelde/loszittende  schakelstang  lengte 10 cm  voor XM  bj 1996 (Y4) 2.0 liter  ,

probleem: doordraaiende schakelpook !

Zoek  vervanging schakelstang voor deze XM .  Wie kan mij helpen aan dit onderdeel?  

Groetjes  Jeffrey Smith 

XM Turbo CT Exclusive

XM V6 24v Multimedia

Permalink

Het kan zijn dat deze alleen maar is losgeschoten. Dan kun je 'm ook eenvoudig weer in klikken. Bij een 2 liter kun je er misschien van bovenaf wel bij? Bij mijn 2 liter uit 1992 kon dat i.i.g ooit wel.

Als je bij het schutbord in het midden naar beneden kijkt moet je 'm kunnen zien.

XM Turbo CT Exclusive

XM V6 24v Multimedia

Permalink

Franse Auto's is nu gesloten denk ik.  Je kunt ook gewoon eens bij de dealer proberen. Zij kunnen eventueel ook in het systeem zien welke dealer ze op voorraad heeft.... 

Ze werden ook wel eens vastgezet met een tiewrapje.

10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.

Nu C6 2.2 HDi, zwart

Permalink

Of postelastiek; en dan ergens hoog de andere kant vastmaken.

Volgens de catcar site is die van 2.1 TD hetzelfde en ik denk dat ik die nog wel heb liggen. Afhankelijk dus van het of 2 of 3 is.

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)

Permalink

Update:  Franse auto genoeg sloopstangen, maar niet de juiste koppelgewrichten voor XM maat. 

In mijn geval denk ik dat schakelstang 3 ( lengte 10 cm)  de juiste is.   In het ergste geval zal ik wat in elkaar moeten flansen met het

kapotte onderdeel  (het komgewricht lijmen en dan plaatsen op de kogel of samenstelling uit 2 stangen met las ). 

En in afwachting van een goede aanbieding houd ik me aanbevolen. 

gr Jeffrey 

Jeffrey Smith

Marc Alsemgeest zegt:

Volgens de catcar site is die van 2.1 TD hetzelfde en ik denk dat ik die nog wel heb liggen. Afhankelijk dus van het of 2 of 3 is.

Vandaag gezocht, maar helaas niet gevonden. Dat wil niet zeggen dat ik hem niet heb overigens, maar voor nu kan ik je helaas niet helpen.

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)