Goedemorgen
Al aangekondigd in het topic te koop. Maar ik heb de zilvergrijze V6 automaat 2000 gekocht. Bak / motor lijken goed. Erg vies en hoop te klussen maar een prima project voor de aanstaande lockdown. In ieder geval:
Lhm lekkage rechtsachter
Uitlaat goed bekijken
Aanjager blaast totaal niet
Erg smerig
Abs storing
Alles grote beurt geven omdat auto al erg lang niet heeft gereden
Eerst even een stekker bestellen voor de Lexia en lhm lekkage opsporen. Ik ga foto's posten hoor. Erg tof om weer een XM te hebben echt zo blij mee.
Gr sep
RE: Citroen XM 3.0 exclusive 2000
Heerlijk om iets zo te zien opknappen.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Je wil er gewoon in rijden
RE:
Tja die weerstanden is al vaker iets over te doen geweest en dat schijnt vrij precies te komen.
Laat je niet een Xantia kachelmotor verkopen want die draaien de andere kant op en dan zit je straks in een grote onderdruk stofzuiger....
Kijk ook ff hier:
https://xmclub.nl/forum/aanjager-volle-kracht
https://xmclub.nl/forum/kachelmotor
RE:
Ik had al het vermoeden dat het de wagen uit Lobith was. Die is al eens besproken omdat de verkoper uit Lobith beweerde dat de km-stand 80.000 was. Er zijn zelfs een aantal leden wezen kijken.
Hoe dan ook; een mooie opknapper is het wel. Zeker als je zo doorgaat Sep.
C i t r o ë n X M WH5032 Previous owned R25 Baccara Focus Ghia Citroën Xantia
Dat is eens mooi beschreven in deze topic. https://xmclub.nl/forum/kiekert-overleden
RE:
Ja die is waarschijnlijk wat droog van binnen. Gaatje boren en WD40 erin helpt dan vaak.
Als serie 1 en 2 gelijk zijn dan heb ik een slot voor je.
RE:
de fotos na het polijsten. front zit er weer op bumperbalk weer netjes gemaakt. lak is nog in nette staat. helaas wel wat pitjes etc maar goed. al het groen is eraf. alles voor onderhoudsbeurt besteld en hierna kan ze naar de garage voor veercilinder en tussendemper. dan is het lijstje al ver af. ohja de lexia wil maar niet werken dus de ABS fout is nog een dingetje.
als de spullen binnen zijn kan ik nieuwe olie, filters, koelvloeistof, bougies interieur lampjes, ruitewissers etc vervangen.
Wauw, dit wordt echt een plaatje van een XM.
Die bumperhoeken kun je zelf ook gewoon bijwerken met een spuitbusje. Motip werkt vaak prima, zelfs zonder blanke lak.
Echt een mooi plaatje aan het worden!
RE:
de achterzijde ook gedaan. ook hier nog spuit werk maar goed vooral dat donker plastic en de lampen zijn super mooi geworden na polijsten. alles staat nu in de WAX alle rubbers en het zwarte werk in de gekookte lijnolie. poetswerk is nu klaar.
deurpanelen zitten er weer in, CV werkt althans met de sleutel draaien. de afstandsbediening werkt niet. nu ben ik het even kwijt dan moet je het textron kastje of juist de kiekert hebben?
Heel mooi!
Herkenbaar van de CV: werkt bij mij ook alleen via het slot/sleutel draaien (als het koud is: bij warm weer ook met de AB).
RE:
Echt een heel gaaf project dit. Mag ik een klein beetje zeuren?
Ik zie dat de achterlichten erg vies zijn van binnen. (dat is vaak zo bij XM's) Zeker die aan de klep zitten zie je onderin een laag viezigheid liggen. Je kunt ze redelijk eenvoudig demonteren en dan ff uitspoelen in een sopje.
En dan in de categorie muggenziften: tussen de letters Citroen en XM is het nog wat groezelig . Daar kun je met een poetslap niet in maar wel met een kwastje.
Je mag me ook vierkant uitlachen hoor
maar als je toch voor perfectie gaat....
xxxxxxm