JP heeft mij al gecorrigeerd: ik heb het remdrukcontact schoongemaakt en niet de HA-klep. Die solenoids zitten op de huizen waarop ook de HA-bol zitten. :lol:
Hoedanook, dat huis van het remdrukcontact zat ook vol grafiet. Dus geen overbodige exercitie. ;-)
:lol: :lol: Ja! Waar is ie als je m nodig hebt :wink:
Mooie foto's WIm. En ik begrijp t een beetje. Eigenlijk wat nummertjes en pijltjes in de foto plaatsen. Maar da's ook veel werk en dat gaat weer van de sleuteltijd af...
Volgens mij is HA2 heel makkelijk te herkennen, die doet zachtjes "iiiiiiiiiiiiiiii" als de solenoids bekrachtigd worden, bijvoorbeeld als je een deur opendoet.
Vandaag onderdelen gescoord voor La Soixante:
- Een zeer mooie voorbumper. Da's dus inclusief de U-balk die er achter zit, ook in goede staat.
- Een goede grille met maar 1 beginnend scheurtje.
- Een reservewielbak die niet verkruimeld.
- Eindelijk de juiste Bitron-module. Ik heb bijna een jaar rondgereden met een Bitron die functioneel wel goed was, maar qua bevestiging verkeerd. Het zit onder het handschoenenkastje, maar toch..... :roll:
- Een linkers C-stijl zonder scheur.
- Een linker koplamp waar het nokje voor de grille niet van is afgebroken.
En wat nou het allerleukste is: er stonden bij Coen totaal 4 XM's in de kleur Vert Vega. En alle vier zeer vroege type 2's. :wink: Als ik het goed heb, zat er tussen de oudste en jongste maar een maand of 4.
De foto's:
De donor is vanmiddag nog naar haar laatste rustplaats gebracht:
Zonder aankleding lijkt een XM wel op een CX, niet?
Ik las net in je draadje dat je je teleurstelling alweer weggekocht heb, dus kan ik het tactvol brengen: Ja, m'n beste. Ik heb er aan gedacht. Samen met Coen hebben we het er nog over gehad. Maar de donor was qua uitrustingsniveau zo kaal als een biljarbal. Het was eigenlijk een wonder dat ze voor elektrieke ramen had.
Ergo: geen knopje voor Mark. :(
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Mike, dat is heel betrekkelijk. Bijkans op de stoep van de sloop zijn bijna alle wielbouten er af gehaald. :lol:
Wat er nog op zat was of verrot of niet de moeite waard. ;-)
De krikslinger zit bij mij vast aan de krik hoor... Of bedoel je de wielmoersleutel? De laatste keer dat mijn vader die van mij gebruikte zei hij: 'Da's een mooi ding zeg! Is dat meegeleverd boordgereedschap?' Ik: 'Ja pa.'
Hij:'Hm, daaraan zie je dus wel dat het een topklasse-model was'
Ik weer: 'Was? IS zal je bedoelen!' :D
En vandaag bezig geweest in Garage de La Rue. La Soixante is gefacelift. Bumper eraf, grille weg. U-balk achter de bumper was al voor meer dan de helft weg. :shock:
Nieuwe U-balk schoongemaakt, geschuurd, gezinksprayd, getectyleerd en samen met Wes haar nieuwe smoeltje gegeven. 8) Morgen de nummerplaten verwisselen. En nog met de koplampen bezig.
Ook vandaag in La Rue met Wes z'n dame bezig geweest. Wilde daar effe de AB inbouwen die ik over heb. Krijg ik GVDGVD die handel niet aan de praat. De ontvanger klikt, maar de sloten reageren niet :evil: Duszz nieuwe uitdaging, want dat mag niet kunnen.
Al met al is het wel gezellig in Garage de La Rue: veel volk, veel aanspraak. :lol:
Mooi werk van het W&W team! Was de U balk weggeroest? Typisch hè, dat XM's die qua bouwperiode zo dicht bij elkaar liggen toch zo veschillend kunnen zijn in bv roest punten.
Inderdaad. Daar hebben we gisteren ook naar staan kijken. De donateur had een strak uiterlijk. Maar onder de voorste spatborden had Sint Roestius flink huisgehouden. :?
Nah, ik denk dat ik het al weet. Die unit van Wes is zo ongeveer in elke PSA toegepast en dus hyperuniverseel. En zou geschikt zijn voor een plip, op pin 8 en 9. Bij Wes zijn die niet bedraad. Ik ben bezig geweest met de onderste 2 draden, op pin 6 en 7. En dat zou dus verkeerd zijn.
Hoedanook, dat huis van het remdrukcontact zat ook vol grafiet. Dus geen overbodige exercitie. ;-)
Mooie foto's WIm. En ik begrijp t een beetje. Eigenlijk wat nummertjes en pijltjes in de foto plaatsen. Maar da's ook veel werk en dat gaat weer van de sleuteltijd af...
Net het geluid van een langzaam leeglopende luchtballon.
- Een zeer mooie voorbumper. Da's dus inclusief de U-balk die er achter zit, ook in goede staat.
- Een goede grille met maar 1 beginnend scheurtje.
- Een reservewielbak die niet verkruimeld.
- Eindelijk de juiste Bitron-module. Ik heb bijna een jaar rondgereden met een Bitron die functioneel wel goed was, maar qua bevestiging verkeerd. Het zit onder het handschoenenkastje, maar toch..... :roll:
- Een linkers C-stijl zonder scheur.
- Een linker koplamp waar het nokje voor de grille niet van is afgebroken.
En wat nou het allerleukste is: er stonden bij Coen totaal 4 XM's in de kleur Vert Vega. En alle vier zeer vroege type 2's. :wink: Als ik het goed heb, zat er tussen de oudste en jongste maar een maand of 4.
De foto's:
De donor is vanmiddag nog naar haar laatste rustplaats gebracht:
Zonder aankleding lijkt een XM wel op een CX, niet?
Heb je nog aan mijn knopje gedacht mien jong?
Alleen het feit dat je de auto rijdend wil houden zorgt er wel voor dat veel andere onderdelen niet gedemonteerd kunnen worden :roll:
Ik las net in je draadje dat je je teleurstelling alweer weggekocht heb, dus kan ik het tactvol brengen: Ja, m'n beste. Ik heb er aan gedacht. Samen met Coen hebben we het er nog over gehad. Maar de donor was qua uitrustingsniveau zo kaal als een biljarbal. Het was eigenlijk een wonder dat ze voor elektrieke ramen had.
Ergo: geen knopje voor Mark. :(
Wat er nog op zat was of verrot of niet de moeite waard. ;-)
Maar van een kale kip ken je nie plukke nie :lol:
Hij:'Hm, daaraan zie je dus wel dat het een topklasse-model was'
Ik weer: 'Was? IS zal je bedoelen!' :D
Volgens mij heeft Coen 'm wel 'gered'.
Nieuwe U-balk schoongemaakt, geschuurd, gezinksprayd, getectyleerd en samen met Wes haar nieuwe smoeltje gegeven. 8) Morgen de nummerplaten verwisselen. En nog met de koplampen bezig.
Ook vandaag in La Rue met Wes z'n dame bezig geweest. Wilde daar effe de AB inbouwen die ik over heb. Krijg ik GVDGVD die handel niet aan de praat. De ontvanger klikt, maar de sloten reageren niet :evil: Duszz nieuwe uitdaging, want dat mag niet kunnen.
Al met al is het wel gezellig in Garage de La Rue: veel volk, veel aanspraak. :lol: