,
Gauw stel ik me even voor: Felix, 28 jaar, Belg in Zuid Frankrijk. Binnenkort papa van een leuke tweeling en citrofiel van kleins af aan.
In het bijzonder gepassioneerd door de XM want daarin ben ik opgegroeid. eerst een zilvergrijze Phase 1 injection, daarna een zilvergrijze Phase 2 TurboDiesel. Van zodra ik mijn rijbewijs haalde was 1 ding zeker: ik moest en zou een XM hebben. Het heeft een tijdje geduurd vooraleer ik mijn "goesting" gevonden had, het moest en zou en Brun Castor of Bleu Olympe V6 worden... en daar zijn er niet zoveel van [angry] (indien iemand ooit een V6 Bleu olympe in de aanbieding heeft: denk aan mij!)
Ondertussen zijn we 10 jaar later en heb ik eindelijk het model gevonden waar ik mijn zinnen op zette: Een Citroen XM V6 12s Ambiance in Brun Castor
De aankoopbon eerder deze week getekend en nu wachten op het einde van de lockdown om mijn speeltje te gaan halen. Wat is er van geweten? Wel niet veel. Ik heb de auto nooit gezien, heb mijn akkoord gegeven nadat ik de verkoper 5 minuutjes aan de telefoon had en de enige beelden die ik van de auto heb zijn degen die bij het zoekertje gepost waren, deze dus:
Natuurlijk zijn er wat technische problemen: ![]()
- ABS geeft foutcode
- (LHM)lek nabij achterwiel
- Airco doet het niet
- pook en klepje van digicode ontbreken.
We zien wel ![]()

RE: La V6 Brun Castor => Gris Axinite
Ben alleen wel nieuwsgierig of het een opgebruikt exemplaar of redbaar exemplaar is. Een witte serie 1 is mooi!
Ambiance met Pack VIP was dat in La France toch?
Toch weer een XM!? Ja, toch weer een XM!
De stukken van de witte V6 automaat vliegen de deur uit. Vandaag een leuke meevaller gehad bij het demonteren van de versnellingspook.
De uitlaat, waarvan ik zeker was dat die morsdood was, blijkt nog niet zolang geleden vervangen te zijn. Minimale roest en zeker geen gaten!
Om de Castor is de uitlaat slecht waardoor ik deze wou vervangen door een RVS exemplaar... dit bespaart me een hoop geld!
Dat is dan een meevaller van ca € 1000,-. Niet gek voor een sloper.