Velgen serie 1 V6 automaat speedlines te koop

XM V6 Exclusive Berline 1990

Te koop: Een setje nette V6 automaat speedline velgen met 4 nette kapjes erbij. Het blanke metaal moet even gepolijst worden, geen bloemkolen.

Zeer zeldzaam en komt nooit te koop, laat staan compleet met de kapjes.

Voor XM clubleden E500,-

Bij interesse stuur PB. Foto's volgen later dit weekend.

XM V6 Exclusive Berline 1990

Permalink

Nee, dit zijn niet de velgen van de sloperij die ik een tijd terug heb gepost. Dit setje is het setje met de wieldeksels dat op 1e type V6 automaat zit, weet daar de juiste naam even niet van.

Het setje velgen waar je op doelt heb ik ook liggen, die mogen ook weg. Zijn fris gespoten en kost €300.

Beide setjes zijn zonder banden overigens.

Xm 'Exclusive' 2.9 ES9J4 Handgeschakeld - Mauritius Blue (KPKD) <Org. 8488>

XM 'Exclusive' 2.9 ZPJ4 - Perla Nera Satin (EXEd) - CiTuning - <Org. 5243>

Permalink

Speedline is de merknaam. Die hebben ook de "blokjesvelgen" (nr1) gemaakt. :)

XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op. 

Xm 'Exclusive' 2.9 ES9J4 Handgeschakeld - Mauritius Blue (KPKD) <Org. 8488>

XM 'Exclusive' 2.9 ZPJ4 - Perla Nera Satin (EXEd) - CiTuning - <Org. 5243>

Permalink

Ik vergis me.

- De blokjesvelgen zijn van SMR France. (Staat in 1 van de grijze vlakken bij de velgrand).
- De Etoile's, die zijn van Speedline Italy. (Staat op het binnenvlak van de velg)

XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op. 

Nummer 7 wordt ook wel "Monte Carlo" genoemd. Recent nog een mooie set van Marktplaats kunnen scoren.

Bijvraag: Weet iemand een goed adresje voor het poedercoaten/netjes laten maken van dit soort velgen?

84-JHX-5, XZ-70-BZ, ZK-28-PF

Altijd mijn velgen bij Gerritsen in Nijkerk gebracht ( nu Borgers ) .... 

erg tevreden over... ( ook die van de XM , etoiles )

10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.

Nu C6 2.2 HDi, zwart

Permalink

Hoi Tom,

Ik ben vorig jaar ook een keer op zoek geweest en ben toen geslaagd via Amazon. De bouten werden via Amazon geleverd door X-parts in Duitsland: https://www.x-parts.de/Felgen-Schrauben-und-Zubehoer/Schrauben-und-Muttern/Radschrauben:::1020_1569_1570.html

Ik had toen voor mijn Etoile velgen (nr. 6) de flachkopf 12x1.25 45mm gekocht, maar je moet even kijken of dat bij jouw velgen ook past. Deze heten trouwens Speedlines.

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)