Zeker, terwijl dat eigenlijk reuze meevalt qua volume :wink:.
Het is gelukkig absoluut geen sjonnie&anita geluid, bij bijna volgas en volgas hoor je een duidelijke ouderwets 6cilinder sound. Verder klinkt het als een "normale" ZPJ4 motor :D.
Voorlopig hoef ik me geen zorgen te maken over scheurende ashoezen aan de wielzijde :wink:.
Het viel me meteen op dat het behoorlijk dik rubber 8) is, maar op het originele doosje staat dat de ashoezen voor de V6.24 ZPJ4 handgeschakeld en de V6.12 ZPJ automaat. De V6.12 handgeschakeld heeft dus weer iets andere ashoezen.
aluclean.
En nee ben niet in N'gein heb andere verplichtingen :( :wink:
heb volgens mij al wel eens plaatjes gepost in mon topicciemaar hier nog eens:
:wink:
Ik houd het in mijn achterhoofd, de plaatjes had ik idd al in jouw topic gezien :wink:.
Heb voorlopig even iets belangrijkere dingen aan mijn hoofd met mijn XM. Zoals het ruitmechaniek ra die nu geblokkeerd zit met stukjes karton in de rubbers. Morgenavond kijken wat er nou los is geschoten aan het mechaniek :roll:.
Vandaag nog eens met de hogedruk spuit van de wasbox mijn condensor en radiateur schoongespoten.
Nu heb ik de radiateur uit de verende klemmen bovenop gehaald en zover mogelijk naar de motor toegekanteld. Ik kreeg de radiateur niet uit de onderste bevestigingspunten getild.
Er kon nu aan de binnenkant van de zowel de condensor als radiateur schoongespoten worden en al het vuil wat onderin zich ging verzamelen zoveel mogelijk via de twee hoeken proberen weg te spuiten. Het grootste deel is weg, nu kan ik met een bokkepoot o.i.d. het restant aan bladeren en zand weghalen.
nee :wink:, ik zie dan wel een blinkende condensor zitten met de ventilatoren ervoor.
Al het vuil wat in de condensor en radiateur zat is in ieder geval eruit, tussen die twee onderdelen in de hoeken moet ik het vuil ertussen uit peuteren :wink:.
Het beste is om de radiateur een stukje te kantelen en dan van binnenuit spuiten :wink:.
De condensor van buitenaf is door de twee ventilatoren voor een klein gedeelte bereikbaar met de hogedruk spuit.
Ja, ja. En nee. Hij zit tussen de condensor en de radiateur. En is net zo groot als laatstgenoemde. Ze zitten als een soort sandwich op elkaar geklikt. Eerlijk gezegd vind ik het nog knap dat de radiateur het koelwater weet te koelen.
de ra ruitmechaniek had ik vanavond nog uit de deur gehaald om te kunnen zien wat het probleem was dat de ruit niet mer werd bediend. Het bleek het gammele borgveertje te zijn, dit borgt zowel het trommeltje met de 2 kabels en het dekseltje.
Het borgveer was weg, dus een nieuwe erop gezet en het ruitmechaniek werkt weer perfect. Nog wel extra vet in het trommeltje gespoten en het geluid van kabels die elkaar net raken is nu ook weg :wink:.
Morgen mijn bougies vervangen en de stekkers en ook de bedrading van de mistlichten vóór, want mijn xenon mistlichten gaan nu niet meer aan :evil:.
Vorige week zag je ze nog even opstarten en dan gingen ze uit :roll:. De standaard stekkers en bedrading van de XM is een grote aanfluiting :roll:.
De kwaliteit van de stekerverbindingen vind ik bij een type 2 niet slecht.
En voor wat betreft die draden en kabels: dat land bouwt ook Airbussen, atoombommen en Arianeraketten. :wink:
Zolang die economen en boekhouders de macht hebben bij PSA blijven ze op de vreemste manieren op alles bezuinigen :evil:. Door hen is de XM geen succes geworden.
Och, da's bij alle bedrijven het geval.
Het zijn trouwens boekhouders en marketeers die de boel verknallen:
Marketeers zijn een product al aan het verkopen waar de technici nog mee bezig zijn (ook herkenbaar bij Citroën).
En boekhouders die er van overtuigd zijn dat de technici te dure oplossingen verzinnen. :roll:
De kwaliteit van de stekerverbindingen vind ik bij een type 2 niet slecht.
En voor wat betreft die draden en kabels: dat land bouwt ook Airbussen, atoombommen en Arianeraketten. :wink:
Is dat een pré? Er is net weer een airbus uit de lucht gevallen...
Het is gelukkig absoluut geen sjonnie&anita geluid, bij bijna volgas en volgas hoor je een duidelijke ouderwets 6cilinder sound. Verder klinkt het als een "normale" ZPJ4 motor :D.
Jammer. :mrgreen:
But then again, ik heb ook nog nooit een V6 Citta gehoord, en Sjonnie en Anita kennen geen ander merk.
Vandaag nog met vrienden uit Gouda een snelwegritje laten maken en ze vonden mijn XM prestaties en motorgeluid indrukwekkend en verslavend :wink:.
Nieuwe dimlichtglaasjes:
http://i288.photobucket.com/albums/ll171/Citrophile/Onderdelen/PIC_0032.jpg
http://i288.photobucket.com/albums/ll171/Citrophile/Onderdelen/PIC_0030.jpg
Ondanks dat de oude plastic glaasjes begonnen te vergelen, is de lichtopbrengst met de nieuwe glaasjes zichtbaar beter :wink:.
Nieuwe ashoezen:
http://i288.photobucket.com/albums/ll171/Citrophile/Onderdelen/PIC_0034.jpg
http://i288.photobucket.com/albums/ll171/Citrophile/Onderdelen/PIC_0033.jpg
Voorlopig hoef ik me geen zorgen te maken over scheurende ashoezen aan de wielzijde :wink:.
Het viel me meteen op dat het behoorlijk dik rubber 8) is, maar op het originele doosje staat dat de ashoezen voor de V6.24 ZPJ4 handgeschakeld en de V6.12 ZPJ automaat. De V6.12 handgeschakeld heeft dus weer iets andere ashoezen.
Bij interesse heb ik daar wel een aardig goedje voor :wink:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
De binnenzijde van de wielen zijn idd goed vies :wink:, ik kijk nog even aan of ik ze met jouw speciaal goedje het ga aanpakken :wink:.
Mijn nimmer gepoetste speedlines werden als nieuw daarmee.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ben je a.s. zondag ook in Nieuwegein :wink:? Zoveel van dat spul is toch niet nodig om de velgen schon te krijgen.
En nee ben niet in N'gein heb andere verplichtingen :( :wink:
heb volgens mij al wel eens plaatjes gepost in mon topicciemaar hier nog eens:
:wink:
Heb voorlopig even iets belangrijkere dingen aan mijn hoofd met mijn XM. Zoals het ruitmechaniek ra die nu geblokkeerd zit met stukjes karton in de rubbers. Morgenavond kijken wat er nou los is geschoten aan het mechaniek :roll:.
Nu heb ik de radiateur uit de verende klemmen bovenop gehaald en zover mogelijk naar de motor toegekanteld. Ik kreeg de radiateur niet uit de onderste bevestigingspunten getild.
Er kon nu aan de binnenkant van de zowel de condensor als radiateur schoongespoten worden en al het vuil wat onderin zich ging verzamelen zoveel mogelijk via de twee hoeken proberen weg te spuiten. Het grootste deel is weg, nu kan ik met een bokkepoot o.i.d. het restant aan bladeren en zand weghalen.
Al het vuil wat in de condensor en radiateur zat is in ieder geval eruit, tussen die twee onderdelen in de hoeken moet ik het vuil ertussen uit peuteren :wink:.
De condensor van buitenaf is door de twee ventilatoren voor een klein gedeelte bereikbaar met de hogedruk spuit.
Of zit die aan de onderzijde of aan de zijkant van de condensoren radiateur?
Het borgveer was weg, dus een nieuwe erop gezet en het ruitmechaniek werkt weer perfect. Nog wel extra vet in het trommeltje gespoten en het geluid van kabels die elkaar net raken is nu ook weg :wink:.
Morgen mijn bougies vervangen en de stekkers en ook de bedrading van de mistlichten vóór, want mijn xenon mistlichten gaan nu niet meer aan :evil:.
Vorige week zag je ze nog even opstarten en dan gingen ze uit :roll:. De standaard stekkers en bedrading van de XM is een grote aanfluiting :roll:.
Zolang die economen en boekhouders de macht hebben bij PSA blijven ze op de vreemste manieren op alles bezuinigen :evil:. Door hen is de XM geen succes geworden.
Het zijn trouwens boekhouders en marketeers die de boel verknallen:
Marketeers zijn een product al aan het verkopen waar de technici nog mee bezig zijn (ook herkenbaar bij Citroën).
En boekhouders die er van overtuigd zijn dat de technici te dure oplossingen verzinnen. :roll:
Is dat een pré? Er is net weer een airbus uit de lucht gevallen...