Nieuwe website + update forum 2026

XM Turbo CT Exclusive

XM V6 24v Multimedia

In de afgelopen week is de nieuwe website live gegaan en is ons forum bijgewerkt naar een nieuwe Drupall-versie. 

Ik zie dat er flink wat reacties op eerdere forum-topics zijn verdwenen. Ruwweg vanaf begin augustus. Ik weet niet of dat nog hersteld kan worden.

Mocht je zien dat belangrijke reacties zijn verdwenen dan moet je die wellicht even opnieuw plaatsen.

Mochten jullie ook tegen andere zaken aan lopen meld het hier even.

Het was me al niet ontgaan! Ik loop wel tegen een paar dingetjes aan: 

• Tekst selecteren tijdens het typen van een bericht werkt wel, maar wordt niet zichtbaar gemaakt met een blauwe markering. 
  • Er zijn bij mij op mobiel geen zichtbare tekstvakken waar ik mijn inlognaam en wachtwoord moet invoeren. Het vak is wit op wit, zonder kader eromheen. 
  • Verschillende draadjes zijn op mobiel niet gescheiden door een lijntje. Op desktop wel. Het werkt allemaal wel, maar het voelt wat onoverzichtelijk. 
  • Op desktop schaalt de achtergrondafbeelding niet mee met brede schermresoluties. Ik zit daardoor links en rechts tegen bruine balken aan te kijken. 
  • Smileys zijn enorm klein tijdens het selecteren. Ik zie nu wel dat ze op de goede plek komen te staan (mooie verbetering) en dat je het formaat in je post kunt aanpassen. Dat is dan weer wel leuk!
  • Het motorenoverzicht op de website ziet er momenteel als volgt uit: 

Dit komt eerlijk gezegd op me over alsof iemand binnen de club heel erg van AI houdt icon_e_wink.gif. Er kloppen vrij veel dingen niet en ik wil gerust helpen om de info te corrigeren, maar dat doe ik het liefst als ik dat een keer kan staven met betrouwbare bronnen. Ik vind het wel een mooi initiatief om dit overzichtelijk op de site te zetten, net als de lakcatalogus eronder. Die moeten we eigenlijk nog een keer wat completer maken (onbekende kleurcodes toevoegen, misschien met een foto van een XM in de betreffende kleur erbij als je op een kleur klikt). 

Verder vind ik vooral de nieuwe website zelf wel erg mooi! Hij is een stuk moderner dan de oude. 

10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.

Nu C6 2.2 HDi, zwart

Permalink

Ik mis wel het stukje, waarin ik in één oogopslag gezien welke berichten erbij waren gekomen, nadat ik vorige keer had gelezen.
("ongelezen berichten")

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)

Feije zegt:

• Het motorenoverzicht op de website ziet er momenteel als volgt uit: 

Dit komt eerlijk gezegd op me over alsof iemand binnen de club heel erg van AI houdt icon_e_wink.gif. Er kloppen vrij veel dingen niet en ik wil gerust helpen om de info te corrigeren, maar dat doe ik het liefst als ik dat een keer kan staven met betrouwbare bronnen. Ik vind het wel een mooi initiatief om dit overzichtelijk op de site te zetten, net als de lakcatalogus eronder. Die moeten we eigenlijk nog een keer wat completer maken (onbekende kleurcodes toevoegen, misschien met een foto van een XM in de betreffende kleur erbij als je op een kleur klikt). 

Verder vind ik vooral de nieuwe website zelf wel erg mooi! Hij is een stuk moderner dan de oude. 

Bedankt voor de complimenten Feije!

Goed opgemerkt - je hebt helemaal gelijk dat dit het werk van AI is. Dat is er tijdens het proces van ontwerp naar live even tussendoor geglipt, de AI werd voor het ontwerpproces vooral gebruikt om de site wat 'opvulling' te geven, en vooral niet de bedoeling dat dat nu gepresenteerd wordt als de waarheid. Ik ga daar gelijk even mee aan de slag; in ieder geval wat bronnen bij langs om te corrigeren.

XM V6 24v Exclusive aut. Gris Quartz '99

Permalink

Dank voor dit draadje en fijn dat er feedback gegeven wordt. 

Heb zaken doorgegeven met verzoek tot herstellen. Had al doorgekregen van ontbrekende foto's/reacties:

Foto's zou hersteld zijn (hoor graag als dit niet zo is) en reacties wordt nog aangewerkt deze terug te zetten.

Mocht je nog iets zien/tegenkomen laat het vooral weten!

Mailen mag ook op info@xmclub.nl

Michael

Marc Alsemgeest zegt:

Ik mis wel het stukje, waarin ik in één oogopslag gezien welke berichten erbij waren gekomen, nadat ik vorige keer had gelezen.
("ongelezen berichten")

Zoiets mis ik ook. Ik klikte altijd op "Nieuw" om de ongelezen posts te bekijken. Bij mij ziet dat er nu zo uit: 

Ik moet op het 1'tje klikken naast "Nieuw" om naar de ongelezen posts te gaan. Dat vind ik persoonlijk al niet echt een verbetering, maar het 1'tje verdwijnt bij mij ook niet nadat ik de post heb gezien. 

EDIT: nu ik zelf heb gepost, is 'ie wel weg. 

TCT type 1 uit 1994

Permalink

Ik mis de knop om in een keer naar het laatste antwoord in een artikel te springen, dit vond ik persoonlijk erg gemakkelijk.
Misschien ook een idee om de meest recente antwoorden bovenaan te plaatsen dan is de knop overbodig.