Maar dan blijft het de vraag wat je er mee op schiet, er speelt een rechtzaak tussen een verzekeraar die niet meer dan 5k wil betalen, en een platte xm met een taxatiewaarde van 7,5.
Ik ben benieuwd hoe dat af loopt.
Citrophile zegt:
maartenh zegt:
Het verhaal verschilt niks, en ik heb nog wel nieuwe rvs sierstrips :roll: :wink:.
Jouw XM zal vast wel een hogere taxatiewaarde hebben :wink:.
Tsja die waarde's... Ik had je XM wel rond de 5 verwacht, gewoon ook door het zeldzaam worden van een 24V serie 1 maaar daar wordt nu juist niet naar gekeken. :roll:
Het blijft een hobby waar geld bij moet, ook al is de afschrijving laag.
Dat is zeker typisch, dus een verhaal rechtsbijstand helpt dus ook niet om bij de tegenpartij de taxatiewaarde te innen :?.
Hmmm, verhaal rechtsbijstand weet ik niet. Ik heb al sinds jaar en dag een 'gewone' en daar ben ik blij mee. Zo'n verzekering werkt enigszins intimiderend naar de andere partij: ze zullen meer oppassen je te n**ien. Dat weet ik uit ervaring. ;-)
En laten we eerlijk zijn; een keer een advocaat en je hebt 5 jaar verzekering er al uit. :?
Vanochtend heb ik de verzekering nog even gebeld en sinds afgelopen dinsdag is mijn XM all-risk verzekerd met een uitgebreide motorrijtuigenrechtsbijstand.
Ook kwam mijn nieuwe xenon ballast binnen en ook mijn rechter xenon mistlicht werkt weer :D.
Er is wel een duidelijk verschil in de spiegels van de mistlamp reflectors, de rechter is flink aangetast en geeft veel minder licht dan de linker :(.
Mooi dat je ballast zo snel binnen is. En nog volgens verwachting ook. ;-)
Is de spiegel geoxideerd, of is het aanslag die je voorzichtig weg kunt halen?
Mooi dat je ballast zo snel binnen is. En nog volgens verwachting ook. ;-)
De spiegel is geoxideerd.
Toen ik deze XM net had, had ik de beste mist-knipperlicht units erin geplaatst.
Op de Citromobiel 2008 reed een 2CV met trekhaak :roll: zonder te kijken achteruit op de parkeerplaats :evil: en zijn trekhaak kwam in de goede rechter mistlicht :cry:.
Dus die weer vervangen door de slechte versie die ik als reserve had liggen :(.
Ben blij dat ik goedkoop all-risk kan gaan rijden met mijn XM 8).
Toevallig ben ik me nu ook een beetje aan het verdiepen in (andere) verzekeringen. Waar en voor hoeveel ben je verzekerd nu ?
Ik zit bij Emerpark, met een "oldtimer" Citroën verzekering van hun. Nu mijn XM getaxeerd is, is die nu all-risk verzekerd met de uitgebreide motorrijtuigenrechtsbijstand 8).
Ik betaal nu 380 euro per jaar met 140 euro eigen risico.
OK, en moest je daarvoor lid zijn de Citroen club ?
Ik kom bij Diks op 225 per jaar, daar rekenen ze ook no-claim, wat ongebruikelijk is bij dit soort oldtimer verzekeringen meen ik.
Als je lid bent van de XMclub, mag je jouw lidnummer doorgeven en kom je in aanmerking voor de oldtimerverzekering.
Ik zou eerst goed spitten in de diverse (Citroën) oldtimerverzekeraars, want over Citroklassiek bijv hoor/lees ik geen goede verhalen als er iets aan de hand is.
Een goedkope verzekering is geen garantie voor een goede verzekering, maar dat wist je natuurlijk al :wink:.
Maar dan blijft het de vraag wat je er mee op schiet, er speelt een rechtzaak tussen een verzekeraar die niet meer dan 5k wil betalen, en een platte xm met een taxatiewaarde van 7,5.
Ik ben benieuwd hoe dat af loopt.
Hou ons op de hoogte, of is dit op CiFo te volgen?
Het blijft een hobby waar geld bij moet, ook al is de afschrijving laag.
@Mike, ik ben blij met 4500euro. Er wordt idd niet gekeken hoe zeldzaam de 24v is en zeldzamer wordt.
Een auto blijft altijd geld kosten hoe dan ook :wink:
Het is maar net de vraag hoe of de schuldvraag ligt?.
Weet je inhoudelijk meer van die kwestie?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
"elke verzekering is goed, tot ze moeten betalen"
helaas maar waar.
Hmmm, verhaal rechtsbijstand weet ik niet. Ik heb al sinds jaar en dag een 'gewone' en daar ben ik blij mee. Zo'n verzekering werkt enigszins intimiderend naar de andere partij: ze zullen meer oppassen je te n**ien. Dat weet ik uit ervaring. ;-)
En laten we eerlijk zijn; een keer een advocaat en je hebt 5 jaar verzekering er al uit. :?
Ook kwam mijn nieuwe xenon ballast binnen en ook mijn rechter xenon mistlicht werkt weer :D.
Er is wel een duidelijk verschil in de spiegels van de mistlamp reflectors, de rechter is flink aangetast en geeft veel minder licht dan de linker :(.
Toevallig ben ik me nu ook een beetje aan het verdiepen in (andere) verzekeringen. Waar en voor hoeveel ben je verzekerd nu ?
De spiegel is geoxideerd.
Toen ik deze XM net had, had ik de beste mist-knipperlicht units erin geplaatst.
Op de Citromobiel 2008 reed een 2CV met trekhaak :roll: zonder te kijken achteruit op de parkeerplaats :evil: en zijn trekhaak kwam in de goede rechter mistlicht :cry:.
Dus die weer vervangen door de slechte versie die ik als reserve had liggen :(.
Ik zit bij Emerpark, met een "oldtimer" Citroën verzekering van hun. Nu mijn XM getaxeerd is, is die nu all-risk verzekerd met de uitgebreide motorrijtuigenrechtsbijstand 8).
Ik betaal nu 380 euro per jaar met 140 euro eigen risico.
Ik kom bij Diks op 225 per jaar, daar rekenen ze ook no-claim, wat ongebruikelijk is bij dit soort oldtimer verzekeringen meen ik.
Ik zou eerst goed spitten in de diverse (Citroën) oldtimerverzekeraars, want over Citroklassiek bijv hoor/lees ik geen goede verhalen als er iets aan de hand is.
Een goedkope verzekering is geen garantie voor een goede verzekering, maar dat wist je natuurlijk al :wink:.
Volgens mij ben je druk aan de studie, niet waar??