Hoi mede-clubleden.
Ik heb een mooie serie 1 exclusive op het oog, perfect onderhouden, 180,000 km. Iedereen raadt het echter af wegens de automaat die eraan hangt. Ik trek elk jaar een niet al te zware caravan richting Frankrijk en terug (veel binnendoor dus rustig an, dat wel..)...
Bvd voor alle advies...
En dan vooral door alle versnellingen heen ook af en toe achteruit.
Km of 50 per keer is ruim voldoende, en je olie blijft dan lekker dun voor het snel aftappen :D
En je ziet dan snel genoeg hoe de kleur bij de tweede keer wisselen is. Dus aan de hand daarvan bepaal je dan of je nog een derde of vierde keer wisselt.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Het siert je dat je 'm me niet afgeraden hebt dan :wink:
8) merci Mark
Tuurlijk, van harte gefeliciteerd met de aanschaf van deze mooie dame 8).
Nog bedankt voor het wijntje. 8)
Jaap, vergeet je niet je gele mistlampen over te zetten op de nieuwe???
Ik moet alleen op zoek naar serie 2 koplampen, die heb ik nu wel op de YP zitten, maar om die nu weer mee te verhuizen (kwamen van mijn tussenserie Comfort af) .......
Zijn de serie1's die er nu op zitten dof? Dat stuur wordt nog een uitdaging denk ik :roll:
Ik heb geloof ik nog zo'n stuur kapje met knopjes voor de kroes liggen voor een één spaaks stuurwiel, intresse?
Ik maak er nog wel een foto van. :wink:
Komt het overeen denk je?
bij mij althans.
Vanaf het het tweespakig stuur heb je het pookje op de plek van de voormalige lichtschakelaar en dan altijd radiobedining op het stuur :wink: .
Uhhh.klopt dit wel JP? Als beide mogelijk zijn dan vervalt dus de ab voor de fabrieksradio...
Ja dat klopt Mike, maar t/m '91 dus bouwjaar '92 met het éénspakig stuurwiel met fabriekscruise en fabrieksradio, dan cruise knopjes op het stuur.
Vanaf bouwjaar '93 met het tweespakig stuurwiel en de schuif lichtschakelaar is er altijd radiobediening op het tweespakig stuur :wink:.
V.w.b de koplampen, als de spiegels en de dimlicht glaasjes nog mooi helder zijn, zou ik ook xenon in de serie1 koplampen inbouwen. Optisch origineel met alsnog veel licht 8) en veel meer dan serie2 koplampen met halogeen verlichting :wink: .
(ik dacht dat Broo gister zei dat hij nog een stuur had liggen trouwens...)
@ Xenon: zijn de regels niet inmiddels zodanig verscherpt dat ombouw geen zin meer heeft / niet leuk meer is ? Bv dat er een sproeiinstallatie moet komen en een hoogteregeling ?
Auto's vanaf 2007 moeten verplicht hoogteregeling en koplampsproeiers hebben.
Dus in de XM kan en mag xenon ingebouwd worden, mijn XM en de Xsara van mijn ouders kwamen gewoon normaal door de APK ermee :wink:.
Ik heb mijn dim-, groot en mistlichten naar xenon omgebouwd :wink:. In een XM zonder xenon dimlichten durf ik s'avonds en s'nachts niet meer te rijden.
Zelfs onze Xsara met xenon dimlichten geeft nog meer licht :!: dan een XM met dezelfde xenon dimlichten :roll:.
Er werd namelijk geëist dat de lampen geschikt waren voor de typeaanduiding op het glas. Oudere auto's, zoals SM's hebben dat niet en zouden DUS op de verlichting worden afgekeurd. Verder zijn de regels niet overal in Europa hetzelfde zodat je met import in de knoop zou komen.
;-)
Maar jij hjebt je xenon nog achter de serie 1 gele koplampglaasjes zitten ?
Ik rij nooit zoveel snachts, behoudens die ene lange rit op vakantie, ik denk dat ik het allemaal niet om ga halen en serie 2 koplampen met goeie (Osram Nightbreakers ?) lampen ga regelen.
Het is jouw goed recht om serie2 koplampen te nemen met goede halogeen lampjes :wink:.
Dju met zwart logo, die zijn zeldzaaaaaaaam