eXpelliarMus z'n "Breakyblackline"

hai allen,

Ik ben expelliarmus, broer van example, woon in amsterdam en werkte in z'dam bij Fiege, een transport bedrijf. ik rij momenteel met mijn xm 20i
break confort '92 kleur vert triton, zeer fijne wagen. :P  :P 
Heb al een waslijst aan auto's gehad, waarvan de meesten toch wel frans. :wink:  ik sleutel graag zelf, maar als het te moeilijk wordt, zoek ik meestal iemand die me verder kan helpen. :P  :oops:  :wink: 
liever niet de dealer.

Permalink

Ik ben zeer tevreden over de 20% meer drukvulling van de 2 hydractivebollen 8).
Het is net dat kleine beetje meer, zeg maar net zo subtiel als het weghalen van de aanzuigbuizen :wink:.
Permalink

Ik rij nu al zo'n maand rond met de de nieuwe type2 draag armen en ik ga het steeds meer waarderen, het was in het begin wel even wennen, nu nog de hoogteregelaars schoonmaken en de een rondje bollen en lhm dan kan madam er weer twee jaar tegen aan wat het veersysteem betreft.

Binnen kort krijgt ze ook haar brood nodige nieuwe klepseals en distri beurt, ben heel benieuwd wat voor een avontuur dat gaat worden.

Weet je al waar en wanneer die ingrepen gaan plaatsvinden?
Permalink

Even een lijstje samen stellen wat er allemaal nodig is voor de klepseals en distri wissel (denk u even met mij mee):

Wat ik al heb:

Distrisnaar
Waterpomp
spanrol
Koelwater
Klepseals 10x
Kleppendekselpakking
Nokkenaskeerring
Klepstelplaatjes, niet nodig alles staat goed.

Klepsealtang
Persluchtnippel

En nog wat andere benodigheden.

Ik ben hier een volslagen leek, maar wat denk je van:
- vloeibare pakking,
- motorolie,
- trekbouten?
Permalink

Vloeibare pakking kan altijd van pas komen. Vergeet de nokkenaskeerringen niet te vervangen.

Hoe worden de klepseals vervangen, met perslucht in de bougiegaten of wordt de kop gelift?

In het laatste geval moet er een koppakking erbij en nieuwe kopbouten voor het mooie. De oude zouden nog een keer gebruikt kunnen worden, maar het is beter die te vervangen.
Permalink

De kop word niet gelicht, we doen het met perslucht.
Permalink

Morgen is het zover, we gaan aan de klus beginnen.

Heb inmiddels alles in huis en morgen rond 10:00 start de klus.
Permalink

eXpelliarMus zegt:

Even een lijstje samen stellen wat er allemaal nodig is voor de klepseals en distri wissel (denk u even met mij mee):

Wat ik al heb:

Distrisnaar
Waterpomp
spanrol
Koelwater
Klepseals 10x
Kleppendekselpakking
Nokkenaskeerring
Klepstelplaatjes, niet nodig alles staat goed.

Klepsealtang
Persluchtnippel

En nog wat andere benodigheden.
Permalink

Heb je ook een klepveertang om de klepveren in te drukken?
Permalink

Goed zo, dan moet het goed gaan morgen :wink:.

Compressor is inmiddels ook onderweg Wes :wink:
Permalink

Ik hoorde het al van BigS, nog bedankt voor het lenen. 8)

En don't forget the camera! Ik had er graag bij willen zijn. Maar tja, andere verplichtingen zoals vakantie. ;-)
Permalink

Idd die camera, als ik eenmaal bezig ben ga ik dat natuurlijk vergeten!! :?
Permalink

Denk als een leraar Wes, maak het duidelijk met Pix's! Doe je het alleen of heb je hulp? (Alsof jij hulp nodig hebt, maar toch, uit belangstelling)
Permalink

Ja ik heb hulp gevraagd voor deze klus, gaat gezelli worden.

Nou Wes, vandaag is voor jou de grote dag. Sohail en jij wens ik veel succes. En ik lees tzt. het hele verslag wel.
Permalink

Thanks....

Ik ga proberen om er een foto reportage van te maken.

V6 '94 Rouge Griott Nacré

V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

Permalink

Zet em op!!

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Permalink

PFFFFFFFF.....

Is ie al klaarrrr...

Nou tot straks, als ik me niet meer meld, zet dan maar op mijn steen, "Hij hield van zijn XM!!" :wink:

Ohw ja, het is een levensgevaarlijke operatie. Heb je: aluminium thermodeken, vuurpijlen, noodrantsoen, kompas, kapmes, lucifers en zaklantaarn? :mrgreen:
Nou, veel plezier in ieder geval. ;-)
Permalink

Pffffffff.......

Is ie al klaar...................................nee, morgen verder. :wink:

Foto's? Te over, maar om dat ze nog niet klaar is komt dat ook morgen.
Permalink

Maar gelukkig...je leeft nog!!! :lol:

Citroen XM Eclusive, 3.0 ltr - V6 - 24V - Bj. dec.1994.

Permalink

Goh, Wim had toch wel gelijk, het lijkt wel een reparatiedag voor de XM :wink: :wink: Wes, ook voor morgen nog veel succes. :wink: :wink: