eXpelliarMus z'n "Breakyblackline"

hai allen,

Ik ben expelliarmus, broer van example, woon in amsterdam en werkte in z'dam bij Fiege, een transport bedrijf. ik rij momenteel met mijn xm 20i
break confort '92 kleur vert triton, zeer fijne wagen. :P  :P 
Heb al een waslijst aan auto's gehad, waarvan de meesten toch wel frans. :wink:  ik sleutel graag zelf, maar als het te moeilijk wordt, zoek ik meestal iemand die me verder kan helpen. :P  :oops:  :wink: 
liever niet de dealer.

V6 '94 Rouge Griott Nacré

V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

Permalink

Vergeet je niet BigS tijdig te voederen, anders gaat die zeker protesteren over je XM :mrgreen:

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Permalink

Dat komt helemaal goed. :wink:

Straks weer aan de klus, eerst nog even relaxen..........

Djeepers, zit ik in Frankrijk de hele dag nagels te bijten. Uiteindelijk, pa van zijn peezee weggetrapt, en: Niks, nada, noppes. :( Valt de klus zo erg tegen? :?
Permalink

Nee hoor jongens alles is goed en gelukt, had alleen even geen tijd om te reageren. :wink:

Het verhaaltje met wat foto's moet ik nog in elkaar draaien.
Permalink

Na lang nadenken en uitstellen van deze klus heb ik toch maar besloten om Sohail zijn aan bieding om de klepseals te doen aan genomen. Zo heb ik alle benodigde onderdelen bij elkaar gezocht en zijn we op vrijdag ochtend begonnen met de klus. Ik was al wat vroeger naar de loods gegaan om "Breaky" op bokjes te zetten, na dat ik dat had afgerond ben ik begonnen met de snaren van de hydrauliekpomp en de dynamo te verwijderen en het koelwater af te tappen en het rechter voorwiel en het plastic afschermkapje in de wielkuip waar achter de krukaspoelie zit te verwijderen. toen Sohail kwam hebben we eerst maar even geluncht en wat extra benodigdheden op gehaald. Na de lunch hebben we de rest verwijderd, distrikappen en de krusaspoelie, benzine leidingen los gehaald en afgesloten met twee dikke schroeven en op zij gelegd, daarna de distrisnaar gemerkt en geblokkeerd en de snaar verwijderd, zo kwamen we uit bij de nokkenas die lied zich niet 123 los maken de eerst 4 lagerkappen kwamen wel los maar de vijfde die aan het thermostaathuis vast zit niet, dus het thermostaathuis ook maar los gehaald maar ze wilde nog niet los komen, met wat overredingskracht is ie toch los gekomen, omdat er in het thermostaathuis ook nog een kleine inbusbout verstopt zat en hebben we de nokkenas kunnen lichten.
Om bij de klepseals te kunnen komen moet de kappen waar onder de klepstelplaatjes zitten weg gehaald en keurig op een rijtje geplaatst worden, daar ging ik de fout in, ik had de eerste cylinder omgedraaid, dat heeft Sohail naderhand opgelost. Sohail heeft zijn speciaal gereedschap gebruikt om de klepveren in te drukken, maar dat ging niet zonder perslucht om de klep omhoog te houden, daarvoor hebben we een nippel in en elkaar geflanst en die via een rubberen slang verbonden met een compressortje, op die manier hebben we alle klepseals kunnen vervangen. De klepseals zelf waren zo hard geworden dat ze met veel wrikken en trekken loskwamen, dat heeft dus even geduurd. Onder tussen was Lucas ook gekomen en heeft één klepseal voor zijn rekening genomen, tegen die tijd was het zo'n 20:00 geworden, tijd om te stoppen en Zaterdag weer verder te gaan.
We hebben de klus met zijn drieën op Zaterdag af gemaakt, alles weer netjes terug geplaatst en aan gedraaid. Starten, lopen, na een flinke ratel werd het stil en liep de motor als een zonnetje, geen blauwe rook meer zelfs geen poefje, na een proefrit werd "Breaky" goed gekeurd door ons drieën en was de klus geklaard.
Nu alleen nog even een olie wissel doen en "Breaky" kan er weer tegen aan, ik is een blij man.

Sohial en Lucas ik ben jullie erg dankbaar.

Hier zijn de foto's...

http://nl.tinypic.com/useralbum.php?ua=zWxnnN2zucKQrrxwEQsUeA==
Permalink

Mooi werk Wes! Die oude seals zien er echt wel gaar uit. Nu kan je dame er weer ff lekker tegen.

XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Permalink

Goed plaatje met die spiegel! Voor de rest mag ik verreke als ik weet wat er allemaal gebeurd, maar: http://bestsmileys.com/bowing/1.gifhttp://bestsmileys.com/bowing/1.gifhttp://bestsmileys.com/bowing/1.gif
Permalink

Mooi werk en zeker respect voor jullie alle drie 8).
Permalink

goed werk geleverd dus! respect voor t uithoudingsvermogen en proficiat met het behaalde resultaat!
Permalink

Wes, die klepseals, merk je daar een betere motorloop door? Ik weet dat er nu geen olie meer verbrand wordt dus ze zal wel niet meer roken.
Er zal ook wel een gunstig effect op het gebruik zijn, maar dat meet je nooit toch? :wink:
Permalink

Over het olie verbruik kan ik nog niks zeggen, dat ze niet meer rookt is wel duidelijk helemaal niks meer, de motor klinkt ook wel iets anders.
Ik heb iig meer vertrouwen in "Breaky gekregen en dat is mij ook wel wat waard.

Morgen eerst de een olie wissel doen, dat werd mij nog wel even aan geraden door Sohail, dus dat gaan we maar even doen.

En dan moet ik Mark nog even lief aankijken of ie mij kan assisteren bij het achterklep kabelboom gebeuren.

Permalink

poeh, ik was al bang dat je me ging vragen om de dame te poetsen :lol:

Moeten binnenkort maar eens een datum prikken.

Permalink

Mijn "Breaky" POETSEN!!!!!! Haahahahahahahahahahah......

Nee nee das echt te veel eer voor deze dame, dat doen we wel weer als het plaatwerk echt aan de beurt is. :wink:
Permalink

Het lijkt er op de “Breaky” op nieuw in gereden moet worden, het gaat steeds een beetje beter met rijden gevoelsmatig. Olie verbruik is nul dus dat gaat goed, nu nog dat onregelmaatig stationar draaien aanpakken, iemand een idee??
Permalink

heb je de injectiecomputer al gereset?
Permalink

Nee want daar krijg ik geen contact mee, hij ziet hem niet, is er iemand die daar bij kan helpen?
Permalink

En als je nou de serie1 resetmethode toepast :wink:.

Werkte bij mij ook in het begin toen de lexia geen communicatie kon maken met sommige computers.

1. beide poolklemmen eraf voor 2 minuten
2. plusklem erop
3. minklem met plusklem en/of pluspool contact laten maken voor 2 minuten. Gebruik een lange schroevedraaier door de minklem als de lengte tekort is.
4. minklem erop

Alle computers zijn gereset :wink:.
Permalink

De accu is los geweest tijdens de klus, is dat niet genoeg geweest, vraag ik mij even af?
Permalink

met alleen loshalen van de poolklemmen, reset je het niet.

Lexia eraan knopen? Het kan trouwens best zijn dat er storingen in de computer staan zonder dat het lampje aangaat.
Permalink

Nou we gaan het zien, zij wordt eerdaags aan een Lexia gehangen.
Permalink

Heb een flessie injectie reinigert gekocht, nu vraag ik mij af of ik het hele flessie er in moet gooien na dat ik de tank heb vol gegooid of kan ik dat er zo in doen zonder af te tanken?

Permalink

Ik zou zeggen tot ongeveer minder dan een kwart leegrijden, reiniger erin en dan aftanken, dan vermengt het zich gelijk goed.

Permalink

Juist, mooi dan ga ik dat morgen gelijk even doen. :wink:

Dat mengen gaat automatisch vanwege het injectiesysteem dat de benzine rondpompt.

Als het spulletje alleen in geconcentreerde vorm zijn werk doet, zou ik er zeker geen 80 liter benzine bijmengen. Ik had eerst de indruk dat je dat flesje met een kwart tank benzine moet mengen, en dat zoveel mogelijk door je sproeiers persen. Als het op een volle tank moet maakt het natuurlijk niet uit of je die tank 3/4, 1/2 of helemaal leeg rijdt en dan weer afvult.
:wink: