La Noir Verni werd XM V6 24V

nee, maar een vraag stellen bij de stoelen op maat boys kan geen kwaad en levert hem wellicht precies dat op wat hij wil. Ik ga het iegenlijk bedenk ik me nu ook maar es ff doen.
Permalink

Ik vind die van Marco ook niet slecht. Het is nl maar cenitmeter en mm werk. Kussen wat hoger plaatsen, hmmmm. Ga er iig wel mee klooien. Thanx guys.

Leuke vraag trouwens hè? Denk je dat alles al eens besproken is wat betreft een XM..... :roll: :wink:
Permalink

ben wederom benieuwd.
Heb je overigens een plaatje van de deurpanelen in aparte staat????

V6 '94 Rouge Griott Nacré

V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

Permalink

Idd een goed idee van Marco!! Ik ga er ook maar eens over meedenken.

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Permalink

Nee,krijg ze zaterdag a.s. pas voor het eerst in Heusden te zien! Ben you d'r ook Jeroen?
Permalink

helaas monsigneur... zat er niet in en komt er dus niet uit :(

Ook een beetje meegedacht. Als je het verhoogt met een reep van dat harde foam dat ze ook als verpakkingsmateriaal gebruiken? Het verwerkt in ieder geval makkelijk.
Permalink

\Het onderstel van een complete stoel is toch te demonteren van de zetel zelf? (een vriend van moi heeft xm fauteuils in zijn zx gebouwd!) dus waarom in die regionen niet naar believen wat ringetjes steken??
Permalink

En als je dat complete onderstel nou eens kan vervangen voor een 605 onderstel? Best of both worlds: je eigen XM leer, maar wél de kanteloptie.
Ik rij regelmatig in een C5 type 2 met leer, en die heeft ook de kanteloptie. Rijdt inderdaad heel ontspannen als je knieholtes optimaal ondersteund worden, vooral met een automaat.

XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Permalink

Eerst maar eens het zitkussen voor verhogen in het frame zelf. Dan misschien opzoek naar een luxe 605 dus..het standaardmodel zal het wel niet gehad hebben. JE ziet ze trouwens bijna niet meer die grote Peug's. IS volgens mij ook geen club van, toch?

La Noir Verni zegt:

Eerst maar eens het zitkussen voor verhogen in het frame zelf. Dan misschien opzoek naar een luxe 605 dus..het standaardmodel zal het wel niet gehad hebben. JE ziet ze trouwens bijna niet meer die grote Peug's. IS volgens mij ook geen club van, toch?

Ze hadden het allemaal.....

Wij hadden destijds een gewone 605 SLi met een 2.0 8v blok erin. Enige verschil was de bekleding en elektriek of handbediend. Die kantel optie was volgens mij altijd handbediend.

Kwalitatief was de 605 overigens niet de beste auto die ze in elkaar geschroef hebben. Das een van de redenen dat je ze bijna niet meer ziet.

je bleef bezig met dat ding.

Ook met busjes tussen het frame zou ik uitkijken.. Ten eerste komen je bouten er dan scheef in, krijg je rare puntbelastingen en door de afstandsbusjes krijgen je bouten ook andere belastingen dan normaal bij een botsing. Ik denk echt dat het kussen iets ophogen het beste gaat werken.

Eventueel nog een mogelijkheid: van dat bekledingsschuim een wigvorm maken. Deze onder het kussen. Hoeft niet erg hoog te zijn, maar zo wordt de zitting nog wel over de hele lengte door de veren ondersteund!

Marco

dat van die belasting gaf ik idd ook al aan. Je loopt dan bij een botsing de kans dat je stoel loskomt. Dat wil je niet hoor...

Tis idd of schuim of stoel frame. Als je schuim gaat doen, ff checken hoeveel extra materiaal je nog hebt van de bekleding op de punten waar het is vastgezet.

Heel veel is dat ws niet en te dicht op de rand gaan zitten met bevestiging is ook niet wenselijk.

En Mark! Er zitten immers blokjesvelgen op. ;-)

Houtinleg vind ik op zich mooi. Maar zoals dat dash met die luchtroosters, da's wel heel erg kitsch. :x
Permalink

:? Dju... Zit ook alles op en aan zeg, thanx Coen

Matthijs, hier is je volgende!!!

(Ze worden nu echt lekker zeldaam die Noir Verni's van 1990 :wink: )
Permalink

Dat hout op die deuren en rondom de matrix en bc, is dat een origineel accessoire? Een soort Pre-Exclusive pakket? Anyone a clue?

BX 19 GT '85

XM 2.0 TCT au. '94

CX 2400 GTI '82

BX 14 '89

AX 1.4 Rallye '96

XM 3.0 V6 '89

Permalink

Een accessoire van Citroën, maar wat mij betreft foeilijk omdat het zo overduidelijk plastic is. :roll:

Permalink

BasisBIX zegt:

Een accessoire van Citroën, maar wat mij betreft foeilijk omdat het zo overduidelijk plastic is. :roll:

Permalink

Vanavond XM gewassen en leder gepoetst, nu de achterbank zit gedeelte. Die is duidelijk minder vuil :)
Verder weer aan de XM met de DAB500. Nu had ik afgelopen week de nieuwe sloop spoiler gedaan waar het vuil zo in de lak gevreten was. Zie ik vandaag dat die aanslag er nog steeds (weer?) zit :shock: En ze was echt blinkend :?: Hmmm :evil: schuursponsje met commandant en wrijven maar. Daarna uitpoetsen en idd aanslag weer weg en spoiler vol krasjes. Oke, was wat rigoreus....
Ik had gelukkig maar een klein test deel gedaan, nu de DAB500, Commandant en 500 toeren max en flink drukken. En toen was het weg!
Poorboys Blackhole daarna en ze is weer diep zwart!

Hmmm, moet echt een cursus poetsen doen. En u allen zeit gezegend met geen zwarte XM. Nog even wat gestofzuigt, want mevr. Nijenhuis gaat mee dus dat moet wel een bietje netjes zijn. Helaas is de airco nog niet klaar. Dinsdag gaat ze naar de Eindhovense Radiateuren Fabriek, ofwel ERF. Daar moeten ze zeker het boeltje aan de gang kunnen krijgen!

Rally materiaal ingeladen. Mistlampje voor JP en we kunnen! Beware of the M&M's :mrgreen:

Een DAP500 icm Commandant?????

Ga je heel hard schamen!!!!! :shock: :lol:
Mark, jij voedt hem morgen wel even op he?
Permalink

:lol: Ja, weet 't Marco, was niet zo'n verfijnde actie, maar was het effe beu. En blijkbaar werkt het.

Dat kleien schiet bij mij ook voor geen meter op trouwens, Volgens mij moet daarvoor de basis van de lak goed zijn en is het wel goed spul om de lak bij te houden en te ontdoen van industrieel roet en dat soort microscopisch kleine lakvervuiling...

Permalink

Xsara Coupe zegt:

Een DAP500 icm Commandant?????

Ga je heel hard schamen!!!!! :shock: :lol:
Mark, jij voedt hem morgen wel even op he?

Weet jij hoe groot die kerel is? ik kijk wel link uit :mrgreen:

Permalink

Kleien doe je niet in 2 uurtjes, zeker niet de eerste keer als je alle langzittende vervuiling eraf wilt halen. Maak denkbeeldig maar vlakken van 50x50 cm en klei die net zo lang todat er geen vuiltje meer op zit. Je moet dit echt systematisch doen anders hou je echt geen overzicht.

Anders een type agressivere klei proberen, maar dan wel goed blijven sproeien en kijken :wink:

En iets wat ruim 20 jaar verwaarloost is maak je niet (zoals je creme lederen zetels) in een paar uur weer in (bijna) nieuwstaat.

Permalink

:lol: nee dat zie ik nu ook. Maar wat is er op tegen om met een goed polijstmiddel te beginnen en lichter na te kleien? Of vervalt dan het klei effect?

Dat vraag ik me ook af.
Het lijkt me anders net zoiets als met een korrel 200 ofzo 6 lagen verf in je huis wegschuren. Of zie ik dat verkeerd?
Permalink

Vandaag de XM rally gereden. Ze deed het goed. Was benieuwd hoe haar koeling het zou doen maar ondanks de hitte en het wisselende rijden, stoppen, keren, stationair draaien kwam ze niet boven de 90c. Ook de automaat schakelt als boter! :lol:

Wel wordt het uitlaatlek-geluid steeds hoorbaarder. Zit in het uitlaat spruitstuk. Gelukkig hoorde ik vandaag van JP dat het blok daar niet perse voor uit hoeft. Morgen de dame maar eens op bokjes zetten en kijken waar het nu precies zit.

En beginnen met de interieurwisseling. Heb er een dag voor utgetrokken.

1 dag? Met die hitte? Je bent, als je rustig werkt, in een halve dag wel klaar. ;-)
Ge weet hoe ge 'ne achterbank loshaalt?
Permalink

Eh nee Wim, eigenlijk nog niet. Vandaar die volle dag :lol: Is er iets bijzonders wat je "effe mot weten"aan???

Lees het morgen graag, ga nu ECHT plat...

Ja: die zitting zit met 2 rubber blokjes 'vast'. Zitting naar voren klappen, dan voel je ze op de tast. Als je die er uit wurmt, til je de zitting er zo uit.