hai allen,
Ik ben expelliarmus, broer van example, woon in amsterdam en werkte in z'dam bij Fiege, een transport bedrijf. ik rij momenteel met mijn xm 20i
break confort '92 kleur vert triton, zeer fijne wagen. :P :P
Heb al een waslijst aan auto's gehad, waarvan de meesten toch wel frans. :wink: ik sleutel graag zelf, maar als het te moeilijk wordt, zoek ik meestal iemand die me verder kan helpen. :P :oops: :wink:
liever niet de dealer.
Foei mr, Nijenhuis toch!!
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Je zou ook kunnen overwegen je leer en speedlines op deze over te zetten: http://link.marktplaats.nl/349117014 Ben je misschien gelijk klaar. Wel zonde van de klepseal actie maar ja... Zet je de kop toch ook over? OF lul ik als een kip zonder kop?
.... Mag je tzt mij komen helpen. :roll:
Toen ik zaterdag bij Heusden links af ging naar het industrie terrein was het meer slaan, ook op rotondes heb ik er last van, op de snelweg dribbelt ze ook heel ligt. Ik heb het al eerder aan mensen voor gelegd toen het zich nog niet zo ernstig voor deed en die zijden toen al "ooo das een aandrijf as", ik kan op dit moment ook niets anders verzinnen.
Wim, natuurlijk help ik jou. 8)
Bij een 205 GTI die ik gehad heb was de tripoïde van de korte as (bestuurderszijde) helemaal versleten en die ging ook bij bochten als rechtuit rijden schudden.
Ik hoorde geen rammelgeluiden bij het nemen van bochten, dit is wel zo met een versleten homokineet.
Bij bepaalde snelheden tot 70km/h ongeveer was het heel erg en daarboven werd het een stuk minder maar wel op de achtergrond aanwezig.
Na die as vervangen te hebben door een gereviseerde was heel het schudden van de auto en het enorm trillen van de versnellingspook voorbij :D, wat een verschil was dat zeg.
Kosten zijn zo ongeveer 308€ totaal. This niet anders....
Waar zijn jullie bezig vanmiddag? Ik ben vandaag on tour en als het lukt dan wil ik nog wel effe langskomen. ;-)
Enniewee, succes vandaag !!!
Al kost ie 150€ dan nog kun je er op leeg lopen, veer ellende, leiding ellende, ect, ik weet wat ik aan "Breaky" heb, gewoon een goede XM.
De dingen die aan mijn "Breaky" zijn of moeten gebeuren horen er gewoon bij en kosten geld en energie, vergeet niet hoeveel wij XM liefhebbers al tijd energie en geld in onze dames gestopt hebben, dan valt het bij mij nog mee. :wink:
Maar ik ben toch blij dat ik het gedaan heb, echt wel een verbetering.
Ik denk dat ik haar nog een keer laat uitlijnen en een banden wissel ga doen, kijken of er dan verbetering op treed.
Sohail dank voor je hulp. 8)
De foto's zal ik later plaatsen. ;-)
met uitlijnen helpt het om goed rechtuit te rijden zonder scheve bandensijtage.
De afspraak was dat Wes zou leren, dus doen. Onder de bezielende leiding van Sohail. Zo nu en dan werd S. actief:
:lol: :lol: :lol:
Het plaatsen van de krik links om de linker draagarmbout los te draaien:
De rammelas:
Plaatsen van de nieuwe linkeras:
Zo ziet een goed geplaatste keerring er uit:
C'est ça mes amis.