Ik ben de trotse eigenaar van '91 XM 2.1D.
Mijn broer heeft deze in Duitsland gezien en letterlijk van de slooppers gered. De auto heeft maar 150k gelopen en mijn broer heeft hem van de eerste eigenaar gekocht. Auto heeft wat krasjes maar ziet er verder zeer goed uit.
Ik zal binnenkort eens wat foto's plaatsen.
Ik heb al een eerste vraag. Ik heb interesse om het interieur te vervangen door een leder. Nu heb ik al een gezien echter is deze van een type2. Ik ben nog niet wezen kijken echter enkele problemen die zo in mij opkomen:
* Huidige stoelen zijn manueel, leder stoelen zijn electrisch.
* Waarschijnlijk heeft het leder intereur achter electrische ramen, mijn zijn manueel
* Past het interieur van een type2 in die van een type1?
* Is de raam bediening van een type 2 manueel of electrisch?
Ik hoop met een beetje vindingrijkheid toch het interieur overgeplaatst kan worden.
Ben bij de EIndhovense Radiateuren Fabriek ERF) belandt want er was een lekke slang. Hiervoor hebben ze een nieuwe gemaakt. Een andere slang sloeg lek tijden het vullen, die is ook vernieuwd. Verder is er in de pomp een olie met een andere viscositeit gedaan waardoor de pomp ook mooier draaide. Het systeem heeft tevens een fluor goedje nu om evt. lekkages gemakkelijk te detecteren. Alles bij elkaar 420,= euro maar wel een ijskoude zwarte XM.
moet trouwens de inspectie nog laten doen realiseer ik me nu...
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Heb nu de accu van de oude Mercedes van pap erin zitten en vandaag ga ik een nieuwe accu halen.
Heb trouwens nog niet gekeken naar de Airco.
Ben van plan om volgende maand met de auto naar Rostock, Berlijn, Praag te rijden. In totaal een rit van 2000km. Hoop dat de auto dit vol houdt.
Ben vanuit Limburg naar Rostock gereden, daarna Rugen, berlijn, Praag, Koblenz en weer terug.
Zal later nog wel ff wat foto's plaatsen.
Maar serieus, het is toch leuk om te lezen dat je zonder problemen rondgereden hebt. En ik hoop natuurlijk dat je daar ook een leuke tijd hebt gehad.
Dan weet je weer waar je al die moeite voor gedaan hebt, toch?
Absoluut, loopt nu als een zonnetje.
En een handtekening!!!!
http://link.marktplaats.nl/378250280
Heb laatst met de eigenaar gesproken en is wel een mooie dame.
Alleen de vraag of ik wel een tweede auto nodig heb.
Zo'n mooie CX is waarschijnlijk het enige waar ik m'n XM voor zou willen wegdoen, denk ik.
Wil ie er graag van af...m.a.w. is ze prijstechnisch ook interessant?
Mooie kleur, een van de mooiste zelfs wordt algemeen gezegd: Gris Espadon!
Hoeveel moet ik ongeveer verwachten dat dit gaat kosten? Hoeveel bollen moeten dat gevuld worden? Hoeland duurt dit normaal?
chrizzzie, voor een concreet antwoord daarop moet je van Gompel bellen. Hier krijg je alleen gissingen.
Maar een rondje bollen checken en vullen zal toch wel met 2 uurtjes bekeken zijn? :wink:
Nog geen tijd gehad.
Druk druk druk
Er spijtig als zo iets gebeurd :(
Als iemand nog een spiegel van een type 1 weet te liggen voor de passagierskant dan hoor ik dit graag.
Het glas is nog heel. De spiegel behuizing is afgebroken.