hai allen,
Ik ben expelliarmus, broer van example, woon in amsterdam en werkte in z'dam bij Fiege, een transport bedrijf. ik rij momenteel met mijn xm 20i
break confort '92 kleur vert triton, zeer fijne wagen. :P :P
Heb al een waslijst aan auto's gehad, waarvan de meesten toch wel frans. :wink: ik sleutel graag zelf, maar als het te moeilijk wordt, zoek ik meestal iemand die me verder kan helpen. :P :oops: :wink:
liever niet de dealer.
Beide wielen stonden naar buiten en gaf dus deze dribbel en ze verbruikte meer benzine dat viel mij ook al op.
Heb haar dus laten uitlijnen en de achterbanden naar voren en voor naar achteren + het balanceren van de achterbanden want de loodjes kwamen tegen de remklauw voor, maar nu is het goed!! 8)
Hè hè....
En dan nu: Champagne! :oops: Oh nee: jasmijnthee. ;-)
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ben vandaag met Wim bezig geweest de bedrading van de achterklep van "Breaky" na te zien en te vervangen, zo'n beetje alle bedrading die door de tule gaan waren gebroken of aan het breken, wim heeft ze met engelengeduld stuk voor stuk vervangen door er een stuk tussen te zetten.
Hij heeft ook de klus waar we al mee begonnen waren de AB van de CV af gemaakt.
"Breaky" heeft nu dus weer een goed werkende achterklep en CV met AB. :dans:
De linker tule waardoor de bedrading van de achterruitenwisser loopt, gebroken.
Kabeltje door de tule halen, dat ging eigenlijk best wel soepel.
Zie hier al enig resultaat, einde is in zicht.
Wim nogmaals bedankt. 8)
Mooi dat het gelukt is. :wink:
Wes, je vergeet nog 2 dingen:
- de enorme support van de buurt. Men vindt dit soort 'gebeun' hartstikke leuk. :D
- je wisser wacht nu een seconde of 5 voordat 'ie weer wist. ;-)
Maar waren die kabels al eens gerepareert? op de foto in het café zag ik nl. allerlei kabelschoentjes.
Het is idd fantastisch dat buurt commentaar bij Wim voor de deur. 8)
de thule is idd heel anders (gelukkig voor jullie!)
nu voorlopig even niks Wes?
Vrijdag/morgen gaan we even langs Chyparse voor een bollen check en verse LHM.
En de injectoren nog een keertje reinigen en de schakelstangetjes vervangen.
Als ik er nog over nadenk is er nog genoeg te vervangen..............
De deukjes, tsjaa wie weet laat ik het op een meet doen, ik weet het echt nog niet.
Breaky heeft twee nieuwe veer bollen achter en nu heeft ze geen opgeboorde bollen meer. 8) De rest van de bollen zijn oke, wel heeft ze nieuwe lhm gekregen en heeft zich weer een nieuw probleem aangekondigd.
Het lijkt er op dat de onderste koelwaterslang/leiding die loopt van de radiator links onder naar de achterkant van het motorblok linksachter lek is.
Er hangen druppels aan de slang klem, het lekt dus niet bij de radiator, maar bij de aansluiting op het motorblok links achter onderop.
Is zo'n water slang/leiding nog nieuw te krijgen? Zal wel weer een dure worden? :evil:
Als die slang net zo eentje is als ik bij de Xant had, is het een heel lang geval dat nog ergens een aftakking heeft. Als je me je vin-nummer pb't kijk ik wel wat service.citroen zegt over leverbaarheid en prijs.
20% extra vullen, nee heb ik niet gedaan.
De kachelslang van mijn Ambiance was al niet meer leverbaar volgens dealer HHW, en dat deed me wel even schrikken. Dat zijn geen slangen die je ff met universeel maakt.
Chassisnr Wes, op het ijzeren randje bij je schutbord, passagiesrzijde....