hai allen,
Ik ben expelliarmus, broer van example, woon in amsterdam en werkte in z'dam bij Fiege, een transport bedrijf. ik rij momenteel met mijn xm 20i
break confort '92 kleur vert triton, zeer fijne wagen. :P :P
Heb al een waslijst aan auto's gehad, waarvan de meesten toch wel frans. :wink: ik sleutel graag zelf, maar als het te moeilijk wordt, zoek ik meestal iemand die me verder kan helpen. :P :oops: :wink:
liever niet de dealer.
Afbeelding 1:
En afbeelding 2:
Het gaat in beide gevallen om onderdeel 2. I de eerste situatie is het bestelnr. 1351 72 en die kost €76,58.
In de tweede situatie is het nr. 1351 A8 en die kost €69,19.
Dat valt voor Troenbegrippen nog wel mee. En, wat nog veel belangrijker is, ze zijn leverbaar. ;-)
Zit er op die slang nog een aftakking naar de oliekoeler dan kost het geintje €171,65. :roll:
Alles is incl. BTW.
Goed dat wordt dus even rond bellen morgen of maandag.
Thanx Wimmie. 8)
De motoroliekoelert zit met als een sandwich tussen je blok en oliefilter in. Kan je herkennen aan de 2 waterslangen die erheen lopen ;) Als je filter plat op het blok zit zonder iets ertussen heb je idd geen oliekoeler.
Of eigenlijk heet dit onderdeel een warmtewisselaar.
Een oliekoeler heeft een eigen klein radiatortje.
Ik zie alleen versies met warmtewisselaars die aftakken van de bovenste radiatorslang en niet leverbaar ook. Daarmee zou de onderste slang dus ook maar 1 versie hebben. Althans, niet afhankelijk van oliekoelers e.d.
Kun je meteen kijken of je expansievat aan de radiateur zit zoals bij afbeelding 2 of niet.
Ik ben niet in het bezit van een brug en de XM weer op pootjes zetten heb ik geen zin in en er weer onder gaan liggen......... ik blijf wel aan de gang zo, VAK wat heb ik daar geen zin zeg!! HELP!!!!
kan heus wel met draaiende motor ;)
Pas bij het vervangen moet je onder madame. Volgens mij kun je die slang bij de radiateur er zelfs via de bovenkant af halen. Alleen bij het blok moet je onder de auto zijn. Maar het zit laag, dus dat kan best met bokken.
Met andere woorden: het kan bij garage de La Rue. :lol:
bestel jij hem vast!? :wink:
Zo kwamen ze uit Breaky d'r buik:
Hier kun je in de gaten heel goed de aanslag zien die zich afzet. Het is een soort vettige grafietachtige substantie.
Voordat ze in bad gingen zijn de injectoren eerst grondig met de hand gereinigd aan de buitenkant. En dan, na een minuutje badderen:
Verder foto's hadden geen zin omdat je vrijwel niets meer kon zien.
Schone injectoren:
Zo mooi een schone galerij.
Dit is geen mist maar de rotzooi die uit de motor komt. :shock:
Roger voor de uitleg en het reinigen van de injektoren. 8)
De operatie is geslaagd en "Breaky" rijd goed, maar het stationair toerental blijft raar doen, ik wacht het nog even af. Wel wil ik nog de pakking vervangen die tussen het gasklephuis en de lucht inlaat zit.
En die irritante resonantie die via het stuur en eigenlijk ook de auto door gegeven wordt aan pakken. Ik heb er al wel over na gedacht en ik denk dat de bouten die het subframe verbinden met de auto te strak staan en of het rubber wat er tussen zit hard geworden is, ik verdenk ook de motorsteunen.
Ook het stuurhuis zelf is denk ik niet helemaal jofel meer, een XM zonder karakter is geen XM!! 8)
Ik bedenk me net dat de injectoren aangestuurd kunnen worden met een lexia/proxia en een XM. :lol:
Fijn dat de auto weer wat beter rijdt. Volgens mij beschrijf jij precies de overblijvende probleempjes die ikzelf ook nog wil oplossen bij mijn dame.
We moeten elkaars werkzaamheden dus in de gaten houden :wink:
Overigens ga ik zelf ook een Lexia setje aanschaffen. Het is voor mij toch wel zeer de moeite waard, daar haal ik de aanschafprijs wel uit op den duur.
Succes, het was erg gezellig dus laat vooral weten als ik weer iets voor jullie kan betekenen!
Eerdaags bel ik xm-korelatie voor mentale steun. :evil:
Ergo, ik denk inderdaad een luchtlekkage.
Overigens vond ik Breaky echt prach-tig klinken qua motorloop. Maar dat zei ik vrijdagavond al :wink: