eXpelliarMus z'n "Breakyblackline"

hai allen,

Ik ben expelliarmus, broer van example, woon in amsterdam en werkte in z'dam bij Fiege, een transport bedrijf. ik rij momenteel met mijn xm 20i
break confort '92 kleur vert triton, zeer fijne wagen. :P  :P 
Heb al een waslijst aan auto's gehad, waarvan de meesten toch wel frans. :wink:  ik sleutel graag zelf, maar als het te moeilijk wordt, zoek ik meestal iemand die me verder kan helpen. :P  :oops:  :wink: 
liever niet de dealer.

Permalink

Aandrijf assen zijn nieuw, handrem kabels zitten correct.

ALs je diff overlijdt krijg je dezelfde klachten als een stukke homokineet: bonken in de bochten. En meestal kom je er pas achter als je beide assen al hebt vervangen ;)

Enne, wat zou er verder slecht kunnen zijn aan je fusse, behalve het wiellager? Of bedoel jeje fuseekogel? Die merk je wel als je gasgeeft en remt
Permalink

We hebben het er vannaaf wel even over Matthijs. :wink:
Permalink

Gisteren Xenon in Breaky gezet samen met Wim, ben er erg tevreden over.
Maar nu heeft ze weer wat nieuws, een Lhm lekkage rechts voor onder ter hoogte van de rechter kant van het stuurhuis, ik kan het maar slecht beoordelen zo op straat, het zou ook zomaar de rechter veerpootleiding kunnen zijn.

Mmmm vervelend!!
Permalink

Check mijn reactie in Le Café, over een mogelijke T-stukje van de retour :wink:.

Als het veerpoot retourslangetje is, kun je dat zo zien door het wiel te verdraaien.

Das weer mooi KUT! Is het gezellig in de Toyota Corolla club? gaan we lekker zorgeloos lelijk japans bolderen
Permalink

Citrophile zegt:

Check mijn reactie in Le Café, over een mogelijke T-stukje van de retour :wink:.

Als het veerpoot retourslangetje is, kun je dat zo zien door het wiel te verdraaien.

Als die aan de veerpoot? Want die is het niet. :wink:
Permalink

zegt:

Ik kan het wel een beetje begrijpen Wes, maar probeer eerst even uit te zoeken waar die lekt. Voor hetzelfde geld is het een rubber T-stukje van de retour.

Bij mijn vorige XM had ik dat, ook bij het stuurhuis en het lekt niet hard maar je ziet wel LHM op de grond liggen...
Dat had ik opgelost met een nieuw groene T-stuk van de BX die op het LHM reservoir-dop zit. Beter is de originele zwarte, want de groene scheurt uiteindelijk altijd op de naad.

Wellicht een idee om een gebruikte stuurhuis van Matthijs over te nemen en hopelijk ben je dan ook van dat stuurhuis gezeur af.
Permalink

Dan moet dat stuurhuis wel de zelfde zijn als die er bij onder zit en daar ben ik ook nog niet uit.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KNJDMDRL.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-O3V7UOLF.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7LHTGJVK.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TJSKJWUR.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PRSONGRN.jpg

Et voila :D
Hoe is het in vergelijk met Wim zijn xenon? Op de laatste foto's lijkt het wat groenig, maar dat kan ook aan de foto's zelf liggen...

Ik heb het gisteren met daglicht gezien en zo op m'n timmermansogengevoel (dat ik niet heb ;-) ) leek het wel dezelfde kleur.
Het is wel zo dat xenon er op foto's heel anders uit ziet qua kleur. Maar 'ns in het echt de dames naast elkaar zetten en dan vergelijken.
Permalink

Ik vind met name de eerste foto groenig, maar da's misschien wel logisch net na het aanzetten: ze moeten dan nog even op kracht komen.
Valt me niet tegen, deze mogen ook in La Noir Verni komen :wink:
En idd, xenon is moeilijk te fotograferen..

Zeker met de camera op semi-automaat of spotlichtmeting.
Camera op een statiefje en ff pielen :)
Koplampen sowieso rechtstreeks fotograferen lukt je bijna niet. Je kan er beter schuin op mikken of met de lampen meekijken

V6 '94 Rouge Griott Nacré

V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

Permalink

hehe daar zijn de foto's :D

Ik vind wel 8) Wes.

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Kan niet wachten tot die rommel ook in mijn lampies zit!!
Permalink

Ja en nu nog die verdomde lekkage anders krijgt ze schop naar de sloop!!

V6 '94 Rouge Griott Nacré

V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

Permalink

Rustig ruuuuustig :stilmaar:

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

+1
Met een paar helpende handen en 1 of 2 dagen doorpakken (wat een waardeloze uitdrukking is dat :? ) krijgen we Breaky wel weer als nieuw.
Trouwens, wat moeten we anders gedurende de wintermaanden?
Permalink

Is ook zo, maar eerst moeten we weten wat er lekt, dan wordt het makkelijker om te zien welke onderdelen ik moet zoeken.
Permalink

Koop een aantal bussen remmenreiniger bij de Action, dan wordt het opsporen van de lek een stuk makkelijker :wink:.
Permalink

Ik zit er aan te denken om het in die hoek eens lekker schoon te spuiten met de hoogdrukspuit.
Permalink

Dat kan, maar LHM is toch vet en met remmenreiniger krijg je dat het beste schoon en valt de lek goed op.
Permalink

Zo de kogel is door de kerk en ik heb "Breaky" naar Gert gereden,
na anderhalve maand stil gestaan te hebben was het toch starten lopen :clap: , ze lekt wel degelijk, maar het is geen lhm pfffffffff gelukkig.
Het is koelwater en olie!? :shock: de olie komt van hoger op, waarschijnlijk de nokkenas kering en die is echt nog niet zo oud, mee vervangen tijdens de klepseal wissel. Maar goed Gert gaat eerst kijken waar de lekkage werkelijk vandaan komt en dan hoor en zie ik wel verder.
Permalink

Ik mag het hopen dat het mee valt, ik denk het namelijk niet.
Die olie lekkage moet op gelost worden, want die vreet op den duur al het rubber op wat ie tegen komt.
Er zit al een nieuwe koelslang op die hoogte gemonteerd en die is waarschijnlijk ook al slacht over geworden van deze olie lekkage!?

Ik wacht met smart op het verlossende telefoontje Gert.