eXpelliarMus z'n "Breakyblackline"

hai allen,

Ik ben expelliarmus, broer van example, woon in amsterdam en werkte in z'dam bij Fiege, een transport bedrijf. ik rij momenteel met mijn xm 20i
break confort '92 kleur vert triton, zeer fijne wagen. :P  :P 
Heb al een waslijst aan auto's gehad, waarvan de meesten toch wel frans. :wink:  ik sleutel graag zelf, maar als het te moeilijk wordt, zoek ik meestal iemand die me verder kan helpen. :P  :oops:  :wink: 
liever niet de dealer.

Uit nieuwsgierigheid zitten kijken op service.citroen. Een nieuwe stofkap (zo heet dat rubber over de veercilinder) kost €36,-. Citroën blijkt ook de veercilinder zelf ook nog te leveren.
Maar voor La Soixante is die cilinder NFP. :roll:
Permalink

Voor beide kanten dan maar de stofkappen bestellen!? (Wim als je de tijd er voor hebt mag je ze bestellen)

Huur ik weer die brug stellen we gelijk de wagen hoogte af. :wink:

Bij de weg wat kosten die veercilinders Wim?

Nee, we hebben alleen de stabilisatorrubbers vervangen.

Wes, een complete veercilinder kost €194,50 (incl. BTW).
Op dit plaatje kun je goed zien hoe het in elkaar zit, inclusief dat pikkie waar ik het over had.
https://lh6.googleusercontent.com/_x-QY8VJX8Gw/TU5I4Dh79CI/AAAAAAAACBc/8B_zBfqfw4I/p4347100.jpg

Het probleem bij Breaky is dat de hoes nat is van de LHM bij de uiteinden en waar de retour- en ontluchtingsleiding inprikken. Ik vermoed dat het komt omdat het rubber te oud is, de hoes had aan de uiteinden best veel droogtescheurtjes. Die kunststof leidingen zijn heel erg stug en zitten losjes in het rubber gedrukt.
Gert de Jong denkt dat de veercilinder lekt.

Matthijs zegt:

zit er echt verschil in break/berline veercilinders/hoezen?

Wat prijs betreft wel ja. Voor 2 berlinehoezen heb je 1 breakuitvoering. :shock:

Euhh Wes, wil je ook een veercilinder? Ik dacht alleen 2 hoezen.

V6 '94 Rouge Griott Nacré

V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

Permalink

Sjonge jonge......., 4 pagina's verder en ut stel heeft eindelijk een date :mrgreen:

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Permalink

Uhe......................neen, ik ben er nu voor mij zelf pas een keer geweest en straks weer voor de veercilinders en de wagen afstelling.
En de bruggen bij de echten beunklub zijn te laag voor mij, maar alle gekheid op een stokje, ik moet er nog even over na denken. :wink: