XM V6 van Jeroen nu Turbo CT Break

Ik zal beginnen met me eigen eerst voor te stellen. Ik ben Jeroen 32 jaar uit Utrecht. Ik rij sinds 10 jaar XM. Ben begonnen met een XM 2.0i Ambiance uit 1991 in de kleur Bleu Memphis. Deze heb ik 3 jaar gereden. Daarna is er een XM 2.0i Break confort gekomen uit 1995. Deze is nog steeds in mijn bezit en zal tzt een eigen topic krijgen.

Daarnaast zijn ondertussen ook nog een 2.0-16v gepasseerd en een 2.0 TCT welke op de nominatie staat om gedemonteerd te worden.

Daarnaast heb ik afgelopen maart een XM V6 Ambiance handbak uit 1994 aangeschaft. Het betreft een XM in de kleur Vert triton met ondertussen 245.000 km op de klok. Bij aanschaf was de auto voorzien van enkele standaard mankementen en andere gebreken, welke ondertussen gedeeltelijk zijn opgelost.

Na aanschaf begonnen met het verwisselen van de LHM door spoelolie en een rondje nieuwe bollen en filters... Wat een verademing was dat.. weer zweven ipv stuiteren. Ondertussen nu nogmaals 2x de spoelolie verwisseld.

Bij vd Laan afgelopen mei APK laten keuren en na het lassen van de uitlaat en vervangen van 2 aandrijfashoezen  en nieuwe remblokken achter weer goedgekeurd voor het komende jaar.

Op het lijstje van werkzaamheden staan sowieso nog enkele dingen. Te weten: 
condensor vervangen en airco vullen
instrumentarium vervangen door een van een 24V 
zwarte vloerbedekking
nieuwe einddemper

En verder het wind-/rijgeluiden proberen te verminderen, oa door andere rubbers bij de portieren en langs de bovenzijde van de auto.

Groetjes Jeroen

Euhhh Jeroen, betekent dit nu dat je de komende periode niet bij de beunclub bezig gaat? :roll: Tjee, wat moet ik dan doen met m'n tijd? :lol:

@Mike, deze hebben we gisteren gekocht en gaat dienen als dagelijkse auto.
De huidige TCT gaat nu definitief weg. Daar gaan van de week nog enkele dingen af en dan richting sloop.