Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Vooral die goedkope sets heb ik er al een aantal nieuw kapot gezien, of heel snel kapot zien gaan! Sohail had die van hem ook vrij snel stuk!
Ik blijf het zeggen, maar wat dat betreft kun je beter OF 1 keer investeren in een pilot set van 200 euro en kwaliteit en garantie hebben OF gewoon goeie halogeen lampen als de osram nightbreakers nemen...
Had dit gezeik ook een tijdje terug met de originele xenon lampen van de C5. Boel door Philips vervangen en geen gezeik meer!
Om dat te testen zou ik even de xenon aan de kant leggen en gewoon een weekje oid met halogeen rijden. Is zo terug gebouwd en dan zie je eenvoudig of het probleem zich dan ook voordoet.
Is het er dan nog? -> probleem zit in het elektrisch systeem van de auto (relais/voetje etc)
Werkt alles naar behoren? -> probleem zit in je xenonset..
Volgens JP zou het een slechte massa van de accukabel kunnen zijn. Heeft ie ook gehad met de Xsara van zijn ouders.
En over welke relais/voetje praten jullie dan!!
Mark, er is een relais voor de twee koplampen, is mij verteld. Dus als het relais stuk is, dan zouden beide koplampen het toch niet doen. En ik heb een tijdje geleden alle relais (totaal 5- 3 linksvoor en 2 rechtsvoor) vernieuwd.
Morgen everybody :lol: Jeetje wat is het weer koud en Wim, het zijn zeker weer de sombere dagen van Kerst en Oud en Nieuw :cry: :cry:
Ik ga wel even koekeloeren naar de lampunitaansluitingen. Wie weet.......... :wink: :wink:
Als ze wat roestig zijn zou ik ze vervangen door nieuwe schuifstekkertjes, heb ik trouwens ook preventief gedaan bij het inbouwen van de xenon in mijn XM. Wellicht zou ik hetzelfde probleem hebben gehad als wat jij nu hebt :wink:.
Dat van die lampen klinkt mij eigenlijk wel bekend, mijn lampen hebben ook dat soort problemen als de motor niet loopt, vanwege een zwakke voedingsspanning.
Erik, bij mij maakt het niets uit. Motor aan of uit, een van de Xenonlampen gaat niet aan. Later wel weer :lol: Afkloppen, wel de aansluitingen bekeken en die leken mij schoon, maar toch maar even behandeld en momenteel heb ik geen problemen met mijn Xenon. :roll: :roll: :clap:
Het front zit met 4 bouten bovenop vast, die zie je zitten zodra je de motrkap open hebt gedaan in het zwarte kunststof deel en van onderaf ook nog 2 redelijk flinke troxbouten, in de bumper zie je grote gaten om erbij te komen. Let wel op diverse stekkers en massaoogjes op de zijschermen die los moeten.
JP, is dat de condensator waarvan ik de ringetjes moet vernieuwen?? :lol: :roll:
@Mike: weet niet beter dat deze standaard bij mijn XM is :wink:
Ik blijf het zeggen, maar wat dat betreft kun je beter OF 1 keer investeren in een pilot set van 200 euro en kwaliteit en garantie hebben OF gewoon goeie halogeen lampen als de osram nightbreakers nemen...
Had dit gezeik ook een tijdje terug met de originele xenon lampen van de C5. Boel door Philips vervangen en geen gezeik meer!
Hoe dan ook, blijft balen!
En een handtekening!!!!
+1
Is het er dan nog? -> probleem zit in het elektrisch systeem van de auto (relais/voetje etc)
Werkt alles naar behoren? -> probleem zit in je xenonset..
Als er ergens een slechte verbinding is in het voetje of relais, is er een overgangsweerstand en zakt de spanning op de lamp of xenonballast.
De ballast zal daardoor niet inschakelen, maar de halogeenlamp natuurlijk wel.
En over welke relais/voetje praten jullie dan!!
Met het relais/voetje wordt natuurlijk het relais/voetje van de verlichting bedoelt slimmert:wink:
Ik ga wel even koekeloeren naar de lampunitaansluitingen. Wie weet.......... :wink: :wink:
Re: Sarinora's XM 24v.
Dat van die lampen klinkt mij eigenlijk wel bekend, mijn lampen hebben ook dat soort problemen als de motor niet loopt, vanwege een zwakke voedingsspanning.
Re: FurrieGurrie; Xm V6.24 uit 1998
JP, is dat de condensator waarvan ik de ringetjes moet vernieuwen?? :lol: :roll:
Is dit wat voor de XM Techneuten onder ons:
ftp://ftp.sarinora.nl/public/sites/www.sarinora.nl/Pr/citroenguide.pdf