Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Wim, deze melding hoort bij een diesel. Ik kan me natuurlijk vergissen, maar een TCT of welke andere benzine XM heeft helemaal geen detectie voor water in het brandstofsysteem.
Wat je bij alles moet doen waarvan Citroën vindt dat je dat moet doen: "neem zo snel mogelijk contact op met uw dealer."
Ja Lucas, dat lijkt mij ook. Ik heb het internet al afgestruind en ik kom die melding alleen maar tegen in combinatie met Diesels.
Het enige dat ik kan verzinnen is dat toen ik met de dynamo bezig was, ik in het dash een lampje heb geplaatst in het enige vrije gaatje. Zou dat de oorzaak kunnen zijn :?:
Maar de dame een keer aan de Lexia leggen lijkt mij sowieso wel nuttig.
Ik heb jaaaaaaaaren geleden bij mijn type 1 V6 handbak ook een lampje gestoken in de opening voor het waarschuwingslampje voor water in het dieselfilter. Toen ik na het geheel weer dicht geschroefd te hebben het contact aan deed brande het lampje continu. Of ook de boordcomputer een melding gaf, dat weet ik niet meer. De vraag is nu dus, doet dit probleem zich voor sinds je dashboardlampjes hebt vervangen?
Ja. Ergo, het is dat stomme lampje. :evil:
Nou ja, ik heb elders op het forum beweerd dat het dash los- en vastzetten totaal een half uurtje is. ;-)
Overigens vind ik het, als elektronicus, een raar ontwerp: waarschuwingslampje in een reservepositie steken en de komputtert geeft foutmeldingen. :roll:
Wim, kijk eens goed naar je XM. Als er onder en boven over de volle breedte een dikke lasnaad loopt heb je misschien een Xm die voor TCT is en achter TD
Nu begrijp ik het Mike.
Hij loop niet beroerd door de stukkende turbo: ik heb al die tijd benzine getankt in plaats van diesel! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:P
Als je een idee hebt hoe de hoogteregelaars in elkaar zitten, dan zou je de hoogteregelaars met leidingen kunnen laten zitten en alleen het asje eruit kunnen trekken :wink: .
Maar je kunt beter op Wes zijn hulp wachten :wink: .
Sowieso, de ruimte is al geregeld en het wordt weer winterweer.
Ik heb al die maanden met vervuilde regelaars gereden, die paar dagen kunnen er ook nog wel bij.
Ik heb bij de nieuwjaarsmeeting gezien hoe die regelaar in elkaar zit, vandaar dat ik van de week overmoedig werd. ;-)
Het is jammer :( dat ik laat bij de hoogteregelaars reinigen van Frank Bekker zijn XM geen foto`s ervan heb gemaakt.
Ze zitten kinderlijk eenvoudig in elkaar. Je moet wel oppassen dat je het asje met de inkepingen niet beschadigd :!: , maak het met wasbenzine of remmenreiniger en een zachte doek goed schoon. De binnenzijde van de hoogteregelaars los laten weken met een van de genoemde oplosmiddelen.
Bij het monteren ook verse LHM op het asje en in de hoogteregelaar doen.
JP, je mag volgende week komen fotograferen. ;-) Ik zie mezelf dat niet doen met die vieze, vette handen. :lol:
Vaak genoeg aan gedacht, maar puntje bij paaltje vergeet ik het of zijn de batterijen leeg.
Nee, dat kan niet. Wes is lang en ik niet. Dus als 'ie staande fotografeert, heb je allemaal foto's van een smerige onder zijkant van mijn XM. :mrgreen:
succes alvast Wes :wink: . De wartels en leidingen zijn de enige onderdelen die moeilijk kunnen gaan doen tijdens het losmaken. Gebruik heel veel kruipolie.
Gaan jullie daarna nog LHM verversen en via de remnippel doorspoelen? Anders komt er alsnog weer troep in de schone hoogteregelaars.
Wat op zich natuurlijk niet zoveel zegt, want de term: " * al naar gelang uitvoering" staat zo'n beetje op iedere bladzijde.
Wat je te doen staat bij deze melding wordt echter niet verteld, dat was schijnbaar te logisch en handig. :roll:
*
Melding slaat op een uitrusting die later leverbaar wordt.
Aansluiting:
De display is d.m.v. een 30 polige stekker (2 x 15) aangesloten.
contact nr. 11 onderste rij B is voor de melding "water in de dieselbrandstof"
Heb je soms onlangs lampjes vervangen? en er meer in gestoken dan dat er oorsponkelijk inzaten?
Ja Lucas, dat lijkt mij ook. Ik heb het internet al afgestruind en ik kom die melding alleen maar tegen in combinatie met Diesels.
Het enige dat ik kan verzinnen is dat toen ik met de dynamo bezig was, ik in het dash een lampje heb geplaatst in het enige vrije gaatje. Zou dat de oorzaak kunnen zijn :?:
Maar de dame een keer aan de Lexia leggen lijkt mij sowieso wel nuttig.
HP is op televee hoor. :mrgreen:
Nou ja, ik heb elders op het forum beweerd dat het dash los- en vastzetten totaal een half uurtje is. ;-)
Overigens vind ik het, als elektronicus, een raar ontwerp: waarschuwingslampje in een reservepositie steken en de komputtert geeft foutmeldingen. :roll:
"Om wie lacht u als u om de Wegenwacht lacht?" :mrgreen:
:lol: :lol: :lol: :mrgreen:
Sorry...hmpffffff :oops:
Hij loop niet beroerd door de stukkende turbo: ik heb al die tijd benzine getankt in plaats van diesel! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:P
Wordt volgende week.
Maar je kunt beter op Wes zijn hulp wachten :wink: .
Ik heb al die maanden met vervuilde regelaars gereden, die paar dagen kunnen er ook nog wel bij.
Ik heb bij de nieuwjaarsmeeting gezien hoe die regelaar in elkaar zit, vandaar dat ik van de week overmoedig werd. ;-)
Ze zitten kinderlijk eenvoudig in elkaar. Je moet wel oppassen dat je het asje met de inkepingen niet beschadigd :!: , maak het met wasbenzine of remmenreiniger en een zachte doek goed schoon. De binnenzijde van de hoogteregelaars los laten weken met een van de genoemde oplosmiddelen.
Bij het monteren ook verse LHM op het asje en in de hoogteregelaar doen.
Vaak genoeg aan gedacht, maar puntje bij paaltje vergeet ik het of zijn de batterijen leeg.
Chips, ik BEN ambtenaar. :mrgreen:
Wes kan toch ook nog de foto`s maken, of laat je Wes stiekem alles doen :shock: .
Hoe dan ook , je krijgt met LHM altijd vieze handen :(
Gaan jullie daarna nog LHM verversen en via de remnippel doorspoelen? Anders komt er alsnog weer troep in de schone hoogteregelaars.