La Noir Verni werd XM V6 24V

10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.

Nu C6 2.2 HDi, zwart

Permalink

Had je die schakelaar vorige week zaterdag mee moeten grissen, Mike. Roger heeft alleen de stekkers en draadbomen mee, maar de schakelaars zitten allemaal nog in de dash. Als Stoof niks kan vinden, moet je maar ff een gil geven, dan drop ik m binnenkort wel even bij je (kan je vangen vanaf de Ringweg? :mrgreen: )

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)

Permalink

http://www.citroen-forum.nl/images/smileys/c07.gif

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-AFTEYHPR.jpg

En aanstaande dinsdag ga ik naar Zwartsluis om de 17" op te halen. Ik kwam dezelfde velgen op MP tegen, maar dan onder een Break uit Luxemburg. Zou het wel top vinden als het een originele Citroën velg uit de accessoire lijst zou zijn.
Vervolgens via Nijkerk, alwaar 2 goede 225/50 Bridgestone Potenza's liggen te wachten. Ook moet ik nog naar Limburg om 2 vrijwel nieuwe Potenza's op te halen en dan kan later in de week alles eronder.

Maar morgen LA TRS uit de winterslaap halen en naar Hydraulique in Raamsdonkveer brengen voor een nieuwe apk en een waslijstje klein spul (hoop ik). Dan mag mijn Pa met de XM er achter aan rijden. Ben benieuwd hoe hij dat vindt, is toch iets anders dan ene Kaaskaai 1.6. :lol:

Verder bezig met deze set luchtinvoer-versterkende stuf 8) :

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-DURUUODU.jpg

V6 '94 Rouge Griott Nacré

V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

Permalink

En nu flink sparen voor het cjib :mrgreen:

Mooi chroompijpje 8)

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

leuk filter werk hoor, ben benieuwd wat het effect gata wordne.

Die banden snap ik ff niet... hoeveel km ga je daar voor rijden ? zijn nieuwe niet goedkoper ? In Gorichem krijg je met je troen iig 10% korting.

Ik kan me niet echt voorstellen dat die slang ook maar iets doet voor die filters tenzij deze lucht aan de voorkant van de bumper erin geduwd krijgt via een mooie duct. De filtertjes zijn dan wel weer geinig, zal ook wel een leuk frop frop geluidje geven =]
Permalink

Ik denk dat je ook als je rijd meer lucht aanzuigt uit de motorruimte dan via de buis. Je kunt volgens mij beter een airbox maken of een andere opstelling kiezen waarbij je via de bestaande buis aanzuigt, maar alleen de filteropstelling wijzigt.

Ja maar dat boeit dan weer niet zoveel, je hebt geen 200pk nodig in de file ;) En tijdens het rijden komt er genoeg frisse lucht, zó warm wordt het daar niet tijdens de rit. Alleen bij een stoplichtsprintje is het niet zo heel handig maar ach, ieder zn ding ;) Die originele constructie is zo gek nog niet.
Permalink

:D Ja, top Gomp, die zullen gegarandeerd recht zijn en gelukkig ook nog in de buurt zie ik.... duuuhhh...
Ik ga morgen naar Zwartsluis, weet je nog, die andere velgen halen. :lol:
Permalink

Vandaag een lange dag gehad. Moest naar Zwartsluis (bij fcking Giethoorn zowat) voor velgen, daarna naar Nijkerk voor 2 Potenza's, toen terug naar Eindhoven, eten, en daarna naar Belfeld voor 2 andere Potenza's. Nu is het setje comleet.

Bij Enting stapte ik uit en kreeg gelijk een rondleiding. Wat hebben ze daar mooie XM's staan zeg :shock: Dure, maar wel mooie. Ongelofelijk, geen krasjes, geen vuile naadjes, prachtig leder, nieuw alcantara's, gewoon helemaal top om te zien, net alsof ze zó uit de fabriek zijn gerold!

Toen de velgen in laden en ik kreeg meteen een hartverzakking. En ik had het in december al gezegd, áls ik ze monteer gaan ze geheid stuk...mijn vlam nieuwe franse gele mistlampunits....WHOEHAAAA :evil: :evil:

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-WMNQ8OLW.jpg

en ook de neus is wat kwijt, en ik heb ECHT NIET HARD GEREDEN! Tussen de 90 en de 110, max!

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-BSEE3YLS.jpg

Die chevron heb ik nog wel ergens liggen maar van dat kapotte nieuwe, steenslagloze glas baal ik wel stevig. Maar goed, daar kan de auto niets aan doen. Ik heb niet gemerkt waar het gebeurde maar het kiezeltje lag er netjes in.

Ben ook weer rustig naar Nijkerk gereden, ging allemaal goed. Onderweg de interieurlicht schakelaar vernieuwd die ik van Coen opgestuurd had gekregen. En jippie, de lampjes werden weer aangestuurd.
Vanavond naar Limburg, XM deur open en... pikdonker binnen, geen aansturing op open deur :x Gestart en opweg. Het nieuwe lichtschakelaartje werkt opeens niet meer. Als ik er op druk gaan de interieur lampjes hééél even aan en dimmen dan meteen weer. En ja hoor: Na 2 km wéér deze melding:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-TNN6NNCR.jpg
Af en toe een uitroepteken (rood lampje) gevolgd door de tekst Failure R tail lamp, onmiddelijk gevolgd door weer het permanent brandende L tail lamp tekstje. :x Alles werkt buiten. In Belfeld rustig door een woonwijk gereden met open raam. Hoor ik een aanslepend en hoog piep geluid, lijkt LV ergens. Even optrekken en gas los is het weer even weg....

Morgen ga ik de auto goed poetsen en in een harsblok gieten, gewoon om naar te kijken! :twisted:

Nu C6 2.2 HDi, zwart

Permalink

La Noir Verni zegt:

Onderweg de interieurlicht schakelaar vernieuwd die ik van Coen opgestuurd had gekregen.

Ik vervang onderdelen nooit rijdend.... veuls te gevaarlijk.

Balen van het mistlicht en van de foutmeldingen; maar ja, zo blijft een mensch bezig, niet. :wink:

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)

damn Mike, zonde van dat mistlicht zeg. Ik het precies het zelfde gehad met m'n Laguna. Lang gereden met een kapotte mistlamp ivm steenslag. De andere bleef heel. Uiteindelijk dacht ik dat het dus wel mee viel met hoe snel die dingen kapot gingen. Knoop doorgehakt en een verse gehaald. Nog geen 3 dagen later die dus ook weer aan bonken door een steentje :thumbdown:

Die melding van je lamp en de binnenverlichting worden die wellicht door dezelfde "intelligente" module aangestuurd?

V6 '94 Rouge Griott Nacré

V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

Permalink

Pet man van je mistlicht, maar je weet toch dat je het doosje eromheen moet laten zitten :mrgreen:

Dat slepende geluid is dat constant?

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Permalink

:evil: haddadangezegd!

Nee, bij 245 is het weg...
Nee als ik m uit laat rollen is het er niet. Bij optrekken wel even tot plm 20/30 km/u. Ik zal dit weekend maar weer eens alles doorlopen.
Iemand een idee van welk kastje de interieurverlichting regelt?? Schemaatje serie 1 ofzo?? :mrgreen:

Nu C6 2.2 HDi, zwart

Permalink

Kan je het glas van mistlicht zo wisselen of heb je een hele nieuwe unit nodig?

ALS het glas te wisselen is, en dat moet haast wel.. Gewoon kit verwarmen met een fohn, wel nu DIRECT de lamp aftapen... Door vocht en vuil gaat nu heel snel je reflector er aan... Zou zonde zijn :wink:
Permalink

Ik demonteer hem vanmiddag meteen en zet de oude even terug.
Wat ik nog helemaal vergeet van gisterenavond... :evil:

Begint het te regenen, ruitenwissers tiptoest effe antikken...juist, precies in het midden blijven ze staan. :cry: Stand i, 2, 3 maakt niet uit, nada!
Gestopt en de linker ruitenwisser omhoog gedaan en toen trok mijnheer het motortje het wel. Ik moet denk ik hoognodig een nieuwe motor. Wist ik al want het werd almaar brakker. Wie o wie.???

Daarna maar flink door gereden, dan blijft de ruit ook redelijk droog 8)