wimb en z'n La Soixante.

Ja en daaro zit ook nog wat onderlakse roest. Ik laat moeders 'ns informeren wat het herstellen in Hongarije kost, dan heb ik een excuus om daarnaartoe op vakantie te gaan.

@Matthijs: Dat pijpje is gewoon in het blok gedrukt met een rubberen ring. Echt een compleet van de pot gerukte constructie. :evil: Ik heb dat pijpje er uit gehaald, schoongemaakt en met een ring van vloeibare pakking weer terug geplaatst.
Maar het zou niet daar doorheen mogen lekken omdat het boven de rand van de carterpan zit. Anders zit er gewoon teveel olie in.

Dat zal ik tzt wel posten :)
Dit zweet is gewoon van langdurig zweten, niet een scheurtje oid. Maar ik ga het schoonmaken en danzie ik het wel, ik zal niet verder wim zn topic vervuilen ;)

En dan volgt er nu een bericht speciaal voor Mike B.
Ik heb vandaag de blokjesvelgen naar de poedercoater gebracht.
.....
Herhaling
.....
Ik heb vandaag de blokjesvelgen naar de poedercoater gebracht.
.....
Einde bericht.
Permalink

:buig: :buig: :buig:
Wij zijn zééééér tevreden!!! Je bedoelt die CX GTI velg 7042, dus netjes in 2 kleuren?
Valt me mee die prijs en het is een life time investment! Leuk, linksboven staat de Visa, Axel GSA Pallas blokjes velg in zilver goud!

De Sigaren man heeft er wel een mooie handel van gemaakt. Een jaar of 4 geleden was ik er voor het eerst en toen was het gewoon 1 standaard kleur voor de velgen.

Die man IS theater. zeker 5 minuten mompelen, op z'n sigaar kauwen, zuchten en steunen voordat het hoge woord er uit kwam: "10 euro per velg extra." :lol:
Ach, het is niet duur en Nijkerk is nog redelijk in de buurt voor mij.
Permalink

Etoiles hoeven niet bicolor, last time I looked.

XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.

Afgelopen woensdag had ik de velgen al opgehaald en heb ik zelfs pix gemaakt. Dus bij deze:
https://lh5.googleusercontent.com/-2xcfyaUPtLw/T38i74SuOlI/AAAAAAAADbU/4u9BYbyKpL0/s600/P4040835_1.JPG

https://lh4.googleusercontent.com/-UDrs4YsTFWM/T38i78KFFtI/AAAAAAAADbU/4xLu-giGRJQ/s600/P4040836_1.JPG

Morgen krijg ik van Marco bijbehorende bouten en dan kan ik volgende week bandjes gaan wisselen bij de beunclub.

BX 19 GT '85

XM 2.0 TCT au. '94

CX 2400 GTI '82

BX 14 '89

AX 1.4 Rallye '96

XM 3.0 V6 '89

Permalink

Nooit genoeg! 8)

Maar dit is toch niet de originele kleurstelling?
Vind de dieperliggende vlakken wel erg licht...
Permalink

wimb zegt:

Jawel: grijs en zilver.
@Mark: wat bedoel je?

Kan het niet goed zien op de foto, lijkt een kleur namelijk. Neem je er een mee morgen?? :lol:

Gisteren heb ik van Coen de luchthoorn overgenomen en omdat het vandaag zulk heerlijk klusweer was (not) het ding in La Soixante gemonteerd. Mijn eerste gedachte was om de hoorns mooi rood te spuiten en ergens onder motorkap een prominente plaats te geven, maar net zoals bij de kroez lukte dat niet. Plan B was om de op de plaats van de elektrische claxons te plaatsen en zowaar, dat past. :shock: Het vergde wel wat afstellen om een en ander niet in de fans te laten belanden, maar het lijkt toch wel of het er voor gemaakt is.
Rechts de motor:
https://lh6.googleusercontent.com/-gP8hH4uiTzI/T4IDXE6_onI/AAAAAAAADb8/E2wucZSx4ls/s640/Foto0083_1.jpg

En links de 2 hoorns:
https://lh4.googleusercontent.com/-i3auh1oWuE8/T4IDTU-gTyI/AAAAAAAADb8/Ug4kPIwmYGY/s640/Foto0082_1.jpg

Ik had ze al opgeschuurd, maar toen ik besloten had om ze achter de bumper weg te moffelen verviel ook mijn animo om ze een fris kleurtje te geven. :oops:
Ik kan wel zeggen dat madame nu duidelijk de aandacht trekt als ik subtiel op het linkerknopje van de handle druk. :mrgreen:

Citroen XM Eclusive, 3.0 ltr - V6 - 24V - Bj. dec.1994.

Permalink

wimb zegt:

Ik had ze al opgeschuurd, maar toen ik besloten had om ze achter de bumper weg te moffelen verviel ook mijn animo om ze een fris kleurtje te geven. :oops:
Ik kan wel zeggen dat madame nu duidelijk de aandacht trekt als ik subtiel op het linkerknopje van de handle druk. :mrgreen:

Daar heb ik ze ook, bij mij waren ze al door Rob gemonteerd :mrgreen: Enne.........................ze zijn rood :D :D