Een goedenavond!
Ik ben Djidde, 18 jaar te winterswijk, en trotse bezitter van een Citroën XM 2.0i 16V SX!
Het is absoluut niet de mooiste, nodige krassen, deuken, afdrukken, losse stoelen.. Maar ben er toch wel dol op.
In maart gekocht dit jaar, met de volgende problemen:
-De vering zat compleet vast, het leek meer een rijdende baksteen dan een comfortabele citroën.
-Het schuifdak zat dichtgekit :wtf:
-Brakke veerpoten
-Losse stoelen
-Motor liep absoluut niet goed.
Bijna alles kunnen verhelpen, complete interieur vervangen, zit nou een mooi cremekleurig leder interieur in, uit de kapotte auto van moeders, Micheline (ook op dit forum, dit is tevens de auto die vandaag apk goedgekeurd is)
Ben verzot op deze auto geraakt en besloot me daarom maar aan te melden!
Meer foto's volgen!
Re: Djidde's 2.0i 16v '95
Howto van CDPF gevolgd met de link van Wim die daar onder stond. Dus doorspuiten met een voedinkje daarna.
Was een beetje benauwd voor dit klusje, omdat ik de vorige keer op deze manier een bout in het blok had los gebroken, maar alles ging gewoon goed.
Heb geen foto's kunnen maken, maar ik kan beloven dat de injectoren heeeel vies waren. :mrgreen:
Zo zwart dat de originele kleur niet eens te zien was.
Dus schoonmaken met remmenreiniger, en daarna lekker in het ultrasoonbadje.
Na 3 minuten zag de hele oplossing er al goorder uit dan bij CDPF na 14 minuten.
Echt ongelooflijk. Lekker laten doorgaan en uiteindelijk was de oplossing gewoon zwart.
Boel uit het ultrasoonapparaat gehaald, netjes droog gemaakt, nieuwe rubbertjes op de injectoren, en de boel maar weer monteren!
Had het er binnen 5 minuten weer inzitten, draaide vol verwachting de sleutel om.. Klein hikje wegens brandstof wat uit de rail was gelopen.. En starten zonder problemen verder! :clap: Blijft netjes op toeren, niet meer op en neer zoals het eerst was.
Een testronde gereden en alles is zoals het hoort te zijn! Stationair klinkt nu ook gewoon lekker! :mrgreen: :mrgreen:
Het was een relatief klein klusje, maar het loont heel erg om dit te doen. Dat slechte starten gaat zo vreselijk storen, om maar niet te spreken over het beroerde stationaire toerental. Kudo's naar CDPF voor de howto en naar Wim voor de aansturing!
Het starten is nog steeds een probleem. Duurt nog steeds erg lang. Is zo'n map sensor schoon te maken? Heb een ouder type spruitstuk.. Of kan ik beter een spruitstuk uit een 1999 sloper monteren?
Of ben je het zo beu dat je daarom een TCT blok zoekt? ;)
Eerst lekker in het schuim gezet;
Daarna afgespoeld en het zag er al wel wát schoner uit.
Vervolgens gaan poetsen, en wat kwam er ongelooflijk veel troep van af :P. Emmers waren na afloop helemaal zwart.
2 keer gewassen, daarna gekleid. Ik wou nog verder, maar het begon een beetje te regenen en was het ook wel een beetje zat :oops:.
Anyway, hier hoe die er nu bij staat:
Nu kan ik me weer gaan richten op andere dingen die me nu storen nu ze beter te zien zijn, namelijk de zwarte bumperdelen, die ik ook graag groen wil hebben, en de vreselijke sierstrip voor.. En de kapotte grille. Kan ik weer even bezig :mrgreen:. Binnenkort gaat toch de voorkant dr af voor het afmaken van het aircoproject, dus heb ik er dan mooi tijd en plek voor!
Ik ben namelijk stinkend jaloers op jouw mooie Vert Vega. :mrgreen:
Edit: (foto)
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Edit: aan díe kentekenplaat valt niets meer te poetsen, daar moet gewoon een nieuwe op..
Luceo non uro....
Doet maandenlang alles wat er van hem gevraagd word, zonder enig probleem.. Vandaag erg gehaast aangezien ik vanavond op vakantie ga, zijn allebei de remmen vastgelopen :( :( 1 zat zelfs zo vast dat die niet meer te draaien viel, en op bokken in de 1e versnelling gewoon helemaal niks deed. ook niet met veel gas. De andere kraakt als de neten, dus dat word als ik terug ben maar eens aanpakken.. Heb geen ervaring op het gebied van remmen, dus dat word de haynes meenemen in het vliegtuig.. Gezonde lectuur voor op vakantie :?
Zou wel leuk zijn als ze klaar is als Djidde van vakantie terugkomt...
Luceo non uro....
Vond deze leverancier: http://www.autopartsonline.nl/CITROEN/XM/XM+%5BY4%5D/2.0-16V/remschijve…
Deze ok? Graag feedback van jullie, dan kan het zaakje bestellen..
Dank!!
Luceo non uro....
Misschien gelijk de rem slangen vervangen? En dan meteen via de remnippels het zakie door spoelen? :wink:
:mrgreen:
Luceo non uro....
Tuurlijk mag dat, jammert dat we zo ver uit elkaars buurt wonen anders was ik wel ff komen helpen.
@ Takkie, zal even zoeken, op de zoekfunctie in eerste instantie niets gevonden, maar dat kan aan mij liggen...
Luceo non uro....
Deze. Voor de wartels. Moet ik ook nog es doen... :problem:
Luceo non uro....