startblokkering

Wie weet de code waarmee je de startblokkering koppelt aan de afstandsbediening van de sleutel? Ik dacht C1C, maar dat werkt niet...

Groet & dank,

Frank
(XM CT 1998)
Permalink

Ik ben er inmiddels achter dat de code c1c is. Het werkt echter niet. Ik overweeg nu of de procedure toch ingewikkelder is, of dat de nieuwe unit verkeerd is aangesloten.
Permalink

Is er iemand die in de afgelopen drie jaar hier nog wat op gevonden heeft? Ik wil ook mijn startblokkering uitzetten, maar krijg het volgende:

Bij C0000C netjes 4 piepjes en mijn code wordt 0000
Bij C1C vier piepjes, maar wat dan? Moet ik nog iets speciaals doen met deuren op slot tussendoor of zo? Want de code blijft er dan in zitten.

En voor de volledigheid: Wat waren de andere opties ook alweer? Door omstandigheden nu geen boekje, dus ik kan niet eens opzoeken waar de S ook alweer voor was of hoe ik hem een aparte garage-code moet geven...

Als je de auto start dan moet je alleen het stekkertje onder het cijferpaneeltje loshalen. Start je de volgende keer zonder code in te toetsen. Als je het stekkertje weer erin stopt dan geldt je oude code gewoon weer.
Of bedoel je dit niet.
Permalink

Nee, ik wil gewoon de officiële methode, niet de stekkers loshalen. Want dan werkt het rode lampje ook niet meer ;)

Ik zat ook braaf de code in te tikken totdat ik verbaasd stond bij de garage hoe hun dat niet hoefde te doen. Sleutel in contact, knop op AB indrukken en doordraaien is bij mij de trick.

Handig is het niet want de deurvergrendeling reageert ook mee :?
Permalink

Ga ik morgen eens proberen.... Verder geen speciale code?
Is wel belachelijk, waarom héb je dan een code!

Ik denk dat dit al naar het uitvoeren is van de C1C code, maar zeker weten doe ik het niet.

Moet alleen nog uitzoeken hoe dit makkelijk gaat, aangezien het gloeien best lang duurt het niet echt handig is.

zodra we de kenteken papieren binnen hebben en echt de bana op kunnen eens wat verder zoeken.
Permalink

Zonder eerst c1c te doen werkt het in ieder geval niet, maar ik kan me voorstellen dat dit de bevestiging van c1c zou kunnen zijn. Vanmiddag dan maar ;)
Permalink

Die codecombinatie werkt alleen op de modellen van de laatste serie, dus vanaf 1997. Op oudere versies werkt het helaas niet.
Permalink

Richard Kruizinga zegt:

Die codecombinatie werkt alleen op de modellen van de laatste serie, dus vanaf 1997. Op oudere versies werkt het helaas niet.

Ah... Mogelijk zit mijne daar net voor... Maar waarom geeft hij dan wel 4 (snelle) piepjes?

Is er iemand die inmiddels wel een oplossing weet? Ik meen mij toch echt te herinneren dat ik op mijn eerste XM (8 jaar geleden) uit '91 hem ook uit kon zetten...

Overigens, aangezien ik bij deze geen boekjes heb: Waar is de S knop voor?
En hoe programmeer ik een tijdelijke 'garagecode'?
Permalink

Ik heb wel eens gehoord (maar niet zelf getest):

1. Auto op contact
2. Code intoetsen
3. Kabel van het toetsenpaneel loskoppelen

Daarna zou je nooit meer een nummer in hoeven toetsen.

Maar... ik heb er geen ervaring mee.
Permalink

Ja, die was hier ook al eerder genoemd. Maar dan ben je je mooie rooie led ook kwijt. En het is niet helemaal duidelijk wat er dan gebeurt bij een lege accu...

detlev zegt:

Ja, die was hier ook al eerder genoemd. Maar dan ben je je mooie rooie led ook kwijt. En het is niet helemaal duidelijk wat er dan gebeurt bij een lege accu...

Bij een lege accu gebeurt er niets bijzonders.
Blijft gewoon starten zonder code.
Ook na 2 maanden zonder accu.