wimb en z'n La Soixante.

Permalink

Heb je eigenlijk lang naar la Soixante gezocht Wim? Ik bedoel als je zo krenterig bent om maar 60 euri's voor een XM te betalen kan ik me voorstellen dat het wel even duurt voordat je er een bezit.. :mrgreen: :mrgreen: http://pages.prodigy.net/indianahawkeye/newpage12/1.gif

Nou Mike, hoe ik aan La Soixante ben gekomen is een bizar verhaal. Ik had een goede Xant en was min of meer aan het oriënteren. Het begon met dit bericht van Hans op CiFo.
Voor dat bedrag had ik wel trek in een XM-avontuur en voor alle zekerheid op MP €60,- geboden. Meer met het idee dat ik dan een XM onder m'n kont heb, er ervaring mee opdoe en dan gericht kan zoeken. Het zou wel een aftands barrel zijn voor dat bedrag.
Afijn, vrijdagmiddag die man gebeld en het bleek dat Jeroen inderdaad al een afspraak met 'm had. Hij wilde €300,- betalen maar kon pas een week later langskomen. Anderhalf uur later belde de verkoper me terug met de mededeling dat hij geen zin meer had om te wachten en als ik de volgende dag (dus zaterdag) de auto kocht voor €60,- hij voor mij was. :shock:
Vandaar dus ook de naam. ;-)
Permalink

Leuk verhaal zeg! Ik neem aan dat Jeroen not amussed was :shock:

Maar dat je voor 60 euri zo'n relatief goede XM kunt kopen is uniek! Practisch alles wat je er aan doet zal zijn geld opleveren, Wim, en dat kan ik niet zeggen :wink:
Permalink

Dit is een unieke actie en je hebt er een redelijk mooie XM voor terug gekregen :wink: .

Ja, en dan te bedenken dat ik vreselijk spijt had omdat een paar weken eerder een XM bij De Domeinen stond voor €300,-. :lol:

Zo, vandaag La Soixante een beetje dichter bij de soixante-neuf gebracht. :lol:
Vanochtend begonnen met het leder interieur. Eerst in de box een sopje er over en 10 jaar inventaris tegengekomen tussen de naden. :lol: Daarna het echte beunwerk, te beginnen met de wangen van de achterbank:
http://lh4.ggpht.com/_x-QY8VJX8Gw/S8IOljdz0PI/AAAAAAAAA0U/m63P6W0CTEA/s640/DSCN1090.JPG
Vervolgens de rest van de achterbank:
http://lh3.ggpht.com/_x-QY8VJX8Gw/S8IOl0ohcNI/AAAAAAAAA0Y/R9MxUU8gUn8/s640/DSCN1092.JPG
Alvorens de zitting er in ging, het rolmechanisme van de middengordel vervangen. Het is wel een oersimpele constructie: splitpen er uit, asje weg en voila. 8)

Ik ben nog een tijdje bezig geweest om de vergrendeling van de rugleuning af te stellen. Links lukte maar niet. :evil: Het bleek uiteindelijk dat het los in de rug zat. Schroefjes vastgedraaid en nu klikt het zaakje mooi vast. :D
Door al dat getrek zat de bekleding achter niet meer mooi en dat vond ik een goede reden om de mat achter weg te halen. Bleek links nat te zijn. Ik weet niet waar het door komt: lekkage van boven (kleprubber) of van onder. Er heeft een zeedeewisselaar ingezeten en ik heb de schroefgaten destijds niet dichtgemaakt. Nu wel, met propnagels. :lol:

Na dat gedoe met de bagageruimte vol goede moed aan het paneeltje van de achterasbak begonnen. En daarna het middenpaneeltje waar het toetsenbordje zit.

Eindelijk..... TADAAAA: de voorstoelen. GDVDGV, andere stekers. :evil: Die Exclusive heeft stoelgordeldetectie en La Soixante niet. Vlak voor het eten de draadboom van de bestuurdersstoel verwisseld want dat was makkelijker dan stekers ompriegelen.
En na het eten de bijrijdersstoel.
http://lh4.ggpht.com/_x-QY8VJX8Gw/S8IOl72KzCI/AAAAAAAAA0c/1FIK_h7BjrA/s640/DSCN1094.JPG
http://lh3.ggpht.com/_x-QY8VJX8Gw/S8IOmaxrcVI/AAAAAAAAA0g/2jqddR_2oNE/s640/DSCN1095.JPG

Het volgende probleem heeft zich ook al aangediend: de radiateur lekt. Fijn, in de week dat ik totaal geen tijd heb/zou hebben voor een privéleven, moet ik 'effe' op zoek naar een radiateur. Het enige bedrijf dat betaalbare levert, zit op een met het openbaar vervoer onbereikbare plaats in Amsterdam West. :roll:
Morgen maar 'ns kijken wat het bij Brezan kost.

Als het zo doorgaat ken ik de auto zo goed, dat ik haar nooit meer aan een garage toevertrouw. :lol: :lol: :lol:
Permalink

Mooi leer Wim :wink: .

Als je al zoveel aan je auto hebt gesleuteld ga je de auto kennen en vertrouw je het niet meer aan een ander toe :lol: , heel herkenbaar :wink: .
Permalink

Zij is MOOI Wim. 8)

En als de lederendeurpanelen er in zitten ai........................doekje!!
Permalink

COOL WIM !

Heb je ook de deurpanelen? Top man! La Soixante wordt onherkenbaar mooi...
Permalink

Bruut interieur hoor Wim!
Onze dames zijn nu écht zusjes van elkaar... op de eerstvolgende meeting moeten we de sleutels proberen om zeker te weten of we wel in de goede auto stappen :mrgreen:

XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.

Nee, verwisselen is onmogelijk. De mijne heeft een zilveren stip achter op het dak. 8)
Ja Mike, ik heb ook de deurpanelen. Maar als ik die vervang, loop ik gelijk de raammechanismes na.

Citroen XM V6.24 1996 Gris Quartz

Permalink

Mag ik je erop wijzen dat het niet niets is om een raammechanisme eruit te halen? En vooral: weer terug?

Het is wel het beste moment om het te doen, natuurlijk. Heb je nog een goed idee hoe je dat schuim weer dicht gaat maken?
Groetjes Erik
Permalink

Voor Wim zijn dat geen problemen meer, maar uitdagingen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol: :lol:

Citroen XM Eclusive, 3.0 ltr - V6 - 24V - Bj. dec.1994.

Permalink

(Het volgende probleem heeft zich ook al aangediend: de radiateur lekt. Fijn, in de week dat ik totaal geen tijd heb/zou hebben voor een privéleven, moet ik 'effe' op zoek naar een radiateur. Het enige bedrijf dat betaalbare levert, zit op een met het openbaar vervoer onbereikbare plaats in Amsterdam West. :roll:
Morgen maar 'ns kijken wat het bij Brezan kost.)

Wim, wanneer zou je dan eventueel in Amsterdam willen gaan kijken??

V6 '94 Rouge Griott Nacré

V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

Permalink

Kijk dat is positief, 'taxicentrale Benny' meld zich :lol: :lol:

Beetje balen van de radiator maar ik weet zeker dat dat ook goed gaat komen.

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Permalink

Dat schuim heb ik er gewoon uitgesneden. Belangrijk is dat je de boel goed smeert. De schuifjes over de verticale geleide rail moeten goed.eh schuiven :wink:

Lampje zegt:

Mag ik je erop wijzen dat het niet niets is om een raammechanisme eruit te halen? En vooral: weer terug?

Het is wel het beste moment om het te doen, natuurlijk. Heb je nog een goed idee hoe je dat schuim weer dicht gaat maken?

Soit, zoiets is intussen 'appeltje-eitje'. :mrgreen:

Je bedoelt met schuim dat isolatiematje dat vergaat in de loop der tijd? Ook daar heb ik al ervaring mee: vervangen door radiatorfolie. Dat spul dat je bij de Gamma koopt om op de muur achter de radiator te plakken. Kost bijna niets, isoleert en vergaat ook niet. ;-)
Permalink

Bij de deuren die ik zaterdag kocht was de isolatie/afwatering nog van fabriek alsof het nieuw was :wink: .

Effe een radiateur-updeetje. Vanochtend rondgebeld en zitten allemaal rond dezelfde prijs. Uitschieter is Brezan, die de helft duurder is. :shock:
Autotemp heeft 'm op voorraad. Vanmiddag had ik een onmogelijke afspraak: in 0 minuten 2 km. te voet verplaatsen :shock: , dus die heb ik maar afgezegd. Komt m'n collega's ook beter uit. ;-) Daardoor vanmiddag tijd om bij Autotemp langs te gaan.
Permalink

Waar praat je dan over bij een radiateur Wim. Hoe merkte je trouwens dat ze lek was?

Voor de Xant anderhalf jaar geleden €125,- betaald (Valeo). En de XM nu €200,-. :shock:
Hoe ik het merkte? Zaterdagavond kreeg ik de melding over te laag koelvloeistofniveau. Gisteren gekeken en niveau was heeeel laag. Het lekt hard want wat ik er bij gooide, kwam er ook weer uit. :roll: Daarom heb ik ook zo'n haast. Geluk bij een ongeluk is dat het op het hoogste punt van de radiateur lekt. Maar tja, dat is nog altijd lager als het expansievat.
Permalink

Je kunt niet doorrijden met een lekke radiateur, dus het liefst zo snel mogelijk oplossen :wink: .

Dat heb ik afgelopen zaterdagochtend ook even mogen meemaken met een kapotte HD pomp :cry: . Gelukkig kon ik achteraf gezien een gezonde en gelukkig ook de juiste type HD-pomp kunnen kopen en monteren :D .

Voor hetzelfde geldt stond mijn XM met de bodem of erger nog met de carterpan vast op een vluchtheuvel :cry: o.i.d. Dan blokkeer je ook eens die straat :oops: :roll: . Zie dan nog maar eens weg te komen :shock: , met veel ambulances zul je ook niet erop kunnen lieren :roll: .

Dan kan zo`n Citroën opeens toch wel heel erg vervelend zijn :roll: .

Op zich kun je best doorrijden met een lekke radiateur, maar het lek moet niet al te groot zijn. ;-)
But don't worry, bij mij kwam het er ongeveer zo snel uit als ik het er in goot. En dan peins ik er niet over er mee te gaan rijden.
Vanmiddag de radiateur opgehaald (wederom een echte Valeo :D ) en er na het eten ingezet. Minder dan een uurtje werk. 8)
Boven was het kunststof gebarsten, een scheur van ruim 2 cm. Morgen aanvullende koelvloeistof halen en dan kan ik weer rijden.

Leuke bijkomstigheid is dat ik tijdens het sleutelen werd aangesproken door een buurvrouw: zij vindt het prachtig dat ik met die auto bezig ben. :D Tot nu toe reageren alle buren zo en daar ben ik erg blij mee. Voor hetzelfde geld zeuren ze dat 'de straat geen garage is'. Ik probeer natuurlijk de straat netjes te houden en geen overlast te veroorzaken.

Tja, ik moet wel. :roll: Ik word zowel hier gevolgd als door de buren. :mrgreen:
Permalink

maw je presteerd beter met publiek?
Permalink

Wim, wees blij met die leuke reacties. Bij mij de buurt is het gelijk "is die stuk", "heb je problemen" etc als een motorkap open staat, terwijl ik dan bijv olie aan het peilen ben :? .

V6 '94 Rouge Griott Nacré

V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

Permalink

Tja..... ze kennen je natuurlijk al langer JP :P :P

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.