La Noir Verni werd XM V6 24V

Permalink

Als JP nou even langs vlijmen fladdert kannie mijn momentsleutel meenemen ?!
trillingen zou ik toch eens exact balance lood voor proberen wellicht bij de volgende bandenwissel???

Verder eigenlijk allereerst prachtige fotoos!! die achterkant schreeuwt overigens om een dakspoiler :twisted:
Permalink

dat is aardig van je :wink: , heb je ook de juiste bougiedop? Ik zal je spullen na het bezoek aan Mike weer terug brengen. Of je gaat mee :wink:

pb je adres dan maar :wink: .
Permalink

kweennie eigenlijk...
\Ik heb wel een doppenset met hoge / lange doppen dus ik denk dat die wel op een bougie zouden moeten passen...
En ik ben gewoon aan t werk morgen qelliswaar thuis dus meegaan zit er ffkes niet in.

ik pb je mijn adres en foon ffkes.
Permalink

Hoi Jeroen,

Het adres is genoteerd :wink: , het is trouwens woensdagochtend dat ik naar Mike ga. Hij vergiste zich in zijn bericht. Kijk maar of je mee kunt/wil :wink: .

Uit mijn hoofd is de bougiesleutelmaat 16, i.c.m. een verlengstuk en de momentsleutel zou het moeten lukken.
:wink:
Permalink

ben zojuist naar mon voituur getogen en alle (dacht ik) maten even gecontroleerd, tjonge wat zitten die bougies diep :shock: .
Kwam dus tot de conclusie dat ik niet de juiste maat had.... tot de auto op slot zat alles terug gezet.. en de koffer met sleutels diht wilde doen....
"hey wat doet die lange dop nu weer daar?" en " wat voor uitzonderlijke maat zou dat dan zijn?"

:oops:

16 dus.
Dus ja ik heb een lange dop 16 met verlengstuk, en ja ik heb een momentsleutel.

Mee willen altijd ben ik voor te porren, al zal woensdag ook niet gaan...
Dan zit ik vanaf 07:00 uur op kantoor te geldermalsen.

Dussssss als Mike morgen per ongeluk nog iets moet doen in omgeving Vlijmen issie van harte welkom om de "benodigde gereedschappen op te halen, anders wordt het denk ik een moeilijk verhaal... ik ga het ommers niet op de stoep leggen :wink:
Permalink

Heb ik nog niet besteld JP. ALs het geen probleem is neem maar mee hoor! Ook factuur als het kan!! :wink:
Permalink

Hooowww wacht effe...had jullie laatste reacties nog niet gelezen.. momentsleutel, lange dop 16, Vlijmen... effe denken hoor, wel top dat jullie zo meewerken! I'll be back!
Permalink

@Jeroen, heeft de momentsleutel een bereik van minimaal 20-30Nm?

@Mike, wil je 7 of 8liter Mobil1 0W40 kopen? Met 8 liter heb je nog een liter reserve mocht je dat willen :wink: .

Morgen ga ik bij Protex de motorolie halen :wink:
Permalink

pfoe daar vraag je me zowat JP, zal dalijk kijken als ik de deur open maak voor Mike?! :lol:
Moet nu eerst wat aan de arbeid....
Permalink

De bougies bij PSA motoren worden met 28Nm aangedraaid. Facom heeft speciale momentsleutels voor bougies, hiermee draai je altijd met 28Nm aan :wink: .

Als liefhebbers gaan we uiteraard ook op de professionele manier 8) aan onze XM`s sleutelen, beunen laten we aan anderen over :wink: .
Permalink

zo professioneel ben ik niet in t gereedschap hoor... Ik heb zo'n verstelbare momentsleutel, maar kijk dalijk nog welk bereik er op zit.

V6 '94 Rouge Griott Nacré

V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

Permalink

Citrophile zegt:

De bougies bij PSA motoren worden met 28Nm aangedraaid. Facom heeft speciale momentsleutels voor bougies, hiermee draai je altijd met 28Nm aan :wink: .

Als liefhebbers gaan we uiteraard ook op de professionele manier 8) aan onze XM`s sleutelen, beunen laten we aan anderen over :wink: .

En waarom heb jij die dan niet? beun....:P :P :P

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Permalink

Zolang de Citroën garage dat heeft hoef ik dat niet te kopen :P
Permalink

Zo weer terug uit Vlijmen met momentsleutel!
Hij kan van 28 tot 210 nM dus precies goed. Trouwens samen met Jeroen "op" gereden van Vlijmen naar Vught...wat een raket is die 24V zeg :shock: Is niet normaal meer, maar oohhh wat een mooi gezicht was het; 2 XM's serie 1 met 160-170 achter elkaar.
Permalink

grauw! yessssssssssssssssssss da was heule rrug lekker 8)

Zoals jij de A2 opvloog, geweldig te zien, en OH wat staan die wielen lekker op jouw dame!
Moet idd een leuk gezicht zijn geweest voor diegenen die ons konden volgen... twee van die ouwe vrouwkes aan een touwtje :lol:
Permalink

Leuk om dit te lezen :D . De motorolie heb ik opgehaald.

Morgen kan Mike met mijn 24v snel zweven :wink:
Permalink

:lol: 8) ja was effe cooooolllll!!

Maar een 12V heeft geen schijn van kans als het erop aankomt..tsjemig-de-pemig. Heb je nog gefilmd maar weet niet waar ik dat op kwijt kan om te laten zien.
Permalink

Op de A59 had ik je al eerder voorbij moeten gaan (rechts) als ik nog even terug gepookt had naar de 3 :twisted: Maar t lukte zo ook :oops:

enneh? Youtube?
Permalink

op youtube kun je het filmpje uploaden. Zoals ik het ook gedaan had met de luchtmotor filmpjes :wink:
Permalink

Ja en weer lid worden en weer wachtwoorden etc pffffftt.
Permalink

en ook mailen aan moi natuurlijk :lol:
Permalink

Ja kijk wel, eerst eent afeltje restaureren en dan mijn middenarmsteun demonteren en plekken...eh lijmen :lol:
Permalink

is de scharnier van de middenarmsteun gebroken?
Permalink

beroerd, had ik ook en niet te lijmen...
Dus een andere gescoopt bij vriend Roy :wink:
Permalink

Yep! Al een paar weken geleden. Kon toen maar aan een kant la voiture in en bleef mit mein dikke aars er achter hangen :roll: Maar ze staat met een klem in het zonnetje te drogen.

Was van plan naar België te stomen vanavond maar Walter weet niet meer waar de spoiler ligt :roll: Schiet ook op dus :cry:
Permalink

België laat niets horen dus mijn nieuwe krik maar eens uittesten.

Klopt het dat je de achterste veerbollen met de hand op en neer kunt bewegen? :shock: Ziet er niet echt stabiel uit zeg!
Permalink

Dat klopt idd, ze hangen in een soort van klemmen.
Permalink

Oefff, ik schrok er even van zeg. Leek me niet gezond. De klemmen zitten er idd maar ik vind het maar een gammel zooitje...

Reserve wiel en bak die ik 2 weken geleden zwart had gespoten weer terug gezet. Ziet er netjes uit nu daaronder :lol:
Permalink

:lol: ja je hebt gelijk Wim, maar het was al donker. Morghu komt JP! Gaan we nieuwe bougies en kabels zetten! En even foto's maken de nos voitures! Dan zal ik de dame ook even onder de rok fotograferen :wink: