Nog even voor de complete beeldvorming dan, het filter komt uit een sloper die rond de 140k op de klok had. Ik heb het filter gereinigd en ingespoten maar vertrouwen doe ik het gewoonweg niet. En voor 6 tientjes ga ik mijn blok niet op het spel zetten.
Vandaag hield mijn parking distance control er ineens mee op. Thuis gekomen kastje bij het achterlicht weggevist, auto op contact, in zijn achteruit en geen 12 volt......
Afdekplaat bij de achterpassagiers weg, stekker uit het chassis gepield en ja hoor het scotchlokje had verzaakt. Draadje aangestript, bout en soldeer eraan en hij dut 't weer.
Daarna nog met Poorboys 'Spray and Wipe' even de auto afgenomen zodat ze weer lekker staat te glimmen voor zaterdag (half uurtje werk voor de hele auto 8)). Sprayen, afnemen met een microvezeldoek met lange vezels en napoesten met een schone droge microvezeldoek. Spul werkt trouwens ook perfect voor de ramen of 50/50 (S&W / water) voor kleien. Ben ik blij dat ik gelijk een gallon heb gekocht.
Hard Wax? :oops: ik heb het geprobeert op de LM wielen van de C5 van mijn Pa, poets heerlijk uit, ruikt niet, glimt super.
Binnenkort ga ik de mijnen doen, maar dan eerst flink schoonwassen.
Resultaat vandaag van het bezoek aan G.d.J. te A, Viola aan de Lexia van MaartenH, abs sensor storing LA en een lambdasonde probleempje en snelheidsregelaar.
Ik bevroed dat die lambdasonde dus de veroorzaker is van de onregelmatige loop van de motor vorige week. Maar eens kijken wat die kost en dan preventief gaan vervangen.
De kans dat die van een sloper goed is, schijnt heel groot te zijn. Alleen schijnt Citroën hier een satanisch genoegen in geschapen te hebben de sonde niet uniform te houden.
Dat had ik ook bij m'n BX.
Alleen als je heel goed keek, kon je er na het oliën een rode gloed in zien.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Voor een koel blikje chocomel is it yourse!
:!:
Afdekplaat bij de achterpassagiers weg, stekker uit het chassis gepield en ja hoor het scotchlokje had verzaakt. Draadje aangestript, bout en soldeer eraan en hij dut 't weer.
Daarna nog met Poorboys 'Spray and Wipe' even de auto afgenomen zodat ze weer lekker staat te glimmen voor zaterdag (half uurtje werk voor de hele auto 8)). Sprayen, afnemen met een microvezeldoek met lange vezels en napoesten met een schone droge microvezeldoek. Spul werkt trouwens ook perfect voor de ramen of 50/50 (S&W / water) voor kleien. Ben ik blij dat ik gelijk een gallon heb gekocht.
(lach met knipoog)
Hoe is het overigens met de hardwax gegaan Mark????
Binnenkort ga ik de mijnen doen, maar dan eerst flink schoonwassen.
Resultaat vandaag van het bezoek aan G.d.J. te A, Viola aan de Lexia van MaartenH, abs sensor storing LA en een lambdasonde probleempje en snelheidsregelaar.
Ik bevroed dat die lambdasonde dus de veroorzaker is van de onregelmatige loop van de motor vorige week. Maar eens kijken wat die kost en dan preventief gaan vervangen.
Een nieuwe uitlaat, da's pas echt duur!