wimb en z'n La Soixante.

Dat wordt vandaag niets meer: Ik zit op kantoor, ik ben gebroken en het is takkeweer. ;-) Bovendien wil ik kijken of ik nog een aansluitschema boven water krijg.

Het is vandaag geen dag voor geintjes, maar een dag om de hele dag in je bed te blijven met veel warme dekens. En morgen ook. En overmorgen helemaal als die Italianen door het Gooi sjeezen. :mrgreen:

Vandaag de XM-club kentekenplaathouders gemonteerd met nieuwe platen. Ik wilde gaan voor opgelegde letters. Man, wat zijn die duur. :( Maar ze hebben iets nieuws, een soort geplastificeerd karton. Ziet er kek uit. €5,95 per twee. Us bin zunig. :D

Nee....
Voor dit weekeinde staat op de planning om de grille met kunsthars te versterken en de koplampen te doen. Dan samenbouwen en gaat madame op de foto. ;-)

Vandaag heeft La Soixante een nieuwe neus gekregen. Michael Jackson zou er jaloers op zijn:
http://lh6.ggpht.com/_x-QY8VJX8Gw/S-WrbSf__dI/AAAAAAAAA94/qraho7BTpSU/DSCN1157_1.JPG

Prachtig hè, die kartonnen nummerplaat? :mrgreen:
http://lh3.ggpht.com/_x-QY8VJX8Gw/S-WrbUwwk8I/AAAAAAAAA90/PrBgzImPUrs/DSCN1155_1.JPG

Ik ben zeer content met m'n clubkentekenplaathouders met nummerplaten met opgelegde letters. Zeer mooi, al zeg ik het zelf.
Permalink

Het resultaat mag er zeker zijn, hoe moet ik het karton van de kentekenplaten begrijpen.

BX 19 GT '85

XM 2.0 TCT au. '94

CX 2400 GTI '82

BX 14 '89

AX 1.4 Rallye '96

XM 3.0 V6 '89

Permalink

Netjes! 8)

Citrophile zegt:

Het resultaat mag er zeker zijn, hoe moet ik het karton van de kentekenplaten begrijpen.

Geintje meneer Sonneberg, geintje. :lol: Nee, het zijn echte platen met echt opgelegde letters. Ik was gewoon benieuwd of iemand dat serieus zou nemen. :wink:
Permalink

:lol:, hoeveel was je kwijt voor de luxe platen :wink:

V6 '94 Rouge Griott Nacré

V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

Permalink

wimb zegt:

Ik was gewoon serieus

Jij? http://forum.citrosport.nl/images/smiles/icon-cs-34-schater.gif

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Iets van €41,- voor 2. Valt me eigenlijk wel mee. De plaat voor de fietsendrager wisselde voor rond de €11,- van eigenaar.

Ja mijnheer N. Zelfs ik kan dat. Soms. Heel even. In een flits.

Permalink

Ik dacht al ik zag iets flitsend :mrgreen:

Permalink

wimb zegt:

Iets van €41,- voor 2. Valt me eigenlijk wel mee. De plaat voor de fietsendrager wisselde voor rond de €11,- van eigenaar.

Dat valt zeker mee :wink:.
Permalink

Wimb, ik ben net even langs gereden en kan na een kleine inspectie niet anders dan bevestigen dat de neus flink is opgeknapt.

:D
't is gek. Maar het verschil tussen de oude neus en de nieuwe is een centimeter en een wereld van verschil. Het verschil tussen wel of niet een perfect kloppende lijn.

Vanavond ontdekt dat de dame kuren heeft: voor houdt ze haar rijhoogte niet vast. Ze danst. Elke 10/15 seconden besluit ze dat de rijhoogte niet goed is en schiet omhoog danwel omlaag. :? Ik heb vaker over dit fenomeen gelezen maar eigenlijk nog nooit waardoor het veroorzaakt wordt. Laat staan hoe het euvel te verhelpen. :roll:
Permalink

Misschien versleten veerpoten voor?

Als er veel slijtage aanwezig is, dan loopt er veel terug naar retour en zou mogelijk zo`n reactie optreden.

Dit had ik met mijn vorige XM, die zakte telkens om de 10sec. Maar ging niet uit zichzelf omhoog corrigeren, wat bij jou wel het geval is :?.

Versleten veerpoten? Hmmm..... Ik twijfel er aan want ze gaat vanuit rijstand omhoog. En dan weer omlaag naar rijstand.
Ik denk toch een combinatie van vuil en de nieuwe pomp. Die doet het als een tierelier: motor aan en madame staat binnen een paar seconden op hoogte. :shock:
Permalink

Heb je je hoogtemeting palletje soms vastgetectyleerd?

Ja, ik weet inderdaad niet meer hoe dat ding heet. Ben niet zo op namen...

Nee, ik ben met de tectyl nog niet daar in de buurt geweest. :lol: Wel met spuitvet. Misschien dat dat de oorzaak is? :?

Permalink

Lijkt op een overactieve hoogteregelaar.

Permalink

Misschien is jouw voorste hoogteregelaar versleten :?.

En die zijn schoongemaakt. Het heeft ook allemaal voorbeeldig gefunctioneerd. Omdat ik nu met spoelolie rondrij denk ik dat er ergens wat vuil is losgeschoten en nu die regelaar ontregeld.
Permalink

Pas als de wagenhoogte verandert dan wordt de hoogteregelaar of beide bedient zodat de wagenhoogte weer gecorrigeerd wordt.

Of de hoogteregelaar zelf heeft teveel inwendige slijtage.

Permalink

wimb zegt:

En die zijn schoongemaakt. Het heeft ook allemaal voorbeeldig gefunctioneerd. Omdat ik nu met spoelolie rondrij denk ik dat er ergens wat vuil is losgeschoten en nu die regelaar ontregeld.

Eerst even Gymmen Wimmetje (keertje of 10 op en neer) :wink:

Permalink

draai de ontlastbout open en dicht achter elkaar, het kan idd een ontluchtingsprobleempje zijn :wink:.