Met de ontluchtingsbout ontlucht je veel meer en sneller dan met gymmen. Dat heb ik gemerkt toen ik bij G. de Jong de hydractivebollen harder liet vullen en daarbij niet ontlucht was.....het veerde af en toe stug en de andere keer te zacht.
Met het ontluchtingsboutje achter elkaar meermaals open en dicht draaien was het meteen goed :wink:.
Vandaag de hydrorincage vervangen door LHM. En de remmen weer doorgespoeld. Verbazingwekkend dat er toch weer donkere drap uitkomt. :shock: Het heeft er ruim 1.000 km ingezeten.
In m'n enthousiasme ook maar meteen de remnippels vervangen; achter moesten ze met een griptang los. ;-)
Alleen nog 'ns naar het vlottertje kijken, die beweegt niet soepel.
Ik heb nog niet gereden, dat komt straks. Maar bij de vorige oliewisselingen was het duidelijk te merken.
Persoonlijk vind ik hydrorincage beter veren dan LHM. :roll:
Wim, waarom heb je eigenlijk die nieuwe HDpomp gekocht/gemonteerd?
Ik meen me te herinneren dat je niet zo heel lang geleden een goede tweedehandse erin had gezet, ik ben ik nu geheel abuis? 8)
De andere pomp (die ik overigens zuinig bewaar) doet het goed. Ik vond alleen dat hij hard tikte wat pas minder werd als het systeem warm was. Da's eigenlijk de enige reden dat ik die nieuwe gekocht heb. Maar als ik zie hoe snel de dame nu opveert, kan ik niet anders als concluderen dat hij toch wel ver heen is.
Vandaag rond de veerpoot alles schoongemaakt en de beugel die om het gegalvaniseerde rubber van de leiding zit wat vaster aangedraaid. Vanavond rondgereden en het blijft droog.
Ik begin nu heel erg te twijfelen of het wel de HA-leiding is, of de overloopslang van het vat. Immers, het vlottertje leidde ook een eigen leven en misschien had ik er teveel hydrorincage in gedaan. :roll:
Morgen nog maar 'ns kijken.
Roger and copied. :wink:
Ik kijk het morgen nog even aan. Als ik niet overtuigd ben dat het snor zit, bel ik maandag Van der Laan. Al met al weinig tijd omdat ik vrijdag op vakantie ga met La Soixante.
Daarnet wat rondgetoerd in het Utrechtse landschap, dus een relatief grote 'aanslag' op het hydraulisch systeem. En geen enkele lekkage bij de HA-leiding. :shock: Zou de 'lekkage' dan toch door het overloopslangetje van het LHM-vat zijn gekomen?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Inderdaad, nu het droog lijkt (afgezien van het gebruikelijke zweten) laat ik het even zo. Ik ga vrijdag met madame op vakantie, en dat was de reden dat ik me druk maakte. ;-) Zoals het nu is, ga ik het na m'n vakantie aanpakken. En voor de zekerheid een liter LHM mee.
Ik had vandaag 'huisarrest' omdat de installateur het trappenhuis kwam verblijden met een nieuwe intercom. Dus had ik werk mee naar huis maar daar ging ik sneller doorheen dan verwacht. Ergo: tijd voor madame.
Vanmiddag geprobeerd de airco schoon te maken omdat deze reeks plaatjes al maanden door m'n hoofd spookt. :shock:
Hoe heb ik het gedaan?
Kachelmotor weg. En met zo'n lange glazenborstel van Blokker door het gat geragerd en vervolgens gestofzuigd. Geen flauw idee hoe het er nu uit ziet, maar het voelt schoon. Ik weet dat het niet de correcte manier is, maar in de reeks zie je dat je voor een goede reiniging effe je dashboard moet uitbouwen. :?
Over het kunststof gaatjesdeksel onder de paravan heb ik een panty getrokken. Vind ik wat makkelijker dan een wasemkapfilter.
Foto's? Nee, natuurlijk niet. Camera weer vergeten. :mrgreen:
Vanavond met de dame naar de sleutelklup (je bent lid, dus.... :mrgreen: ).
Uitlaat op de flenzen dichtgemaakt, gewoon voor de mooi. En madame een andere reservewielhouder gegeven:
Mike, speciaal om jou te pesten zet ik er geen pijltjes bij. :mrgreen:
Ook de onderkant nagelopen op nerveusmakende lekkages. Conclusie: geen. Hoogteregelaars zijn mooi droog. Remdrukcontact is mooi droog. Motor is zeiknat, nooit anders gezien. ;-) Kortom, ready to go. 8)
Reserveband had trouwens geen lucht meer. :shock:
De goede is goei en staat stijf van de tectyl. ;-)
Die bakken rotten weg niet door de slechte kwaliteit van het staal, maar de 'beschermende' verflaag absorbeert water. :shock: Da's echt een hele domme ontwerpfout. :evil:
Ik zal nog 'ns met de ontluchtbout spelen.
Met het ontluchtingsboutje achter elkaar meermaals open en dicht draaien was het meteen goed :wink:.
In m'n enthousiasme ook maar meteen de remnippels vervangen; achter moesten ze met een griptang los. ;-)
Alleen nog 'ns naar het vlottertje kijken, die beweegt niet soepel.
Persoonlijk vind ik hydrorincage beter veren dan LHM. :roll:
Hydrorincage is gewoon noodzakelijk voor een goed hydraulisch systeem, dus standaard onderhoud.
Ik meen me te herinneren dat je niet zo heel lang geleden een goede tweedehandse erin had gezet, ik ben ik nu geheel abuis? 8)
Vandaag rond de veerpoot alles schoongemaakt en de beugel die om het gegalvaniseerde rubber van de leiding zit wat vaster aangedraaid. Vanavond rondgereden en het blijft droog.
Ik begin nu heel erg te twijfelen of het wel de HA-leiding is, of de overloopslang van het vat. Immers, het vlottertje leidde ook een eigen leven en misschien had ik er teveel hydrorincage in gedaan. :roll:
Morgen nog maar 'ns kijken.
Ik kijk het morgen nog even aan. Als ik niet overtuigd ben dat het snor zit, bel ik maandag Van der Laan. Al met al weinig tijd omdat ik vrijdag op vakantie ga met La Soixante.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Bij de weg, vandaag had madame geen neiging tot dansen. Ik vermoed dat het toch een combinatie van vuil en/of lucht was. :roll:
Vanmiddag geprobeerd de airco schoon te maken omdat deze reeks plaatjes al maanden door m'n hoofd spookt. :shock:
Hoe heb ik het gedaan?
Kachelmotor weg. En met zo'n lange glazenborstel van Blokker door het gat geragerd en vervolgens gestofzuigd. Geen flauw idee hoe het er nu uit ziet, maar het voelt schoon. Ik weet dat het niet de correcte manier is, maar in de reeks zie je dat je voor een goede reiniging effe je dashboard moet uitbouwen. :?
Over het kunststof gaatjesdeksel onder de paravan heb ik een panty getrokken. Vind ik wat makkelijker dan een wasemkapfilter.
Foto's? Nee, natuurlijk niet. Camera weer vergeten. :mrgreen:
Waarom vergeten jullie nu altijd foto's te maken. Ik ben geen techneut, maar foto's en pijltjes helpen me ernorm!!!
Uitlaat op de flenzen dichtgemaakt, gewoon voor de mooi. En madame een andere reservewielhouder gegeven:
Mike, speciaal om jou te pesten zet ik er geen pijltjes bij. :mrgreen:
Ook de onderkant nagelopen op nerveusmakende lekkages. Conclusie: geen. Hoogteregelaars zijn mooi droog. Remdrukcontact is mooi droog. Motor is zeiknat, nooit anders gezien. ;-) Kortom, ready to go. 8)
Reserveband had trouwens geen lucht meer. :shock:
Die bakken rotten weg niet door de slechte kwaliteit van het staal, maar de 'beschermende' verflaag absorbeert water. :shock: Da's echt een hele domme ontwerpfout. :evil:
In ieder geval, Citroën maakte de XM niet om na 15-20 jaar er nog mee te rijden. Bij 10 jaar is het rijp voor de sloop :wink:.
Laat mijn dame dat niet horen!