Na t klussen je koelwater weer kunnen bijvullen met t zweet wat van je voorhoofd liep? :mrgreen:
Ha nee, ik heb het très tranquile gedaan. ;-) Maar wel de vloeistof gevuld vanuit een Gamma puntzak. :mrgreen:
Ik vang de vloeistof op in een draagtas die ik later leeg laat lopen. De vloeistof is al vaak genoeg vervangen. ;-)
M'n verhaal maar ff gekopiet-en-peest vanuit het café omdat ik anders door de technische commissie voor het leven verbannen zou worden :lol:
Vanavond de achterste hoogteregelaar vervangen door een gereviseerd exemplaar. In het oorspronkelijke waren de leidingwartels schuin gedraaid waardoor het lekte. Tijdens het sleutelen zag ik een andere lekkage aan het voorste hydractiefblok. Vorige week vrijdag dacht Martin van Chyparse dat het de bol was omdat die los zat. Maar die zit nu vast en het is weer kletsnat.
Voordat ik begon te sleutelen, heb ik het droog gemaakt. Ruim 2 uur later de motor gestart. Madame komt netjes omhoog en geen lekkage. Motor af en ruim een kwartier later hangen er weer druppels. Shocked Ik vermoed dat de solenoid lekt. Kan dat? En is die te vervangen? Of is het wijzer het hele blok te vervangen?
Of komt de lekkage door de retourleiding?
Ter illustratie nogmaals de foto's die ik eerder al heb gemaakt:
De druppels hangen aan de steker van de solenoid én de onderkant van de HA-bol. En natuurlijk aan de onderkant van alles wat daartussen zit. Bovenkant van het blok en de bol is droog.
OT: Zo te zien zijn er diverse o-ringen.. Allemaal kunnen ze lekken. Kan via de elektroklep lekken, kan via de 2 aansluitingen voor de hogedrukleidingen lekken...
Wordt OF een kwestie van goed zoeken, of een kwestie van alles open maken en met nieuwe ringen weer dicht schroeven...
1 hogedrukleiding ;-) De achterste is droog.
Maar gelukkig hebben ze bij Citroën bovenop een blinddop geplaatst. Ik denk dat ik voor een setje ringen ga. En een dagje uit- en inbouwen.
Dit is nou typisch een klus voor een kantelbrug: lekker op een krukje (die superdeluxe sleutelzetel van Mark bijvoorbeeld) alles losschroeven.
Inderdaad... Nuja, jij hebt in ieder geval weer wat te doen!
Kijk met open maken HEEEL goed in welke richting het plastic fannetje er in zit.. En duw het rietje van je bus WD40 goed in alle gaatjes en doorspuiten tot t er ergens anders weer uit komt... Daarna even naspoelen met LHM voor montage..
Klopt Wes, daar lekt het niet. En van service.citroen.com word ik ook niet vrolijk want daar wordt met geen woord gerept over ringen. Behalve de pakking van de bol dan.
Ding heet daar trouwens kogel regelaar. :roll:
Zojuist achterremblokken en -schijven besteld. Dat is keihard nodig want ik zie de blokjes niet meer.
Voor wat betreft de hydractief blok begin ik me steeds meer af te vragen of het probleem niet in de retourleiding zit, zoals Detlev als suggereert. Als de temperaturen aangenamer zijn ga ik er nog 'ns goed naar kijken.
Ha nee, ik heb het très tranquile gedaan. ;-) Maar wel de vloeistof gevuld vanuit een Gamma puntzak. :mrgreen:
Ik vang de vloeistof op in een draagtas die ik later leeg laat lopen. De vloeistof is al vaak genoeg vervangen. ;-)
Wel een beetje groenig of valt dat in het echt mee?
Die vat ik ff niet. :roll:
Vanavond de achterste hoogteregelaar vervangen door een gereviseerd exemplaar. In het oorspronkelijke waren de leidingwartels schuin gedraaid waardoor het lekte. Tijdens het sleutelen zag ik een andere lekkage aan het voorste hydractiefblok. Vorige week vrijdag dacht Martin van Chyparse dat het de bol was omdat die los zat. Maar die zit nu vast en het is weer kletsnat.
Voordat ik begon te sleutelen, heb ik het droog gemaakt. Ruim 2 uur later de motor gestart. Madame komt netjes omhoog en geen lekkage. Motor af en ruim een kwartier later hangen er weer druppels. Shocked Ik vermoed dat de solenoid lekt. Kan dat? En is die te vervangen? Of is het wijzer het hele blok te vervangen?
Of komt de lekkage door de retourleiding?
Ter illustratie nogmaals de foto's die ik eerder al heb gemaakt:
De druppels hangen aan de steker van de solenoid én de onderkant van de HA-bol. En natuurlijk aan de onderkant van alles wat daartussen zit. Bovenkant van het blok en de bol is droog.
http://docs.google.com/fileview?id=0B0F2Og6Mr2U9NDNhYTE0NjktYmY0ZS00OTc4LTg5NzUtYWJmMTM5OTlhY2U2&hl=nl&authkey=CIKc0JAM
Met de bijgevoegde foto`s wordt het een stuk duidelijker hoe die HA2 regelaars/blokken in elkaar zitten :wink: .
Hahaha, volgens mij wordt ik vervelend van die medicijnen :lol: Of zou dat los staan van de medicijnen :roll:
Met de solenoid bedoel je de hydractiveklep? Die kun je los vervangen!
Sterkte!
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Nadeel is weer dat het in het Frans is....... :roll:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
:lol:
Wordt OF een kwestie van goed zoeken, of een kwestie van alles open maken en met nieuwe ringen weer dicht schroeven...
Maar gelukkig hebben ze bij Citroën bovenop een blinddop geplaatst. Ik denk dat ik voor een setje ringen ga. En een dagje uit- en inbouwen.
Dit is nou typisch een klus voor een kantelbrug: lekker op een krukje (die superdeluxe sleutelzetel van Mark bijvoorbeeld) alles losschroeven.
Die ging er ook met moeite in.
Kijk met open maken HEEEL goed in welke richting het plastic fannetje er in zit.. En duw het rietje van je bus WD40 goed in alle gaatjes en doorspuiten tot t er ergens anders weer uit komt... Daarna even naspoelen met LHM voor montage..
Ding heet daar trouwens kogel regelaar. :roll:
Voor wat betreft de hydractief blok begin ik me steeds meer af te vragen of het probleem niet in de retourleiding zit, zoals Detlev als suggereert. Als de temperaturen aangenamer zijn ga ik er nog 'ns goed naar kijken.
Op een brug telkens de hydractiveregelaar/blok goed ontvetten, schoonmaken en iemand anders de motor laten starten draaien en afzetten :wink:.
Bij Frank Bekker lekt de doorzichtige retourleiding van de hydractiveregelaar/blok ook.