hai allen,
Ik ben expelliarmus, broer van example, woon in amsterdam en werkte in z'dam bij Fiege, een transport bedrijf. ik rij momenteel met mijn xm 20i
break confort '92 kleur vert triton, zeer fijne wagen. :P :P
Heb al een waslijst aan auto's gehad, waarvan de meesten toch wel frans. :wink: ik sleutel graag zelf, maar als het te moeilijk wordt, zoek ik meestal iemand die me verder kan helpen. :P :oops: :wink:
liever niet de dealer.
Eigenlijk zoek ik iemand die dat voor mij zou kunnen bevestigen, zo dat ik een plan van aanpak kan maken, ik wordt er nu zo langzamerhand gestoord van. :evil:
Maar dat was op de snelweg bij rechtuit rijden, dus ik denk dat je daarmee de stuurinrichting wel uit kunt sluiten. Hou je motorophanging en subframe-ophanging over. Denk ik. :roll:
Tijd voor een Volvo denk ik zomaar.
"Breaky" rijd nog steeds, maar om nou te zeggen lekker!?
Ik ga langzaam maar zeker naar een andere stuur inrichting kijken/zoeken.
Mocht iemand er weten voor mijn type XM, laat het even weten, het liefst met een lage km stand.
Verder komt en een nieuwe pakking bij het gasklephuis en wat nieuwe slangentjes en ook een nieuwe gaskleppotentiometer. Houd mij weer op de straat. :wink:
Fijn om te lezen dat je het trilprobleem toch nog wilt oplossen :wink:.
Als passagier voel ik de auto vrijwel niet trillen. Dan lijkt mij de stuurcilinder toch wel een logische verdachte. JP, waar denk jij aan?
Ga je vandaag de pakkingen doen? Ik heb de spruitstukpakking rijk voorzien van kruipolie om dat papier te weken.
Succes!
Vandaag als het weer mee zit alleen de pakking bij het gasklephuis.
Maar afgaande van wat jullie noemen en wat er allemaal al aan is gedaan zou ik ook de stuurinichting als verdachte aanmerken.
Helemaal mee eens. ;-)
Heb je beide pakkingen vervangen?
Heb je die nieuwe gaskleppotmeter gewoon bij de dealer/autohandel gescoord? Quanta costa, als ik vragen mag?
En eigenlijk interesseert het mij niet zo veel wat het kost als het maar werkt en goed werkt.
Als het niet werkt kost het je echter vele male meer ergenis dus dan maar ff pijn in de schatkisten probleemloos op weg naar het volgende probleem :roll:
je hebt gewoon een fase te pakken Wes, is zo ook weer over hoor. Hebben we allemaal zo nu en dan last van.
Nu nog het stuurhuis aan pakken.
Met "Breaky" gaat het eigenlijk wel oké, op het diras stuurhuis na dan.
Gisteren op de terugweg van een klus, hoorde ik in een flauwe bocht naar links of rechts, dat maakte niet uit een lichte brom, recht uit geen brom.
Dus op het moment dat er druk gevraagd wordt gaat ze brommen, alleen als je rijdt, wat dit nu weer is weet ik niet. Het sturen gaat ook niet echt fijn, net iets te zoekerig. Wat zou er in mijn stuurhuis nu stuk aan het gaan zijn?
Een nieuw stuurhuis kan ik niet betalen, een goede gebruikte/gereviseerde misschien wel, of ik moet de mijne reviseren heb geen idee hoe dat moet, maar met de hulp van iemand die dat wel kan kom ik al een heel eind.
Als ze weer goed stuurt kan ik nog jaren met mijn "Breaky" vooruit.
Nog een vraag, is een diras stuurhuis uit een type 2 in een type 1 te plaatsen?
Uit en thuis voor slechts €190 8)
Ik verdenk nog steeds het stuurhuis en met name de stuurstangen van af het stuurhuis en het hydraulische gedeelte van het stuurhuis, de cylinder.
Til je auto eens op aan de voorkant en geef een slinger aan je wiel. Als dan je veerpoot begint te trillen (Even voelen met je hand) dan is het je lager
Maar het laat mij niet los, van wat het zou kunnen zijn? :evil:
Het differentieel maakt het mogelijk dat beide voorwielen verschillende toerentallen kunnen maken tijdens het nemen van een bocht.
Of versleten homokineten en/of tripoïden van de aandrijfassen of alsnog de wiellagers?
Staan de handremkabels niet te strak afgesteld?
De stuurbekrachtiging voelt idd wat matig aan met de korte proefrit die ik maakte.