'La Grange' de XM V6 Break van Bart (eXaMple)

Zo maar eens een topje starten hier over mijn schuur.
Voor 500 euro gekocht en voorbereid op allerlei werkzaamheden ;-)
Eerst hebben we er nieuwe sapjes ingedaan en de thermostaat vervangen want die was naar de knoppen.
Volgende stap is de vering. Bolletjes laten checken en hydrorincage erin!

Ja VAK, ben ik vergeten te kijken... Vanavond met een lampje dan maar

J ik moet sowieso de rincage eruit laten halen. En ik wil eens testen met een nieuw bobine blok of dat de problemen met het gestotter oplost. Ik heb Gompy al gevraagd of hij er toevallig nog 1 heeft waarmee ik even mag testen

Nou de charme van een auto voor 500 pleuro begint me nu wel op te breken...
Echt bijna niet mee te rijden door dat geschok. Ik krijg donderdagavond een goed 2e hand bobineblok dus eens kijken of dat weer wat liefde doet aanwakkeren... Anders ga ik meteen op zoek naar een echt betere break.
ziets als deze: http://link.marktplaats.nl/411810174 en neeeeeee ik weet natuurlijk niet of die veel beter is maar die ziet er al wel netter uit ;-)

ja! dies ook mooi.. ik hou wel van lelijke velgen.. zoals die driespaaks !
Maar eerst eens kijken of dat nieuwere bobineblok verbetering brengt. Anders ff naar Emmen op en neer. En mijn huidige voor een habbekrats te koop zetten.

Nou, als je de mijne lelijk vind mag je ze hebben. Dan moet ik weer op stalen velgen rijden en heb ik eindelijk een dwingende reden om m'n blokjesvelgen op te knappen. Die liggen al bijna een jaar in de box te wachten..... :oops:

Welnu ik zit met het volgende luxe probleem... Ik heb de nieuwe bobine gemonteerd en huppekee de groene dame rijdt weer prima. Das heel leuk maar ik dacht er ook over om een iets beter exemplaar te gaan aanschaffen.
Ik ga morgen kijken bij een blauwe in Emmen maar ik twijfel nu weer vreselijk of ik de groene niet moet gaan opknappen tot een vergelijkbaar niveau.

wikken \wegen...

True true, blauw is wel sexy, maar je weet nu wat je hebt aan auto.. en het is misschien niet mijn zaak, maar als je het nie echt breed hebt kan je die 1000e beter bewaren voor onverwachte uitgaven aan de groene dan die blauwe te halen en dan nog een handje wisselgeld te hebben voor komend onderhoud want auto's wordne nooit verkocht omdat ze in perfecte staat zijn ;)

Nou het fijne is dat ik het juist weer wat breder heb dus dan komt meteen om de hoek kijken dat je wat beters wilt en dan bedoel ik niet alleen technisch. De groene is namelijk best redelijk en ik zou er zomaar paar jaa mee kunnen rijden maar hij is niet mooi qua plaatwerk en zo.
Of het de JUISTE beslissing is zal ik wel nooit weten ;-)
Auto's kopen blijft een soort gevoelskwestie tenminste in mijn geval en dat is idd niet altijd het slimste...

inderdaad, als het aan m'n vriendin had gelegen was mijn Xm ook lekker blijven staan bij die handelaar nadat ze mij had laten staan tijdens de proefrit/aankoopkeuring......maar ja als de klik er is ben je vergevingsgezind :)