eXpelliarMus z'n "Breakyblackline"

hai allen,

Ik ben expelliarmus, broer van example, woon in amsterdam en werkte in z'dam bij Fiege, een transport bedrijf. ik rij momenteel met mijn xm 20i
break confort '92 kleur vert triton, zeer fijne wagen. :P  :P 
Heb al een waslijst aan auto's gehad, waarvan de meesten toch wel frans. :wink:  ik sleutel graag zelf, maar als het te moeilijk wordt, zoek ik meestal iemand die me verder kan helpen. :P  :oops:  :wink: 
liever niet de dealer.

Permalink

Zoals jullie vast wel hebben gemerkt gaat het wederom niet goed met "Breaky" en begin het nu echt zat te worden.
De stekker van het bobineblok blijkt brak te zijn en daardoor loopt ze soms op 2 cylinders, dat moet dus gefixt worden. (wie wil het fixen?)
Nieuwe stekkers zullen waarschijnlijk niet meer leverbaar zijn!?
En dan lekt wederom de rechter achterveercylinder. :evil:

De irritatie level is nu zo hoog gekomen dat ik eigenlijk wel klaar ben met deze auto, ik twijfel dan ook sterk of ik er nog wel tijd/geld in wil steken!?

Dat is de eeuwige tweestrijd met dit soort wagens ben ik bang. Je weet wat je hebt in de basis, maar er kan natuurlijk van alles stuk. Het gekloot is dat het op het moment ook allemaal tegen zit om leuk of lekker makkelijk te sleutelen. Je kunt vande kou niets doen buiten eigenlijk. Over een aantal weekjes is het al weer wat langer dag en is het misschbien ook weer wat warmer. Persoonlijk kan ik me je gevoel heel goed voorstellen. Regel wat hulp om te klussen (ik ben beschikbaar), maak het gezellig en fixen dat hok! Je moet toch blijven horen tott het XM rijderss gilde is mijn bescheiden mening!!
Permalink

wimb zegt:

Aan die steker wil ik me wel wagen.
En een andere veercilinder? Ik weet intussen hoe het spul daar zit. En hoe voorzichtig ik rechts moet zijn.

Als je zou willen graag, er is eigenlijk niet mee te rijden. De vraag is wel of het alleen in de stekker zit, volgens een vriend gaan die stekkers een keer stuk,
nou daar heeft deze dan 19 jaar en 300.000 km over gedaan :mrgreen:

De veercylinder moet ook aangepakt, daar is alleen een brug voor nodig, Wim zou jij voor mij de rubbers van de reactie stang kunnen bestellen!?
De stekker vervangen zou hier voor de deur moeten gebeuren, voor de veercylinder en de rubbers regel ik wel een brug te Westbroek.

V6 '94 Rouge Griott Nacré

V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

Permalink

Ben je mal!, Wes is veels te wijs met zijn slet. En als ze niet meer lekt, en weer lekker loopt dan weet ik zeker dat hij haar flink blijft berijden :mrgreen:

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Permalink

Goed!!

Even een plan voor mij zelf op stellen:

Nieuw bobine blok halen-
Andere stekker halen-
Rubbers reactiestang voor halen- (Wim) (Brug regelen)
Veercylinder rechts achter onderzoeken- (Brug regelen)

En dan beslissen of ze een schop krijgt of niet. :?
Permalink

La Noir Verni zegt:

Tis net of Breaky eens wat vaker op haar sodemieter moet krijgen...goed warm worden en eens lekker wat snelweg kilometers afleggen. 8)

Ik rij eigenlijk alleen maar snelweg km'ters Mike, dit is gewoon slijtage kun je niets aan doen, dan die dingen vervangen en/of verbeteren.

Haha idd... soms zou je ze letterlijk de nek om kunnen draaien.
Is gewoon een haat-liefde verhouding met die dames.
Hier hetzelfde gevoel als er iets aan is, maar als ze gewoon d'r werk doet dan waardeer je d'r weer.
Permalink

Er was/is niets mis met de 56amp accu die uit de XM komt, ik had deze 74amp accu over en is in goede staat, ik had zo iets van dan start ze misschien beter en dat is ook zo, plus dat de cv ook sneller reageert. 8) Ik kan het niet meten want ik heb niet zo'n meet dingens bij de hand, ik heb verders ook geen problemen dan alleen dat de ontsteking ging muiten afgelopen zaterdag en dat blijkt in de stekker te zitten van het bobineblok, ik heb nu uit voorzorg een nieuw bobineblok en een ontstekingsmodule besteld (Zijn 300.000+km'ters oud) plus een nieuwe stekker. (Nu maar hopen dat die stekker nog nieuw te leveren is.)

V6 '94 Rouge Griott Nacré

V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

Permalink

Je kunt toch ook een goede 2e handse stekker nemen en die op de bestaande bekabeling zetten?......

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.