'La Grange' de XM V6 Break van Bart (eXaMple)

Zo maar eens een topje starten hier over mijn schuur.
Voor 500 euro gekocht en voorbereid op allerlei werkzaamheden ;-)
Eerst hebben we er nieuwe sapjes ingedaan en de thermostaat vervangen want die was naar de knoppen.
Volgende stap is de vering. Bolletjes laten checken en hydrorincage erin!

Nou er scheelde niet extreem veel aan hoor, maar onder de kap waren er een aantal lekkages te zien en bij mijn groene schuur is dat botweg beter (geheel tegen mijn verwachting in ) En er waren honden in vervoerd en dat vind ik net zo ranzig als rooklucht.

Auto moet in februari voor de apk dus als je er voor zorgt dat ze dat eerst regelen dan lijkt me echt geen verkeerde koop voor dat geld.
Ik moest alleen de afweging maken of de huidige echt zo veel slechter was en dat was niet het geval.

Kijk ff goed naar die lambdatoestand. Wellicht kun je ergens laten meten wat de emissie is nu? De APK is eind maart verlopen. Zou zuur zijn als je gelijk aan allerlei duren dingen vast zit.

Oja, ik heb nog een lijstje van de verkopert gekregen met dingen die hij heeft gedaan aan onderhoud en een paar extra fotootjes. Pb je mail adres even dan stuur ik dat door

V6 '94 Rouge Griott Nacré

V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

Permalink

Een lambda sonde gaat meestal langzaam naar zijn einde. Bij mij was het bij rijden van lange afstanden en dan ging heel af en toe het MM lampje branden en hielt de motor heeeel kort even iets in. Sonde vervangen is op zich goed te doen, als je het achterste deel van de uitlaat losmaakt kun je het voorstuk een beetje laten zakken en dan kan je er redelijk bij. De stekker zit onder het LHM vat, wat weer minder is......

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

V6 '94 Rouge Griott Nacré

V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

Permalink

hmmmmm dan zal ik wel wat gemist hebben ergens, maar ik meende toch echt iets te lezen over de lambda toestand...... en als die niet goed is krijg je een MM lampje te zien.

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

nee hoor, klopt. ik heb de lexia er aan gehangen en die gaf een permanente storing op de lambda. iets van circuit onderbroken ofzo. ik weet de precieze melding niet meer. maar mm lampje ging keurig uit, en tijdens het rijden ook geen rare dingen....

Er zijn wel verschillende, maar met wat geluk zijn ze uitwisselbaar. Even kijken welke er uit komt en welke Matthijs heeft liggen :wink:

Maar hoe heb je die storing uitgelezen? Ik kreeg die ook toen mijn xenon lampen met die problemen er in zaten met de xsara. Maar die storing hing ook samen met het wel/niet lopen van de auto! Is die uitgelezen met lopende motor?
Een permanent ontbrekende lambda gaat je MM lampje namelijk echt wel branden!

Storing zowel met als zonder lopende motor uitgelezen volgens mij. Zelfde melding. In ieder geval zeker met de auto alleen op contact en code ingetypt. Bij mijn auto (zelfde motor) krijg ik die melding dan niet.
Ook een keer gereset, maar kwam (uiteraard want een permanente storing) weer terug.