La Noir Verni werd XM V6 24V

Permalink

Ok, dan zit het dus wel goed, het is ook nog mijn oude reservoir. Die is niet overgezet.
Wat denken jullie van het ABS? Ik moet dadelijk weer naar de bandenboer. Ben benieuwd hoe de ABS melding zich gedraagt.
Overigens elke keer hetzelfde met die loodjes. Voor tikken ze weer tegen de remklauw.
Permalink

Laat die plakloodjes aan de remklauwzijde minder ver naar buiten plaatsen.

V.w.b. de plastic rvs dop, ik heb het in een Citroën mededeling van een XM wph zien staan voor de serie1b. Beide tpen rvs doppen werken goed indien ze niet lekken :wink: .

10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.

Nu C6 2.2 HDi, zwart

Permalink

Ik heb het op de velgen voor mijn winterbanden ook: luistert heel nauw. Voor moest het einde van de fusee (die schroefdraad) een halve cm afgeflext worden en sowieso de plakloodjes aan de buitenzijde laten zetten. Maar het zijn dan ook geen orginele XM velgen, maar van het mij onbekend "Centra"-merk.

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)

Permalink

XMike, heb jij nu ook typje 2 24 klapper remmelarij???
Want ook dan zou het moeten passen. JP en ik zijn daar toch wel de levende/lichtende voorbeelden van figuurlijk gesproken :clap: natuurlijk

BX 19 GT '85

XM 2.0 TCT au. '94

CX 2400 GTI '82

BX 14 '89

AX 1.4 Rallye '96

XM 3.0 V6 '89

Permalink

Ook met de standaard 283 schijven en klauwen is het gewoon erg krap in 15 inch lichtmetalen velg.

Mijn blokjesvelgen liepen ook licht aan onder de groene TCT, toen had ik de veerbeugel voorop de remklauw een beetje verbogen en was het weg.

Nu ik de blokjesvelgen onder de zwarte sloper heb zitten, was het weer precies hetzelfde verhaal.

Op deze foto kun je die veerbeugels goed zien, ze zijn messingkleurig.
Als je ze met de hamer voorzichtig bewerkt zodat ze wat platter in de klauw komen te zitten, dan is er net genoeg ruimte voor een normaal plakloodje.

https://lh5.googleusercontent.com/-d-RPwYX_Q5Y/Tj1pVZYO6hI/AAAAAAAAEVE/es_Gv51NOq4/s565/DSC01215.JPG
Permalink

Precies dáár tikken ze tegen aan Coen, klopt helemaal. Die standaard 15inchers zijn gewoon niet echt geschikt voor een ZPJ4 :evil:
Ze hebben nu om het kritieke punt heen gelood zeg maar. Het geluid is weg, dus da's geregeld.
Wat niet geregeld is; de abs melding was er vandaag weer doodleuk, jammer, maar niet onverwacht. Wel onverwacht weer de melding van te laag KVS niveau, toch een litertje bij gegooid. :x Al met al moet ze in januari toch weer terug naar Abbenes.
Permalink

Thanx! :wink: Ik zit alsmaar aan een lekke waterpomp of iets dergelijks te denken. Don't know why. Maar ik zie ook niks ónder de auto lekken. Even een nieuwe avatar maken, dees vind ik toch niet mooi.
Permalink

Zoals eerder is genoemd, laat bij VdLaan het koelsysteem afpersen met een pompje op het kvs reservoir. Niet te hoge druk erop zetten, want dan kun je 2 koppakkingen gaan vervangen :crazy:. Op de drukmeter is te zien of de druk afneemt en tegelijk kun je de motor en motorruimte checken op lekkage.
Permalink

Een dikke bips pontificaal in beeld is altijd goed :grijns:

Mike, zit er mayo op de binnenkant van je olievuldop?

XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Permalink

Nope! Peilstok ook mooi helder, maar er zit ook ganz nieuwe olie in dus ik weet niet hoe snel zo'n intern blok waterlek zich laat zien in de vorm van witte smurrie! Zal toch niet waar zijn hé, kan ik 'r dadelijk weer laten ombouwen naar een ZPJ handbak... :oops:

Bij een lekkende waterpomp hoeft het niet zo te zijn dat er water op straat komt hoor. Bij mijn witte had ik ook een lekkende pomp. Daar kwam ik stomtoevalig achter toen ik de spanrollen aan het controleren was. Bijrijderswiel voor eruit gehad en de modderkuip. Toen zag je bij de pomp van die klonten zitten van lekkende kvs. Het was echter nog in die hoeveelheid dat lekkage direct opdroogde en dus die klonten opleverde. na vervangen van de pomp zag je pas dat er wel degelijk lekkage was op die plek.

Zou dat niet je stoomboot effect verklaren ?

Waterpomp kost je ongeveer ene eurootje of 400 op de balie. Montage is in weze niet echt spectaculair en kan best bij je onder de carport gebeuren.

nummertje 1201 94 staat voor 463,73 in de boeken...

Het goede nieuws is dat de pomp iig niet NFP is. Het is echt een fors groter exemplaar dan bijvoorbeeld van een 16v. Dat zijn van die kleine dingen die je voor onder de 100 al hebt.

Wat je wel zou kunnen doen en wat ik ook gedaan heb.. is even laten zoeken in het apex systeem. Bij mij bleek dat een Peugeot dealer er nog 2 van op de plank had liggen. Die wilde er ERG graag vanaf en leverde me dat ding voor iets van 350... Pak wel gelijk de thermostaat mee als je het doet.
Permalink

Is de waterpomp niet vervangen tijdens de motorwissel?
ik neem aan als deze vernieuwd is dat je daar toch gewoon garantie op zou hebben.

verder kan het ook veel andere dingen zijn van klein tot groot.

bij mijn blok zou het van kv vatje zijn en bleek na lang zoeken ook het onderblok te zijn. :cry:

gewoon zoals gezegd eerst eens afpersen en kijken wat dat opleverd :wink: