La Noir Verni werd XM V6 24V

Permalink

Vanmiddag Drs. JP, de ongekroonde koning van de ZPJ4, eens laten rijden met LNV II. Conclussie, schakelt zeer goed en strak, pakt goed op, de ACAV's werken zoals het hoort en er is niets vreemds aan. Wel fijn om een oordeel van JP te hebben omdat ik geen enkel vergelijk heb. :thumbup:
Permalink

:buig: Ben ook blij met mijn hoedenplankwaarhetklepjevanomhoogblijftstaan en een reserve kvs reservoir (ligt al in de vaatwasser) :lol: plus zeer goede achterste remschijven en klauwen. Hoewel ik me later realiseerde dat ik Bendix abs sensoren heb, dus ik weet niet of ze bruikbaar zijn dan.

Zoohooo. Jij durft! Hoppa dat vat in de vaatwasser. Heb je moeders niks verteld? :lol:
Enne, schijf en remklauw hebben achter niks van doen met de ABS. Die kun je er zonder enig probleem opschroeven.
Verder is LNV2 inderdaad een beest van een machine. Wat ik alleen vreemd vind is dat jouw XM achter zo klein is: Marco, Lucas en ik zaten best krap. :meneus:
Permalink

:lol: Jij zat iig het krapst! LNV II vond het ook vreemd overigens, pas na een paar km had ze in de gaten dat er niet meer zoveel gewicht in zat. Ik denk dat mijn hoogte regelaars aan een goede revisie/schoonmaakbeurt toe zijn. Dat klusje wil ik samen nog wel eens doen. Is dat een leuke sleutelmeet klus??

Ik ben er met Wim en Wes toen toch een redelijk aantal uren mee zoet geweest. Nou moet bij mij ook wel een stuk uitlaat gedemonteerd worden. En wellicht zijn ze bij jouw XM beter bereikbaar. Als je al een schone hoogteregelaar hebt liggen gaat het natuurlijk veel vlotter dan dat je de HR nog moet demonteren en reinigen. Dan is het een kwestie van losschroeven, verse rubbertjes en de schone er weer in...
Permalink

Kun je eigenlijk volstaan met het alleen schoonmaken of moet je een revisie set kopen? Anders zou ik wel een aantal gebruikte HR's willen hebben om die alvast klaar te maken. Mooi keukentafel winterklusje!
Permalink

La Noir Verni zegt:

Vanmiddag [strike]Drs.[/strike] MSc. in spé JP, de ongekroonde koning van de ZPJ4, eens laten rijden met LNV II. Conclussie, schakelt zeer goed en strak, pakt goed op, de ACAV's werken zoals het hoort en er is niets vreemds aan. Wel fijn om een oordeel van JP te hebben omdat ik geen enkel vergelijk heb. :thumbup:

Graag gedaan Mike, motorisch klinkt die goed en voelt die erg goed aan met onderin veel koppel en een sterke koppelopbouw tot 6500 tr/min. Ik heb nog wel het idee dat je te graag wil met een koude motor, het wordt tijd dat het tellerblok met olietemperatuurmeter en een werkende benzinemeter functioneert. Als de olietemperatuur rond de 70 tot 80 gr. C is, kun je veilig de dubbele gas- en ACAV kleppen opentrappen :mrgreen:.

Als we nog eens bij elkaar zijn, kunnen we jouw computers uitlezen met de Lexia en wellicht ook de ABS storing verhelpen.
Ik wil je ook graag helpen met de hoogteregelaars schoonmaken/(de)monteren, ook een mooi moment om hydraurinçage erin te doen en de rijhoogte vóór ietsje te verlagen. Dit alles werkt het best op een brug bij een DHZ garage.
Permalink

Normaal rij ik echt koud niet zo JP. Ik weet dat de olie lang nodig heeft om op temp te komen maar ja, dit was even nodig als demo.
Leuk dat Paul nog zei: Goh, dat ding van jouw is ook snel zeg! :lol:
HR's gaan we zeker eens doen! Het beste is dus eigenlijk 4 andere te scoren, die schoon te maken en dan te wisselen, ook ivm tijd.

je wisselt nooit je cx en xm te gelijk, zo'n leuk werkje is het nou ook eer niet dat je er 4 achter elkaar doet :mrgreen:

wel leuk, afzonderlijk hoogteregeling op elk wiel , Xm activa maken?

Mike, als je Hr's hebt gescoord, je kunt ze bij chyparse gratis laten testen. Kan ik je wel aanbevelen want van de 4 die ik er op de plank had liggen waren er 2 niet goed meer.. Hij sluit ze aan op een druk syteem en simuleert dan eea door er afwisselend druk op te zetten en dit te controleren met een manometer (?) De goede laten de wijzer per direct stoppen als dat moet. De twee die niet meer goed waren lieten een manometer zien die langzaam nog doorliep. Een brandschone HR zegt dus nog niet alles ben ik helaas achter gekomen.

nee, je kunt ze zo schoon maken als nieuwe, maar als de afsluiting niet meer 100% is met dat asje dat erin zit schiet je er niet zo heel veel mee op.

Ik meen overigens dat hij voor een HR 75 euro vraagt schoon en getest en wel. Zorg wel dat je Martin te spreken krijgt.
Permalink

Dat HR verhaal laat ik voorlopig voor wat het is. LNV II veert nu zo fijn dat ik er maar eens even niets aan doe.
Ik kom alleen niet veel aan rijden toe deze week. Met die regen en wind merk ik dat ik liever even de Volvo pak voor al die korte ritjes die ik maak en waarbij ze toch niet lekker warm wordt. Als ze koud is klinkt ze behoorlijk rauw maar afgelopen zondag bij thuiskomst na een lange rit en dan lekker warm klinkt ze "formidable".

Op MP nog een accessoire gescored die bij de 24V standaard was. Leuk monteer werkje voor de eerste lente dagen!

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-YARWXPBJ.jpg