Beste XM'ers,
voordat ik vragen ga stellen stel ik mezelf eerst maar eens even voor: Vertvéga, freelance fotograaf en IT-er, 27 jaar en sinds heel kort in het bezit van een XM 2.0 16V met AG Autogas G3-installatie. De kleur mogen jullie raden ;)
Heb al jaren een sterke voorkeur voor Citroëns, heb de XM altijd bijzonder gevonden en er nu dan eindelijk een gekocht. Heb even moeten zoeken voor wat ik dacht dat een goede basis was voor weinig geld (vooral ivm mijn 70.000 km per jaar >> LPG of diesel was geen wens maar een eis), nu nog even klussen om de laatste kleine dingetjes op te lossen en ik kan met nóg vollere teugen genieten.
Jullie horen nog van me, als het weer eens lekker weer is maak ik wat foto's van m'n dame!
voordat ik vragen ga stellen stel ik mezelf eerst maar eens even voor: Vertvéga, freelance fotograaf en IT-er, 27 jaar en sinds heel kort in het bezit van een XM 2.0 16V met AG Autogas G3-installatie. De kleur mogen jullie raden ;)
Heb al jaren een sterke voorkeur voor Citroëns, heb de XM altijd bijzonder gevonden en er nu dan eindelijk een gekocht. Heb even moeten zoeken voor wat ik dacht dat een goede basis was voor weinig geld (vooral ivm mijn 70.000 km per jaar >> LPG of diesel was geen wens maar een eis), nu nog even klussen om de laatste kleine dingetjes op te lossen en ik kan met nóg vollere teugen genieten.
Jullie horen nog van me, als het weer eens lekker weer is maak ik wat foto's van m'n dame!
Oh btw, I got fired yesterday. Ik heb toch zo'n geluk de laatste tijd he :lol:
Echter nog lang geen man overboord, ik was al ondernemer en dat ben ik nog steeds... Voorlopig ga ik dus verder als freelance fotograaf en IT business consultant gericht op de bouwsector. Misschien dat ik er wat andere IT-taken bij ga pakken. Binnenkort meer info :D
erm.. die moet je ff uitleggen Wim! :D
De XM heeft inmiddels bijna 318.000 km achter de kiezen. Ben bijna van alle storingen af.. ze had afgelopen week alleen nog even de frats om niet meer op gas te willen lopen (hevig stotteren en geen toeren willen maken).
Boer-met-klompen-methodiek werkte echter: Op benzine, naar 4500 toeren rijden, overschakelen op gas in de versnelling met voet op de vloer (ja ik weet het, risico op backfire), en al stotterend de toerenteller richting rood.
In de 3e versnelling liep ze weer normaal, de afgelopen 1000 geen misfire meer gehad. Ik snap ook niet waarom dat nu weer was :lol:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Gisteren viel m'n pedaal ineens op de vloer toen ik de koppeling intrapte bij een stoplicht, auto reed door :shock: dus hop, contact uit, stond net voor de haaievinnen stil :lol:
Vervolgens in de 1 gewurmd, gewacht op groen, gestart en naar een parkeerplek gereden.. gewoon gaan werken en gezellig op stap geweest, daarna weer gestart in de 1, gekeerd, een zo stoplichtvrij mogelijke route naar huis genomen en 90 km geschakeld zonder koppeling :P
In theorie zou het volgens mij de kabel niet kunnen zijn, maar ligt er vrijwel zeker een veertje uit m'n drukgroep. Madame wilde ook niet meer in de 5 (of ja, springt eruit), dus ik ga deze week nog blok, bak, koppeling en aandrijfassen vervangen. Vraag is alleen of er iemand een goedkoop adresje heeft voor een koppelingssetje, want zoiets gebeurt natuurlijk juist als je eigenlijk net door je reserves heen bent....
Succes alvast :wink:
Twijfel om m'n zomerbanden ook meteen van m'n staal af te laten halen en op m'n lichtmetaal te schuiven - er loopt er één leeg nl... dus moet sowieso een nieuw ventiel in..