Sloopmeeting Zwarte Berline 2.1TD 1994 serie 1

10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.

Nu C6 2.2 HDi, zwart

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)

De zwarte dame gaat in onderdelen. Daarom organiseer ik een sloopmeeting in Maastricht. Afhankelijk van de belangstelling bestaat er een mogelijkheid voor zaterdag 23 of 30 april. Ik heb sowieso hulp nodig bij het demonteren en lichten van het blok (ik wil namelijk de bak eraf halen en zelf bewaren).

Voor het overige bevat deze dame o.a. als bruikbare onderdelen

• ​stoffen, handbediend interieur, nog redelijk netjes.
  • redelijk recent gereviseerde Bosch brandstofpomp
  • 4 Etoile velgen, aanvaardbare staat.
  • en veel anders (klein spul) moois.
  • Plaatwerk is niet fraai en niet de moeite waard. Ik heb nog wel evt. Noir Verni plaatwerk in voorraad staan voor de liefhebbers.

Zoek je wat, geef een gil en kom gezellig meeslopen. Laat even een voorkeursdatum weten en wat je nodig hebt. Prijs komen we altijd wel uit. Voor degene die me helpt om het blok te demonteren en te lichten geldt een korting. 

Na afloop een heerlijke maaltijd van de vrouw des huizes en overdag natuurlijk de bekende Maastrichtse gastvrijheid.

Komt allen!

L'Amandier zegt:

Ik heb namelijk de kabelboom uit de beide voordeuren nodig voor in mijn XM: die ontbreekt nog :)

Wil je die kabelbomen nog hebben? Ik heb je een PB gestuurd, maar nog niets terug gehoord.

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)

Nu C6 2.2 HDi, zwart

Permalink

Kan dat, electrokleppen in een SM? Bijzonder!

Nog even een vraagje: bij de demontage is de lange aandrijfas in tweeën eruit gekomen, zie foto:

Heb ik hier nog wat aan of is dit nu oud ijzer?

Permalink

Die aandrijfas kan je gewoon weer gebruiken. Mits je er voldoende vet in doet (ik meende zo'n 300 gram).

Zie link:  http://www.koosdemoor.nl/techniek_axr_homokineet%20.htm

P.s. in die elektroklep zitten 2 (LHM) doorstroom dempers.  Tussen de veercilinders voor komt een elektroklep en er komt er 1 tussen de veercilinders achter om het overhellen in de bochten tegen te gaan. Het woord elektro heeft bij dus geen betekenis.

Bij het nemen van een ,scherpe, bocht naar rechts helt de wagen sterk over naar links. Dit wordt nog eens versterkt door de LHM die dan stroomt van de linkerkant naar de rechterkant. die dempers gaan dat overhellen dus tegen.

Nu C6 2.2 HDi, zwart

Permalink

D'r zijn wel een hoop lagertjes uitgevallen (hele dunne staafjes), die ik niet allemaal heb kunnen verzamelen. Maar misschien zijn die los verkrijgbaar?

Permalink

Zonder die naaldlagertjes zit er te veel speling op het lager. Dit resulteerd in een

bonkend geluid bij optrekken en remmen. Los ergens halen ? Ik denkt  dat dat

moeilijk wordt................

Nu C6 2.2 HDi, zwart

Permalink

Die lagen dus al verspreid over de grond. 

Misschien een keer een andere oude as scoren en alsnog in elkaar zetten met lagertjes uit die ouwe.